Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin tässä eroa. t.ammattivalittaja

Vierailija
29.09.2014 |

Ei tarvitsisi aina katsoa miehen tiuskimista ja sitten taas sitä puhumattomuutta mutta taloudellisesti ero on vaan mahdoton juttu  eikä se lapsenkaan kannalta helppo juttu ole.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo taas. Just yks päivä kirjoitit, miten on kivaa kun on nuorempi mies ja seksi on sinulle hyvin tärkeää... Nää sun provot vaan ei oo tainu oikein lähteä käyntiin enää sen jälkeen, kun todellakin paljastuit trolliksi. Pitääpä taas kaivaa se ketju esiin.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2408887-nyt-aha-hadissaan-alkoi-avlla-selittamaan-olevansa-provo/

Vierailija
22/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:16"]

Mä ymmärrän sua. Nää tuuliviiri-mielialat johtunevat siitä, että sun elämänpiiri on niin pieni. Voi kun osattais keksiä sulle joku sellainen juttu, jonka avulla saisit muutakin elämää kuin kotona pyörimisen. Suosittelen sulle kyllä edelleen terapiaa.

[/quote]

Ei tässä terapiat auta ja kyllä mun mielialat peilaavat mun mieheni mielialoja. Monesti hän tiuskii,toisinaan on puhumaton, on valtavan stressaantunut tuosta yrittäjyydestä kaikki tiuskimisetyms alkoi tuon yrittäjyyden kanssa samaan aikaan

[/quote]

Miten niin ei terapiat auta? Kokeile edes. Terapiassa on kyse siitä, että saadaan oivalluksia siitä, miten itse toimii, ja sen kautta muuttamaan elämäänsä niin, että pääsisi pois niistä tuhoisista kuvioista. Ja just toi, että sun mielialat peilaavat miehesi mielialoja, on tosi tuhoisa kuvio.

[/quote]

Mä kävin eri terapioissa yli 20v eikä niistä ollut mitään apua ei mun ole niin simppeliä erota kuin jollakin terveellä ja työkykyisellä ihmisellä ja mä rakastan kaikesta huolimatta mun miestäni.

[/quote]

Nii-in, mutta sillä, että sä käyt juttelemassa jollekulle, voikin olla sellaisia vaikutuksia, että sun ei aina säännöllisin väliajoin tarvitse julistaa täällä ja plussalla, että nyt otat eron. Koska et ota, kärsit vain. SUlla on mahdollisuus päästä tuosta kärsimisestä eroonkin, mutta siihen tarvitset kyllä ihan omaakin halua muuttaa itseäsi. Koska jos haluat, että elämäsi muuttuu mukavammaksi, sun täytyy ymmärtää, että itse olet sen muutoksen suurin este. Muut esteet - oppimisvaikeutesi, sairautesi, miehesi, lapsesi, anoppisi ym. - ovat vasta toissijaisia asioita. Se, miten itse suhtaudut näihin toissijaisiin asioihin, on avainkysymys.

Mutta kerro, onko hyötyä siitä, että esim. minä kirjoitan sulle näitä juttuja? Haluatko vain jonkun, jonka kanssa kinata, koska sinulla on paha olo, vai haluaisitko ihan oikeasti jotain palautetta toisilta ihmisiltä?

[/quote]

Kyllä mä palautetta haluan ihmisiltä mutta niin monessa terapiassa juoksin etten todellakaan näe että siitä olisi ollut mitään hyötyä mulle.

[/quote]

Terapiasta ei ole hyötyä, jos itse pidät kiinni siitä, että et halua muuttua. Terapeutti ei sua paranna, vaan sinä itse. Mutta sun pitää oikeasti oppia ottamaan jonkinlaista palautetta vastaan. Musta tuntuu, että sä et ole tällä hetkellä oikein kykeneväinen siihen. Minusta on kohtalaisen kummallinen yhtälö, että avaudut todella yksityisistä asioistasi päivittäin, mutta et kuitenkaan ole oikeastaan halukas keskustelemaan niistä. Ainut funktio, jonka keksin näille avautumisillesi, on huomion hakeminen.

Tässä siis kaksi tärkeää kohtaa sinussa, jotka kirjoittelusi perusteella havaitsen: kykenemättömyys tarkastella omaa elämää kriittisesti ja suuri tarve saada huomiota. Ne ovat ainakin sellaisia asioita, joita sinun olisi hyvä työstää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:44"]

Mites pojan synttärit? Eikös ne ensi kuussa ole? Joko on paikka mietittynä? Tarjottavat ja ohjelma mietittynä?

[/quote]

Kotona aion kaverisynttärit pitää eiköhän ne täällä jotenkin saa järjestettyä. Ulkona jotain korin heittoja,temppurataa,tikanheittoa,kenties jalkapalloa yms ja tarjottavat syödään sitten sisällä.

Vierailija
24/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:48"]

Joopa joo taas. Just yks päivä kirjoitit, miten on kivaa kun on nuorempi mies ja seksi on sinulle hyvin tärkeää... Nää sun provot vaan ei oo tainu oikein lähteä käyntiin enää sen jälkeen, kun todellakin paljastuit trolliksi. Pitääpä taas kaivaa se ketju esiin.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2408887-nyt-aha-hadissaan-alkoi-avlla-selittamaan-olevansa-provo/

[/quote]

Seksi onkin mulle tärkeää ja meillä on hyvä seksielämä ei nämä asiat toisiaan poissulje.

Vierailija
25/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:14"]

Tässä maassa ero ei ole oikeasti kenellekään taloudellisesti mahdoton juttu. Ketään ei jätetä täällä asunnottomaksi tai nälkään kuolemaan, vaan yhteiskunnan tukiverkot kyllä auttaa tilanteessa jossa ei pysty muuten itseään ja lapsiaan elättämään. Ei ole onneksi enää pakko olla niin kuin joskus ennen vanhaan, että hirvittävissä suhteissa oli pakko pysyä koska mistään muualta ei saanut toimeentuloa. Moni olisi voinut oman toimeentulonsa vaarantaakin vaan sitä kymmenpäistä lapsilaumaa vaikeampi...

[/quote]

Tiedän minä tuon että jonkun minimi toimeentulon saisi mutta seittan olisi hirveän vaikea sopia kaikista etä ja lähivanhemmuus yms jutuista.

[/quote]

Onko jotain, mikä EI ole sinulle vaikeaa? Valittamista ei lasketa, SE sinulta sujuu.

Vierailija
26/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:14"]

Tässä maassa ero ei ole oikeasti kenellekään taloudellisesti mahdoton juttu. Ketään ei jätetä täällä asunnottomaksi tai nälkään kuolemaan, vaan yhteiskunnan tukiverkot kyllä auttaa tilanteessa jossa ei pysty muuten itseään ja lapsiaan elättämään. Ei ole onneksi enää pakko olla niin kuin joskus ennen vanhaan, että hirvittävissä suhteissa oli pakko pysyä koska mistään muualta ei saanut toimeentuloa. Moni olisi voinut oman toimeentulonsa vaarantaakin vaan sitä kymmenpäistä lapsilaumaa vaikeampi...

[/quote]

Tiedän minä tuon että jonkun minimi toimeentulon saisi mutta seittan olisi hirveän vaikea sopia kaikista etä ja lähivanhemmuus yms jutuista.

[/quote]

Onko jotain, mikä EI ole sinulle vaikeaa? Valittamista ei lasketa, SE sinulta sujuu.

[/quote]

Sä nyt et tiedä yhtään noista huoltajuusasioista miten ne menisi meillä niin turha on sitten vinoillakkaan.

Vierailija
27/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko selittää, miksi haluat velloa ongelmissasi sen sijaan, että pyrkisit ratkaisemaan niitä?

Vierailija
28/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:02"]

Osaatko selittää, miksi haluat velloa ongelmissasi sen sijaan, että pyrkisit ratkaisemaan niitä?

[/quote]

Koska patalaiska!

Vierailija
29/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se täytyy laittaa anopillesi tai suoraan ukolles tietoa näistä sun jutuista. Ohjaavat sut hoidon piiriin tai ukko ottaa suoraan eron ni ei sun tarcii sitä vuos tolkulla vatvoa et otatko itse eronvai et

Vierailija
30/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olenhan mä pyrkinyt ratkaisemaan niitä, olen yrittänyt opiskella että saisin ammatin, olen hakenut töitä että pystyisin osallistumaan perheen elatukseen yms olen todellakin yrittänyt ratkaista ongelmia.

Vierailija
31/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:04"]

Kai se täytyy laittaa anopillesi tai suoraan ukolles tietoa näistä sun jutuista. Ohjaavat sut hoidon piiriin tai ukko ottaa suoraan eron ni ei sun tarcii sitä vuos tolkulla vatvoa et otatko itse eronvai et

[/quote]

Kerro vielä kuka olen?

Vierailija
32/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:48"]

[/quote]

Seksi onkin mulle tärkeää ja meillä on hyvä seksielämä ei nämä asiat toisiaan poissulje.

[/quote]  Joo sehän se oli se kaikista oleellisin pointti tässä viestissä :)

Vierailija
33/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:05"]

[/quote]

Olenhan mä pyrkinyt ratkaisemaan niitä, olen yrittänyt opiskella että saisin ammatin, olen hakenut töitä että pystyisin osallistumaan perheen elatukseen yms olen todellakin yrittänyt ratkaista ongelmia.

[/quote]

Mutta sun ongelma ei ole ensisijaisesti työn tai koulutuksen puute, vaan tunnepuolen jutut. Niitä selvittelemällä voisit päästä eteenpäin elämässä. Sulla on aika rajalliset resurssit, koska olet fyysisesti sairas ja sulla on oppimisvaikeuksia, ja sen takia sun pitäisi miettiä siitä näkökulmasta, mikä olisi paras tapa elämäsi järjestää. Se ei todennäköisesti ole se, että ryhdyt yrittäjäksi, koska siihen vaaditaan sekä fyysistä terveyttä että kykyä hoitaa talousasioita. En tiedä, mikä se on, eikä olekaan mun asia tietää.

Mutta näiden kirjoitustesi perusteella et halua tai kykene hyväksymään omaa rajallisuuttasi, etkä myöskään halua muuttua sellaiseksi ihmiseksi, joka ne hyväksyisi. Sun ratkaisut ovat aina sellaisia, joita et pysty toteuttamaan: yrittäjäksi ryhtyminen tai avioero. Kumpaakaan et tule tekemään _koskaan_. Jätä ne vaihtoehdot rauhaan, ja ala miettiä muita vaihtoehtoja. Ja ihan oikeasti, mene juttelemaan ammattilaiselle, mutta tällä kertaa sillä asenteella, että haluat muutosta, ihan oikeaa muutosta. Self help -kirjojen lukemisesta voi myös olla apua.

Vierailija
34/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:06"]

[/quote]

Kerro vielä kuka olen?

[/quote] Ihan itse olet itses paljastanu :)

Vierailija
35/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:06"]

[/quote]

Kerro vielä kuka olen?

[/quote] Ihan itse olet itses paljastanu :)

[/quote]

No enpä ole.

Vierailija
36/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä oot kertonut itsestäs täällä niin paljon, että jos joku sellainen, joka tuntee sut IRL, käy täällä, se tunnistaa sut ihan heti. Kannattaa muistaa tämä.

Vierailija
37/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ei saisi kaikenlaisia asioita pohtia kun ei kerran ole ystäviä tai sukulaisia tms kenen kanssa asioista jutella?

Vierailija
38/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle Puhin vinkki : mieti mieti mieti...

Vierailija
39/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:16"]

Kyllä sä oot kertonut itsestäs täällä niin paljon, että jos joku sellainen, joka tuntee sut IRL, käy täällä, se tunnistaa sut ihan heti. Kannattaa muistaa tämä.

[/quote]

Mutta kun mua ei tunnista kukaan IRL kun mulla ei ole ystäviä,tuttuja eikä juuri sukulaisiakaan.

Vierailija
40/53 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:17"]

Nalle Puhin vinkki : mieti mieti mieti...

[/quote] Miksi kiusaat minua?