Keksikää näistä joku ruoka, pliis!
Piti käydä kaupassa, mut unohdin ottaa rahat mukaan. Meen sitten myöhemmin. Mitä tekisin ruoaksi (neljälle)? Meillä olis 2 kananmunaa, purkkitonnikalaa (vedessä), kinkkuleikkelettä joku 200 g. Lisäks on kuiva-aineita ym. mutta lähinnä mietin tuota lihapuolta... Mulle tulee mieleen joko lämpimät voileivät tai kinkkukiusaus, mutta sitä en oo koskaan tehny. Kai se onnistuu leikkeleestäkin? Riittääkö vajaa 200 g kinkkua ja n. kilo perunoita? :D Ai niin, onhan meillä linssejä, vois tehdä keiton. Sitä ei kyllä lapset syö...
Kommentit (12)
200g on ihan liian vähän kinkkua kiusakseen jos meinaa käyttää 1kg perunoita.
Ei mun mielestä päivän pääruoaksi sovi lapsille mitkään lämpimät voileivät, ainakaan noin niukoista aineksista. Taidatte olla sitä porukkaa joiden lapsilla on maanantaisin nälkä viikonlopun jälkeen, surullista ...
Tee perunamuusi ja valkoinen vlkosipulikastike johon silppuat leikkeleet. Tai Keitä perunoista sosekeitto jonka maustat valkosipulilla ja persillialla ja lautaselle silpua leikkeleitä kuuman keiton sekaan. Kyllä noilla yhden päivän pärjää. Lisäksi voit keittää kananmunat ja pilkkoa ne pieneksi ja lisätä lautasella keiton joukkoon.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:33"]
200g on ihan liian vähän kinkkua kiusakseen jos meinaa käyttää 1kg perunoita. Ei mun mielestä päivän pääruoaksi sovi lapsille mitkään lämpimät voileivät, ainakaan noin niukoista aineksista. Taidatte olla sitä porukkaa joiden lapsilla on maanantaisin nälkä viikonlopun jälkeen, surullista ...
[/quote]
Koska unohdin ottaa rahat mukaan ja etsin ideoita täältä... :) Pakko oli tulla provoilemaan?
Espanjalainen munakas. Toinen kinkulla, toinen tonnikalalla.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:33"]
200g on ihan liian vähän kinkkua kiusakseen jos meinaa käyttää 1kg perunoita. Ei mun mielestä päivän pääruoaksi sovi lapsille mitkään lämpimät voileivät, ainakaan noin niukoista aineksista. Taidatte olla sitä porukkaa joiden lapsilla on maanantaisin nälkä viikonlopun jälkeen, surullista ...
[/quote]
Kerro parempi vaihtoehto
Lämppärit on hyvä idea. Osalle leivistä laitat sitä kinkkua ja osalle kananmuna-tonnikala seosta. Juustoa mukaan, jos vaan löytyy. Mausteeksi ketsuppia ja pitsamaustetta. Kaveriksi leiville salaattia.
Kiitti asiallisista vastauksista ja sille yhdelle terveiset, että syödään sittenkin pullaa ruoaksi! Nyt poistun keittiöön. :)
ap
Mitäs sen on väliä jos kerran menet vielä kauppaan.UUSAVUTON !!
kahdella kananmunalla munakas neljälle hengelle?
Munakasta