Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa kun katuvalot ei pala yöllä!!

Vierailija
29.09.2014 |

Nukun niin paljon paremmin kun mistään ikkunasta ei kajasta valosaastetta! Ihan kuin maalla olisi! :)

Kiitos kiitos Oulun kaupunki!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pimennysverhot sinäkin.

Vierailija
2/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään juuri tykkää valosaasteesta, mutta hirvittäisi kävellä pilkkopimeässä kaupungissa jos tulee yhtään myöhemmin kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joo ihanaa kun saa pimeässä nukkua, mutta tätä varten meillä on pimennysverhot. Muuten ei tulisi kesällä nukkumisesta mitään...

Ja sitten tällainen pointti tämän aamun Kalevasta:

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/yksikin-onnettomuus-voi-syoda-katuvalojen-sammutuksesta-saadut-saastot/676986/

Vierailija
4/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:30"]

Hanki pimennysverhot sinäkin.

[/quote]

Mulla onkin sellaiset, mutta nähtävästi liian kapeat kun valoa kajastaa reunoista. Jokaiseen huoneeseen en noita kuitenkaan voi laittaa, ja kämppäähän ei saa millään pimeäksi jos katuvalot hohtaa öisin.

Mutta nyt on pimeää ja tunnelmallista, ja kaiken lisäksi säästyy valtavasti sähköä.

Meidän kadulla on lähes joka talossa itsestään syttyvä valo, eli jos joku kadulla kävelee, ei tarvi pimeässä kävellä. Nuo valot syttyvät olipa katuvalot päällä tai ei. Taskulamput on myös keksitty, hyvät pimeässä kävelijät...

Vierailija
5/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:37"]

Meidän kadulla on lähes joka talossa itsestään syttyvä valo, eli jos joku kadulla kävelee, ei tarvi pimeässä kävellä. Nuo valot syttyvät olipa katuvalot päällä tai ei. Taskulamput on myös keksitty, hyvät pimeässä kävelijät...

[/quote]

Hieman off topic, mutta mua häiritsee kamalasti, jos naapurin pihavalot syttyy siitä, että ajan autolla talon ohi kotiini. Kai se nyt häiritsee enemmän talossa nukkujaa kuin kauempana olevat katuvalot.

Vierailija
6/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:35"]

Onhan se joo ihanaa kun saa pimeässä nukkua, mutta tätä varten meillä on pimennysverhot. Muuten ei tulisi kesällä nukkumisesta mitään...

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/yksikin-onnettomuus-voi-syoda-katuvalojen-sammutuksesta-saadut-saastot/676986/

[/quote]

Minkälainen onnettomuus sattuu alueella jossa nopeusrajoitus on isommalla tiellä 40 km/h ja teillä joiden varressa taloja 30 km/h? Ei minkäänlaista sanon minä. Mitenkähän maalla pysytään tiellä kun ei ole minkäännäköisiä katuvaloja ollut ikinä... suomalaiset on melkoista kermaperse kansaa...

Vierailija
7/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:39"]

[/quote]

Hieman off topic, mutta mua häiritsee kamalasti, jos naapurin pihavalot syttyy siitä, että ajan autolla talon ohi kotiini. Kai se nyt häiritsee enemmän talossa nukkujaa kuin kauempana olevat katuvalot.

[/quote]

Ei häiritse ainakaan meidän pihan valot! Ei niitä edes huomaa ja ne palaa vain hetken! Koko kaupungissa asumisaikani 10 vuotta olen kärsinyt valosaasteesta, (maalta kun olen) katuvalot on törkeän voimakkaat... On aivan uskomattoman ihanaa kun valot ei pala!

Vierailija
8/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on paljon turvattomampaa liikuskella ulkona vaikka yhdesänkin aikaan, kun ei ole valoja! Mieti muitakin, äläkä vain itseäsi!

Vierailija
9/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on ankeaa kuin jossain Pohjois-Koreassa kun on säkkipimeää.

Muttakaa sinne maaseudulle missä ei ole mitään.

Vierailija
10/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:42"]

[/quote]

Minkälainen onnettomuus sattuu alueella jossa nopeusrajoitus on isommalla tiellä 40 km/h ja teillä joiden varressa taloja 30 km/h? Ei minkäänlaista sanon minä. Mitenkähän maalla pysytään tiellä kun ei ole minkäännäköisiä katuvaloja ollut ikinä... suomalaiset on melkoista kermaperse kansaa...

[/quote]

Otatko vastuun, jos tapahtuu onnettomuus? Siis, eihän sinun mukaan sellaista tapahdu, joten sinulla ei ole mitään menetettävää.

Vierailija
11/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:39"]

[/quote]

[/quote]

Ei häiritse ainakaan meidän pihan valot! Ei niitä edes huomaa ja ne palaa vain hetken! Koko kaupungissa asumisaikani 10 vuotta olen kärsinyt valosaasteesta, (maalta kun olen) katuvalot on törkeän voimakkaat... On aivan uskomattoman ihanaa kun valot ei pala!

[/quote]

Voi minua, en saa unta. Katuvalot häikäisevät ja patjan alla on herne.

Vierailija
12/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi kiva tuurata varhaisjakajaa tässä yksi yö, kun katuvalot eivät palaneet ja piti säkkipimessä liikkua koko yö jakamassa ihmisille sanomalehtensä. Pieni valokeila lampusta ja mitään muuta ei nähnyt.

Vierailija
13/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä maalla melkein lapissa on ihanan rauhallista asua. t. ammattivalittaja

Vierailija
14/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en kiitä Vihdin kuntaa pimeydestä öisin. Ilkivalta on lisääntynyt aika rajusti. Ja kohteeksi joutuneet tietenkin itse maksavat viulut. Valot pälle!!! Kunnan kanta on sellainen, että jokainenhan voi hankkia ovat pihavalot. Kiitos, kunta säästää ja asukkaat maksavat lisää sähkölaskua valaistessaan pihojaan. Lisäksi valot sammuvat jo klo 23 joka ilta, aika inhottavaa kävellä kotiin pilkkopimeässä.

Vierailija
15/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:46"]

Joo, on paljon turvattomampaa liikuskella ulkona vaikka yhdesänkin aikaan, kun ei ole valoja! Mieti muitakin, äläkä vain itseäsi!

[/quote]

Mitä ihmettä kermaperseet, valothan sammuvat vasta 23.00! Ajatelkaa nyt vähän luontoa ja sähkön säästämistä, älkääkä vain itseänne!

Halpahallista saa tosi voimakkaita taskulamppuja, hae semmonen jos pelottaa...

Kunhan ihmiset alkaa laittaa jouluvaloja, näky on upea pimeässä, ette te kaupunkilaiset edes tiedä mitä on tunnelma joulun aikaan, jätkänkynttilät, lyhdyt ym. palaa ja kuu ja tähdet loistaa taivaalla.

Älkää vinkuko vaan ajatelkaa hyviä puolia! Tämä on parasta mitä Oulun kaupunki on keksinyt, ei lähiöissä tarvita valoja 24/7!

Vierailija
16/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:35"]

[/quote]

[/quote]

Ei se rajoitus mitään pelasta. Meidän kadulla on 40km/h mutta kun siinä ajetaan kahdeksaakymppiä niin välillä jotain sattuu.

Vierailija
17/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:49"]

[/quote]

[/quote]

Otatko vastuun, jos tapahtuu onnettomuus? Siis, eihän sinun mukaan sellaista tapahdu, joten sinulla ei ole mitään menetettävää.

[/quote]

Mikä helvetin onnettomuus? Autoissa on pitkät valot joilla näkee jopa säkkipimeällä ajaa 100 km/h maantiellä. Jos joku ajaa ylinopeutta 30 km/h alueella, vastuu on hänellä.

Vierailija
18/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas toivoisin, että ne palaa. Tässä mennään 60km/h ja paljon lapsia. Ja valaistus on tämä, ikinä ei pala katuvalot. http://lh5.ggpht.com/-UOPE4QN2_Fc/VClXWCXv-HI/AAAAAAAAJwY/cyxZCQv28LE/s1600/20140928_213619.jpg Mulla on taskulamppu, mutta valitettavasti niillä lapsilla ei ole. :/

Vierailija
19/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Meillä on rajoitus 40 km/h ja vähän kauempana 60 km/h, juuri luin paikallislehdestä että tuolla jälkimmäisellä alueella oli kaahari ajanut noin 115 km/h poliisia vastaan yöllä. Entä jos olisi ollut liukas talvikeli ja edelleen pimeä yö???

Vierailija
20/44 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 16:01"]Mä taas toivoisin, että ne palaa. Tässä mennään 60km/h ja paljon lapsia. Ja valaistus on tämä, ikinä ei pala katuvalot. http://lh5.ggpht.com/-UOPE4QN2_Fc/VClXWCXv-HI/AAAAAAAAJwY/cyxZCQv28LE/s1600/20140928_213619.jpg Mulla on taskulamppu, mutta valitettavasti niillä lapsilla ei ole. :/
[/quote]

Miksi ne on ilman lamppuja ja heijastimia pimeällä tiellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä