Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian vanha äidiksi?

Vierailija
29.09.2014 |

Mullon alkanu ahdistaa... Mies ei oikeastaan haluaisi lapsia, mutta sanoo että joskus vuosien päästä (n. 5-10vuotta) voisi ehkä harkita. Minä olen 30v. Tuntuu jo nyt että alan olla liian vanha äidiksi. En tosin ole varma itsekään haluaisinko lisääntyä... Tuntuu vain että jos olisin miehen kanssa joka haluaisi perustaa kanssani perheen ja olisi lapsiystävällinen, minäkin tahtoisin lapsen. Nyt tuntuu että olen suhteessa jossa jään pakostakin lapsettomaksi. Onko minulla kiire miettiä miehen vaihtoa???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vakavasti harkita!

Vierailija
2/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun iköisenä en ollut edes vielä tavannut tulevien lasteni isää... Sitä aikaisempien kanssa en lapsia halunnut eivätkä ne miehet olleet isäainestakaan. Lapset sain 36- ja 39-vuotiaina ja olin juuri sopivan ikäinen ja sopivassa elämäntilanteessa, mieskin halukas saamaan lapsia. Voi olla, että miehesi ei halua lapsia ikinä tai haluaa vasta toisen naisen kanssa, kuka tietää. Mutta ei lapsen kaipuu ole kovin otollinen syy uuden miehen etsintäänkään, sillä useimpia miehiä se pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 32-, 36- ja 39-vuotias saadessani lapset. Mulle passaaa hyvin tämä tyyli. Jotkut haluaa lapset nuorempina.

Ensimmäinen raskaus alkoi heti, kun se oli mahdollista. Toista lasta odottelimme yli kaksi vuotta. Ajattelimme, että koska olemme koko ajan vanhempia, ni tuskin edes kolmatta saadaan. Kun annoimme raskaudelle mahdollisuuden, ni taas tärppäsikin heti ekasta kierrosta. Eli siihenkään ei aina ikä vaikuta.

Koska meillä oli jo yksi lapsi, ni emme tokan kohdalla hakeutuneet hoitoihin. Emme stressanneet vaan ajattelimme, että tulee, jos on tullakseen ja niin vaan siihen meni se reilu kaksi vuotta.

Mulle sopi hyvin se, että todella tunsin lastemme isän ennen kuin saimme lapset. Olen tutustunut mieheeni 16-vuotiaana eli kun saimme ensimmäisen lapsen, ni olimme tunteneet toisemme jo puolet elämästämme ;)

Vierailija
4/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta kuulostaa. Mies vaikuttaa sinun elämästäsi ja toiveistasi piittaamattomalta. Kertomalla että ehkä joskus vuosien päästä hän voisi ehkä harkita lasta, hän tavallaan jättää oven raolleen ja ehkä saa sinut luottamaan, että kyllä sitä vielä ehtii. En pidä miehesi asenteesta. Hän haluaa olla kanssasi, mutta sinun aikasi hupeneminen vauvan suhteen ei näytä kiinnostavan hän ollenkaan.

Oliko se Heli Vaaranen, joka antoi miehille ohjeeksi, etteivät he veisi kymmentä vuotta naisen elämästä. Ei naisella ole aikaa odottaa loputtomiin. Miehet kyllä tietävät sen, mutta vastuuntunnottomat eivät välitä. Heille tärkeää on oma mukavuus.

Vierailija
5/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä aidosti haluat ja toimi sen mukaan.

Samalla tosin saatat joutua miettimään mitä olet valmis uhraamaan.

Sinulla on yksi elämä, yritä elää se niin että olet onnellinen ja pystyt katsomaan itseäsi katumatta peiliin vielä vanhainkodissa mummona!

Vierailija
6/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsia, niin nyt ihan lähivuosina alkaa olla aika niitä yrittää, ei vasta 5-10 v. päästä. Joko yrität tämän miehen tai jonkun muun kanssa aika pian, jos lapsen haluat. Olisin huolissani tuossa tilanteessa, jos mies ei oikeastaan halua lapsia, mutta voisi ehkä harkita vuosien päästä, koska et voi tietää, milloin oma biologinen kellosi "pysähtyy". Miehellähän aikaa on, joten hän voi miettiä loputtomiin.

Vierailija
7/8 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä huolestuttavalta, jos todella olet melko varma, että haluat lapsia. Jos mies voisi ehkä harkita 5-10 vuoden päästä, niin voisi hyvin käydä niinkin, että sanoisi sitten 5-10 vuoden kuluttua, että ei halua sittenkään. 

Minulla oli samanlainen tilanne sinua muutaman vuoden vanhempana. Suhde alkoi mennä muutenkin alamäkeä eikä vähiten tuon asian takia. Jätin koko miehen lopulta ja löysin onneksi aika pian sopivamman, jonka kanssa olemme edelleen onnellisia ja nyt kahden lapsen vanhempia.

Vierailija
8/8 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan alkaa yrittämään lapsia viimeistään kahden vuoden sisällä. Antaisin miehelle enintään vuoden aikaa miettiä.

Olet silläkin tavalla kriittisessä iässä, että vielä voisit saada hyvän uuden miehen, mutta viiden vuoden kuluttua olet niin vanha miesten mielestä, että sinun ikäisesi ja jopa 10 vuotta vanhemmat miehet katsovat, että heille kuuluisi enintään 30 vuotias nainen, etkä sinä! Miesten hedelmällisyyskin laskee 40 vuoden jälkeen ja se yhdistettynä 35 vuotiaana naisella jo dramaattisesti laskevaan hedelmällisyyteen = kerjäsit itsellesi ongelmia/lapsettomuushoitoja, kun odotit. Jos vaihdat miestä, niin kannattaa katsella myös 25 vuotiaita ja sitä vanhempia ;) Nauti parhaista vuosistasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi