En tule naisten kanssa toimeen.
Olen itse nainen, mutten tule kovin hyvin naisten kanssa toimeen. Poikien ja miesten kanssa olen aina ollut läheinen, myös lapsena, mutta lapsuuden tyttökaveritkin olivat jotenkin hankalia säätöjä.
Lapsena poikien kanssa leikkiminen oli sitä, että pyydettiin ulos, mentiin ulos, mentiin kotiin. Tyttöjen kanssa piti ensin puoli tuntia pohtia sitä, mitä tehtäisiin, kenen kanssa, mihin mennään, sitten oltiin ulkona ja jälkeenpäin kuuli, että se oli pahastunut, kun se ei tullut mukaan ja miksei sille kerrottu ja onko noilla taas riita..
Tuntuu, että työpaikalla sama meno jatkuu. Miesten kanssa työtehtävät hoidetaan yksinkertaisesti, mutta naisten kanssa on aina hirveää vetkuttelua ja pohdintaa. Ihmissuhteet tulevat töiden väliin ja naisten mielialat vaihtelevat eestaas. Loukkaannutaan siitä, ettei Pirjolle jätetty kahvikeksejä jne.
Muita?
Kommentit (57)
Naisia, jotka julistavat, etteivät tule naisten kanssa toimeen tai että tulevat paremmin miesten kanssa juttuun, tuntuu olevan nykyään ihan helvetisti. Olisi mielenkiinoista nähdä, millainen olisi tämän porukan yhteinen saunailta? Epäilen, että se menisi siihen, että haukutaan ne naiset, jotka eivät ole "hyviä jätkiä". Tässäkin ketjussa muutama nimenomaan haukkuu muita naisia. Olisi kiva kuulla perustelut sille, miten se, että "hyvä jätkä"-nainen haukkuu niitä ei niin hyviä jätkiä, on fiksumpaa kuin muiden naisten tavanomainen juoruilu? Varsinkin kun se haukkuminen on toisinaan aika aggressiivissävytteistä.
Oliskohan sun ennakkoasenne jo sellainen, ettet edes halua tulla toimeen? Kyllä naisiakin on niin paljon erilaisia, eikä kaikkia voi niputtaa samaan kasaan. En tunnista itseäni noista jahkailijoista ja tunnen monia muitakin samantyylisiä, "suoria" naisia.
Jaa. Ota tästä itsellesi ansiomitali: "En tule naisten kanssa toimeen koska olen rehti ja reilu jätkä jolla nyt vain sattuu olemaan munasarjat".
Minä tulen varsin monien ihmisten kanssa toimeen, sukupuolesta riippumatta, mutta välillä tulee vastaan persoonallisuuksia tai mielipiteitä joita on vaikea sietää. Esimerkiksi naiselta tuo "en tule naisten kanssa toimeen" on usein merkki hankalasta ihmisestä.
Satun itse olemaan nainen, eikä ole todellakaan hedelmällinen lähtökohta tutustumiseen jos vastapuoli on sitä mieltä että olen mahdoton sukupuolestani johtuen.
Meidän työpaikalla on kolme miestä, joiden välisiä riitoja on ratkottu käräjäoikeudessa saakka. Naiset puolestaan taas on tulleet hyvin juttuun keskenään.
Ap: etkö itse näe aloituksessasi mitään vikaa? Onko sinusta oikein niputtaa kaikki naiset samanlaisiksi pelkän sukupuolen perusteella? Ja selvästikin huonommiksi ja vaikeammiksi kuin miehet? Ja sinä itse olet parempi muita naisia, koska olet samanlainen kuin miehet? Mietipä vähän puheitasi.
Ei haittaa minua. Minä olen ottanut elämäntehtäväkseni olla mukava naisille, jotka väittävät, etteivät tule naisten kanssa toimeen. Saavat sitten mielessään pähkäillä, olenko minä oikeasti mies vai missä mättää :)
Luuletko olevasi ainoa nainen joka "ei tule naisten kanssa toimeen" juurikin noista luettelemistasi syistä? Kyllä meitä on muitakin nk. hyviä jätkiä, mutta me olemme aikuistuneet siitä vaiheesta kun ei halua leikkiä jonkun kanssa kun se on ihan tyhmä. Ärsyttää nämä uniikit pikku lumihiutaleet jotka kuvittelevat olevansa maailman ainoita naisia jotka osaa olla.
Olen muuten usein miettinyt, mitä näiden "hyvien jätkien" naiskaverit miettivät siitä, että kaveri julistaa tulevansa vain miesten kanssa toimeen? Tiedän ainakin yhden tapauksen, joka julistaa joka käänteessä naisten olevan sitä ja tätä ja kateellisia selkäänpuukottajia ja kyllä miehet sentään ovat reiluja ja rentoja jätkiä, mutta kuitenkin hänellä on naispuolisia bestiksiä, joiden puoleen kääntyy aina tarvitessaan apua. Omituinen yhtälö.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:50"]
Ap: etkö itse näe aloituksessasi mitään vikaa? Onko sinusta oikein niputtaa kaikki naiset samanlaisiksi pelkän sukupuolen perusteella? Ja selvästikin huonommiksi ja vaikeammiksi kuin miehet? Ja sinä itse olet parempi muita naisia, koska olet samanlainen kuin miehet? Mietipä vähän puheitasi.
[/quote]
Ei kai sentää aloituksessa mitään vikaa ole. Sehän perustuu omaan kokemukseen ja se on se oman pään pyhä totuus, jota pitää levittää kuten evanleliumia ja jonka kyseenalaistaminen on lähen henkilökohtainen loukkaus.
I rest my case. Naiset taas vaatimassa perusteluja ja sitä, ettei naisia lokeroitaisi naisiksi.
Miehet olisivat sanoneet 'aha' ja juttu olisi jatkunut johonkin toiseen asiaan.
ap
Ehkä AP yritti sanoa, että kokee "miestenmaailman" helpommin omakseen? Tulee toimeen myös naisten kanssa, mutta pitää tavasta toimia suoraan?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:08"]
I rest my case. Naiset taas vaatimassa perusteluja ja sitä, ettei naisia lokeroitaisi naisiksi.
ap
[/quote]
Eivät kaikki miehet. En pidä tuosta kuinka lokeroit samalla myös kaikki miehet keskenään samanlaisiksi yksioikoisiksi ja yksitoikkoisiksi hymähtelijöiksi.
MYÖS miehet ovat yksilöitä.
t. koti-isä
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:11"]
Ehkä AP yritti sanoa, että kokee "miestenmaailman" helpommin omakseen? Tulee toimeen myös naisten kanssa, mutta pitää tavasta toimia suoraan?
[/quote]
Aivan kuin miehet eivät kykenisi puukottamaan selkään, tai juonimaan toisten pään menoksi. Aivan kuin miesvaltaisilla aloilla ei olisi työpaikkakiusaamista, tai kampittamista esim. uralla etenemisessä. Tervemenoa töihin Puolustusvoimille...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:08"]
ap
[/quote]
Eli jos muutama nainen vastaa tähän, niin KAIKKI naiset ovat tietenkin samaa mieltä.
Ei tullut mieleen, että aika moni ei viitsinyt vastata mitään, koska ajatteli että aha, ja jatkoi eteenpäin. En minäkään meinannut vastata mitään, mutta vastasin sitten ihan siksi, jos kenties huomaisit miten luokittelet kaikki naiset samanlaisiksi, vaikka enemmän on varmasti niitä, joille tämä sinun mielipiteesi on aika yhdentekevä. Saahan sitä noin ajatella, ja kiva jos sinulla on ystäviä, oli ne sitten miehiä tai naisia. Aika monella ei ole, varsinkaan sellaisilla joilla on ongelmia tulla toimeen toisten ihmisten kanssa. Onneksi sinulla ongelmia vain naisten kanssa, niin et ihan yksin joudu olemaan....
Oleellinen pointti tässä taisi olla, että ap ei tule naisten kanssa toimeen. Naiset kyllä tulevat tai eivät tule ap:n kanssa toimeen, ihan niin kuin kenen tahansa muunkin kanssa. Tämä siis kertoo jotain pelkästään ap:sta, ei naisista yleensä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:24"]Oleellinen pointti tässä taisi olla, että ap ei tule naisten kanssa toimeen. Naiset kyllä tulevat tai eivät tule ap:n kanssa toimeen, ihan niin kuin kenen tahansa muunkin kanssa. Tämä siis kertoo jotain pelkästään ap:sta, ei naisista yleensä.
[/quote]
Vähän samanlainen keskustelu, kuin jos joku sanoisi, että vihaa lapsia, ja muut alkavat kilvan kehumaan, miten söpöjä vauvat ovat ja oikeasti jokainen lapsi on erilainen eikä voi yleistää.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:40"]
Olen itse nainen, mutten tule kovin hyvin naisten kanssa toimeen. Poikien ja miesten kanssa olen aina ollut läheinen, myös lapsena, mutta lapsuuden tyttökaveritkin olivat jotenkin hankalia säätöjä.
Lapsena poikien kanssa leikkiminen oli sitä, että pyydettiin ulos, mentiin ulos, mentiin kotiin. Tyttöjen kanssa piti ensin puoli tuntia pohtia sitä, mitä tehtäisiin, kenen kanssa, mihin mennään, sitten oltiin ulkona ja jälkeenpäin kuuli, että se oli pahastunut, kun se ei tullut mukaan ja miksei sille kerrottu ja onko noilla taas riita..
Tuntuu, että työpaikalla sama meno jatkuu. Miesten kanssa työtehtävät hoidetaan yksinkertaisesti, mutta naisten kanssa on aina hirveää vetkuttelua ja pohdintaa. Ihmissuhteet tulevat töiden väliin ja naisten mielialat vaihtelevat eestaas. Loukkaannutaan siitä, ettei Pirjolle jätetty kahvikeksejä jne.
Muita?
[/quote]
Mitenkäs tämä oma avauksesi eroaa luonnehtimastasi naisten oikuttelusta ja selkään puukottamisesta?
Mulla ei ole mitään omaa naissukupuoltani vastaan, mutta mielestäni kyllä naiset ottavat itsensä vakavammin kuin miehet mistä seuraa tämä "se sanoi sitä ja tätä ja mitähän se sillä tarkoitti"- vatvominen. Miesten on ehkä keskimäärin pitänyt kehittää paksumpi nahka joten heillä on minusta enemmän aitoa itseironiaa kuin naisilla, joilla se itseironiaa on usein lähinnä itsensä mollausta (myös minulla). Lisäksi mua vähän ärsyttää se kun tuntuu että naisen pitäisi olla sellainen iloinen ja alati hymyilevä vähän höpsö kikattelija jotta on jotenkin erityisen naisellinen, miehekkään miehen ei tarvitse kuin olla jöröttää naama peruslukemilla ala Don Draper :) Muutenkin ei miehiltä tilata miksei nämä hymyile, multa taas useinkin..ei se elämä niin ihanaa ole!