Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jutteletko koskaan eskarilaisen/koululaisen kanssa päivän tapahtumista?

Vierailija
29.09.2014 |

Koulun jälkeen?
Meillä jutellaan joka päivä. Meidän eskarilainen istuu aina kotona mun syliin ja kertoo aina tohkeissaan, mitä kaikkea he siellä päivän aikana teki , mitä kivaa siellä oli ja mitä ruokaa siellä oli. :-)
Sit kun lapsi on saanut kerrottua päivän tapahtumat, hän on tyytyväinen ja alkaa tekemään omia hommiaan.
Mun mielestä on tärkeää kuunnella lasta ja antaa hänen puhua keskeytyksettä, mitä mielessä on. Ehkäpä hän sitten vanhempanakin tykkäisi kertoa mulle jutuistaan. ;-)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo  ja juttelen miehenikin kanssa vaikkei hän sentään istu syliini..

Vierailija
2/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin käydään 4-veen kanssa keskusteluja tarhapäivästä. Hienosti osaa kertoa päivän kulun. Toisinaan alkaa heti papattaa kun hänet haen, toisinaan "joudun" kysymään miten meni ja johan alkaa tekstiä tulla. Ihan jokapäiväinen tapa ja siihen saadaan kulutettua aikaakin ihan mukavasti :)

Muutenkin kiva kuulla vähän tarkemmin mitä kaikkea on tehnyt kun hoitajalta saa vaan aina sellaisen nopean yleisraportin päivästä tyyliin syöty, ulkoiltu, leikitty ja hyvin meni.

Vierailija
4/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Ei tarvitse edes kysyä, koska kaikki lapset kertovat jo sisään tullessaan kaiken. Olen kotiäiti, lapset 13v, 11v ja 9v.

Vierailija
5/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kaksi koululaista ja molempien kanssa jutellaan aina päivän kuulumiset. Jännä huomata että hyvät jutut tulee aina ensin. Jos jotain ikävää sattunut niistä kerrotaan nukkumaan mennessä kun käyn peittelemässä.

Vierailija
6/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron lisäksi oman työpäiväni tekemiseni eskarilaiselle. Näin hän oppii vastavuoroisuutta. Olen ruumishuoneella patologina.

Vierailija
7/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti yritän joka päivä. Keskustelut tosin ovat tyyliä

"mitäs koulussa tänään?"

"ei mitään erikoista"

"mitä teitte?"

"jotain"

Kyselen silti sinnikkäästi :-)

Vierailija
8/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaanhan me. Ekaluokkalaisen juttuja onmukava kuunnella.

-laphilainen

Vierailija
9/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:30"]

Minä kerron lisäksi oman työpäiväni tekemiseni eskarilaiselle. Näin hän oppii vastavuoroisuutta. Olen ruumishuoneella patologina.

[/quote]

Hyvä, näin kuuluukin tehdä. Itse kerron myös omasta työstäni päivittäin. Olen gynekologi, joten kuvailen mahdollisimman tarkkaan. Ja joskus otan jopa kuvia työmaistani. Kyllähän nyt pienen lapsen pitää oppia kaikenlaista :)

Vierailija
10/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:27"]

Joka päivä. Ei tarvitse edes kysyä, koska kaikki lapset kertovat jo sisään tullessaan kaiken. Olen kotiäiti, lapset 13v, 11v ja 9v.

[/quote]

Ihan ohiksena kysyn kuinka saat ajan kulumaan kotiäitinä kun on noin isot lapset? Huh, itseäni en voisi ajatellakaan kotiin vaikka mieheni palkalla pärjäisimmekin aivan mainiosti, mutta kuolisin tylsyyteen varmaan kahden kuukauden jälkeen. 

Vierailija
11/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:36"]

[/quote]

Ihan ohiksena kysyn kuinka saat ajan kulumaan kotiäitinä kun on noin isot lapset? Huh, itseäni en voisi ajatellakaan kotiin vaikka mieheni palkalla pärjäisimmekin aivan mainiosti, mutta kuolisin tylsyyteen varmaan kahden kuukauden jälkeen. 

[/quote]

Samaa mietin minäkin. Ja aiotko olla kotiäitinä viel 9 vuoden kuluttua ? Kun lapsesi ovat täysikäisiä ja asuvat jo omillaan ?

Vierailija
12/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:27"]

[/quote]

[/quote]

Mä mietin taas vain sitä miksi sulla on niin tylsää ja ankeaa kotona? Mielikuvitukseton ihminen kenties kun ei keksi tekemistä?

Vierailija
13/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskusteltiin ihan pienestä asti, mitä lapsi oli tehnyt päivän aikana ja mitä minä olin tehnyt (sillain lapsen tasolla). 

Hieman helpompi oli keskustella kuin tuon patologin, koska olen pieneläinlääkäri.

Vuorovaikutus jatkuu yhä vaikka lapseni on jo aikuinen.

Vierailija
14/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä siitä, että läheisessä perheessä ei vanhemmat ikinä kysele lasten päivästä, eikä tunnu kuuntelevan kun/jos lapset yrittää itse kertoa? Yleensä kun lapset tulee koulusta, niin ne vain syö itse välipalaa ja menee sitten huoneeseen lukemaan tai tekemään läksyjä. Vanhemmat ei välttämättä käy edes tervehtimässä lapsia kotiin tullessaan :(. Esim. isä ei tiedä mitä valinnaisia aineita isommalla on, tai että mikä on opettajan etunimi.

Vierailija
15/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:27"] Joka päivä. Ei tarvitse edes kysyä, koska kaikki lapset kertovat jo sisään tullessaan kaiken. Olen kotiäiti, lapset 13v, 11v ja 9v. [/quote] Ihan ohiksena kysyn kuinka saat ajan kulumaan kotiäitinä kun on noin isot lapset? Huh, itseäni en voisi ajatellakaan kotiin vaikka mieheni palkalla pärjäisimmekin aivan mainiosti, mutta kuolisin tylsyyteen varmaan kahden kuukauden jälkeen.  [/quote] Mä mietin taas vain sitä miksi sulla on niin tylsää ja ankeaa kotona? Mielikuvitukseton ihminen kenties kun ei keksi tekemistä?

[/quote]

Olen sitten varmaan niin mielikuvitekseton mutta harrastamiset ei koskaan ole tuonut niin paljon sisältöä elämääni kuin oma ura ja sen tuomat positiiviset haasteet. Ehkä jos minulla ei olisi niin mielenkiintoinen ja haastava työ, voisin ajatella toisin. - se mielestäsi mielikuvitukseton

Vierailija
16/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset on just tuollaisia "en mä muista, ihan tavallista". Mutta siiten kun 7v lähtee mun mukaan autolla kahdestaan tai käydään kävelyllä, niin jo alkaa ihan oma-alotteisesti kertoa kaikenlaista.

Parhaat jutut kuulee kun siellä takapenkillä on kaverukset ja ne kertaa jotain tapahtumia keskenään :)

Vierailija
17/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:36"]

[/quote]

[/quote]

Helposti. Käyn kuntosalilla joka päivä, käyn myös ruokakaupassa ja teen ruoat valmiiksi, siivoan, hoidan asioita. Kaikki illat on perheelle, silloin ei tarvitse käyttää aikaa siivoamiseen tai ruoanlaittoon.

Vierailija
18/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:27"] Joka päivä. Ei tarvitse edes kysyä, koska kaikki lapset kertovat jo sisään tullessaan kaiken. Olen kotiäiti, lapset 13v, 11v ja 9v. [/quote] Ihan ohiksena kysyn kuinka saat ajan kulumaan kotiäitinä kun on noin isot lapset? Huh, itseäni en voisi ajatellakaan kotiin vaikka mieheni palkalla pärjäisimmekin aivan mainiosti, mutta kuolisin tylsyyteen varmaan kahden kuukauden jälkeen.  [/quote] Mä mietin taas vain sitä miksi sulla on niin tylsää ja ankeaa kotona? Mielikuvitukseton ihminen kenties kun ei keksi tekemistä?

[/quote]

Olen sitten varmaan niin mielikuvitekseton mutta harrastamiset ei koskaan ole tuonut niin paljon sisältöä elämääni kuin oma ura ja sen tuomat positiiviset haasteet. Ehkä jos minulla ei olisi niin mielenkiintoinen ja haastava työ, voisin ajatella toisin. - se mielestäsi mielikuvitukseton
[/quote]

Good for you. Mä en tuomitse sua. Älä säkään mua.

Vierailija
19/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:27"] Joka päivä. Ei tarvitse edes kysyä, koska kaikki lapset kertovat jo sisään tullessaan kaiken. Olen kotiäiti, lapset 13v, 11v ja 9v. [/quote] Ihan ohiksena kysyn kuinka saat ajan kulumaan kotiäitinä kun on noin isot lapset? Huh, itseäni en voisi ajatellakaan kotiin vaikka mieheni palkalla pärjäisimmekin aivan mainiosti, mutta kuolisin tylsyyteen varmaan kahden kuukauden jälkeen.  [/quote] Mä mietin taas vain sitä miksi sulla on niin tylsää ja ankeaa kotona? Mielikuvitukseton ihminen kenties kun ei keksi tekemistä? [/quote] Olen sitten varmaan niin mielikuvitekseton mutta harrastamiset ei koskaan ole tuonut niin paljon sisältöä elämääni kuin oma ura ja sen tuomat positiiviset haasteet. Ehkä jos minulla ei olisi niin mielenkiintoinen ja haastava työ, voisin ajatella toisin. - se mielestäsi mielikuvitukseton [/quote] Good for you. Mä en tuomitse sua. Älä säkään mua.

[/quote]

Miksi otit kysymykseni tuomitsemisena?? Kysyin ihan mielenkiinnosta kuinka saat ajan kulumaan.

Tällä palstalla ollaan kyllä niin herkkiksiä välillä, että huhuhhuhhuh. 

Vierailija
20/29 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:30"]Kovasti yritän joka päivä. Keskustelut tosin ovat tyyliä

"mitäs koulussa tänään?"

"ei mitään erikoista"

"mitä teitte?"

"jotain"

Kyselen silti sinnikkäästi :-)
[/quote]

Kannattaa ehkä kysyä tarkemmin: mitä leikitte välkällä? Kenen vieressä söit? Mikä oli ikävä/hauska juttu päivässä? Tms. Lasten helpompi vastata. Ympäripyöreisiin kysymyksiin tulee ympäripyöreitä vadtauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme