18-22-vuotiaat ovat työelämässä pelkkä rasite.
Kommentit (19)
Ja 23v ilman kokemusta ei ole? Helvetin hienoa logiikkaa, ikis. Milloin menet hoitoon?
Eri ikäisille sopii erilaiset työt. Hankala kuvitella jotain kuivunutta käppänää jäätelökiskalle tai pikaruokalan kassalle. Keski-ikäiset akat on oikeasti ne pahimmat rasitteet työpaikoilla, eivät ole niin tehokkaita ja tuottavia työntekijöitä. Lisäksi tuppaavat aiheuttamaan erilaisia negatiivisia lieveilmiöitä kuten työpaikkakiusaamista.
paska puhetta,tuossa on ikäluokassa on ihan positiivisesti yllättäviä.
Älä ikis jaksa. Itse olin 19 vuotiaana työpaikan tehokkaimmasta päästä, vanhemmat työntekijät eivät pysyneet perässä. Kumma juttu, miksihän sopimusta jatkettiin jos olin pelkkä rasite?
Kaikissa ikäluokissa on kaikenlaisia työntekijöitä. Ja just tuonne jätskikiskalle yms. vois olla aika hankalaa saada muita kuin nuoria töihin.
Kaksi esimerkkiä nuorista työntekijöistä: meille tuli töihin n. 20 v nainen, joka oli aikamoinen katastrofi...hän oli ensinnäkin sairauslomalla varmaan puolet työajasta, mitä ihmeellisimmistä syistä ja kun vanhemmat työntekijät vähän sitten alkoivat häntä karsastaa, niin se oli tästä naisesta työpaikkakiusaamista. Karsastus johtui siitä, että nuori nainen ei saanut töitään hoidettua, vaan ne jäivät muiden harteille. Sen ajan kun hän oli töissä, hän valitti kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä ja kävi ehkä 20 kertaa päivässä tupakalla ja tuli sitten kamalalle löyhkäten takaisin työpisteelleen. Hän käyttäytyi kaikinpuolin kuin teinityttönen.
Toinen samanikäinen nainen oli ihan toista maata, ahkera, luotettava, aikuismainen ja hoiti työnsä ja käyttäytyi fiksusti. Mutta hän olikin niin fiksu, että lähti jatkamaan opintojaan...tuo toinen sen sijaan ei ole saanut koulutustaan vastaavaa työtä.
Ja ihan vastaavia tapauksia on vanhemmissakin työntekijöissä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:25"]Älä ikis jaksa. Itse olin 19 vuotiaana työpaikan tehokkaimmasta päästä, vanhemmat työntekijät eivät pysyneet perässä. Kumma juttu, miksihän sopimusta jatkettiin jos olin pelkkä rasite?
[/quote] Niinhän sinä luulet.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:41"]No eihän tuon ikäiset pääsääntöisesti missään työelämässä ole :O
[/quote]
No onhan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:25"]Älä ikis jaksa. Itse olin 19 vuotiaana työpaikan tehokkaimmasta päästä, vanhemmat työntekijät eivät pysyneet perässä. Kumma juttu, miksihän sopimusta jatkettiin jos olin pelkkä rasite?
[/quote] Niinhän sinä luulet.
[/quote]
En luule, vaan tiedän.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:41"]
No eihän tuon ikäiset pääsääntöisesti missään työelämässä ole :O
[/quote]
Amispohjalta voi hyvin jo olla.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:41"]
No eihän tuon ikäiset pääsääntöisesti missään työelämässä ole :O
[/quote]
Olen 21 ja ollut työelämässä 18-vuotiaasta. En ehkä missään huippuduunissa, mutta kohta kolme vuotta työkokemusta putkessa ja mahdolliset tulevat työnantajat mielissään monipuolisesta kokemuksestani (:
Olen 22v. Olen käynyt lukion ja amiksen ja ollut töissä samaan aikaan koko ajan, n. 19-vuotiaasta asti. Nyt vain töissä, väärällä alalla kylläkin, mutta pakko tehdä sitä mitä tarjotaan.
Ei nuo reilu viiskymppiset ja eläkeikää lähestyvätkään, varsinkin ikänsä samassa työpaikassa olleet, ole työnantajalle mitään kultakaivoksia.
Itse yrittäjänä olen muutaman kerran palkannut alle 25-vuotiaan, yrittänyt antaa mahdollisuuden. Mutta en enää ikinä. En tiedä onko sitten ollut loputtoman huono tuuri, että kaikki olleet niin vetelää sakkia. Enää en sitä riskiä ota. Ikävä sanoa, mutta laiskoja valittajia kaikki. Mitään ei tehdä oma-aloitteisesti, epäselvyyksistä ei kysytä vaan tehdään sitten väärin. Kivi kengässä, ei voi tehdä töitä! No anna äiti ottaa sen pois ja sitoo nauhat <3
Miesvaltainen duunariala kyseessä.
Ikis Oy:n ikäraja on 30.