Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelisormipoimusta

Vierailija
28.09.2014 |

Tiedättekö onko down-lapsen äideillä myös nelisormipoimua? Tuli vain mieleen, että voiko minulla olla perinnöllinen taipumus saada down-vauva, kun molemmissa käsissäni on nuo poimut. Ja mistä tuo poimu trisomiassa oikein johtuu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole äidillä ellei hänelläkin po.synd.

Vierailija
2/6 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole. Se johtuu siitä kromosomiviasta, mutta voi joskus olla terveilläkin. Ei tarkoita, että saisit helpommin downlapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo poimu voi olla ilman mitään kromosomimuutosta. Joskus harvoin down voi periytyä siinä tapauksessa, että on vanhemmalla balansoituneena. En tiedä onko silloin vanhemmalla mitään ulkonäöllisiä piirteitä. Uskoisin ettei ole.

Vierailija
4/6 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani on tuo ja vielä erikoista siamin muotoa josta ei suomenkielistä tietoa edes löydy. Ei ole kuitenkaan down. En kyllä vastannut kysymykseen mut paljon olen asiaa tutkinut ja joillain vain on tuo. Harvoin molemmissa käsissä.

Vierailija
5/6 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tuosta balansoituneesta en ole kuullutkaan. Yhdellä lapsistani on tuo poimu, mutta vain toisessa kädessä ja joskus epäilin, että hänellä olisi down lievänä. On motorisesti hitaasti oppiva, mm. käveli vasta 1v8kk. Toki tuo ja käsipoimu pelkästään ei merkkaa kromosomipoikkeavuutta.

Olen vain (ehkä turhaan) pyöritellyt asiaa päässä ja nyt taas raskaana ollessa tuli mieleen, josko tuo käsijuttu olisikin minulla piilevä vammaisuus tai jonkinlainen alttius ja siirtäisin sen sitten lapsiini. 

Ap

Vierailija
6/6 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietityttää niin pyydä omaa kromosomitutkimusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi