Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lopettaa tissuttelun, milloin on vaikein vaihe?

Vierailija
28.08.2021 |

Parin päivän, viikon, parin viikon, kuukauden kuluttua?
Kerro kokemuksesi raitistumisestasi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, mutta en halua kokonaan raitistua. Tavoitteeni olisi, että alkoholia joisin yhtenä tai max. kahtena päivänä viikossa. Nyt olen juonut kolme päivää, siis noin 5-6 olutta illassa. Ei siis mitän kännejä, mutta ei tämä terveellistä ole. Tänään en ole juonut mitään ja toivon etten juo ennen perjantaita. Jotenkin vaan aina jossain kohtaa viikkoa alkaa tehdä mieli ottaa muutama.

Vierailija
2/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös luopumisesta lienee vaikeimpia, koska siinä joutuu luopumaan siitä tutusta. Sitten vaikeaa on se raittiuden ylläpitäminen, tai siinä päätöksessä pysyminen, kun olo kohenee ja raittiudesta tulee normaalia. Helposti alkaa ajatella,että nyt voisi taas yhden ottaa. Tämä tapahtuu usein 2-3kk: n kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, mutta en halua kokonaan raitistua. Tavoitteeni olisi, että alkoholia joisin yhtenä tai max. kahtena päivänä viikossa. Nyt olen juonut kolme päivää, siis noin 5-6 olutta illassa. Ei siis mitän kännejä, mutta ei tämä terveellistä ole. Tänään en ole juonut mitään ja toivon etten juo ennen perjantaita. Jotenkin vaan aina jossain kohtaa viikkoa alkaa tehdä mieli ottaa muutama.

Jos vaan toivot, että halusi juoda häviää itsestään, niin olet hävinnyt pelin. Kyse on siitä, ettei juo vaikka haluaisi. Koska tietää, että juominen tuo haittoja.

Vierailija
4/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuuksia on kaksi, fyysinen ja psyykkinen. Jälkimmäinen on tapariippuvuus. Tissuttelussa lienee kyse juuri tuosta. Jostain luin, että uusien tapojen opettelu vie 3 kuukautta, eli tuo se vaikein aika.

Vierailija
5/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fyysisesti pahaa tule, vaan vointi paranee jo alle viikossa.

Henkinen piru. Kai sitä yhdelle ja saldona 11

Vierailija
6/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään.

Vierailija
7/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin 6 viikkoa sitten, että nyt riitti. Kaadoin loput oluet maahan enkä ole sen jälkeen juonut. Parina iltana on ollut vähän alakulonen olo mutta se menee ohi kun jumppaa tai juo kahvia.

Vierailija
8/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä päätin 6 viikkoa sitten, että nyt riitti. Kaadoin loput oluet maahan enkä ole sen jälkeen juonut. Parina iltana on ollut vähän alakulonen olo mutta se menee ohi kun jumppaa tai juo kahvia.

Onnea sinulle. Toi jumppaaminen ja kahvi on hyvä juttu. Itse myös juon kahvia ja vettä.

Vierailija
9/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se ensimmäinen raitis ilta. Sit jo helpotti mulla.

Vierailija
10/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se ensimmäinen raitis ilta. Sit jo helpotti mulla.