Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö raskautuvasi helposti ennen kuin sinulla oli lapsia?

Vierailija
28.09.2014 |

Oliko vahva tunne, että raskautuminen oli helppoa/vaikeaa? Tiesitkö etukäteen, että sinun on helppo/vaikea raskautua?
Kuinka luonnollinen tällainen tunne on?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautua on epäsana.

Vierailija
2/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt. Mistä sen voisi tietää? Varauduin siihen, ettei heti onnistu, kun niin paljon nykyään puhutaan lapsettomuudesta. Oon kyllä muutenkin sellainen ihminen, että varaudun aina siihen ettei asiat mene niin kuin haluaa. Ei siinä kovin pitkään kuitenkaan mennyt, muutamia kuukausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että se olisi tapahtunut nopeammin. Minä 21v mies 26v. Ehkäisyn jättämisen jälkeen meni reilu 6kk ennen kuin tärppäsi.

Vierailija
4/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko tiesi, kyllä että lasten saanti on hänelle vaikeaa, koska kuukautisten kanssa ollut ongelmia ja epäsäännölliset.

Vierailija
5/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilin, että voisi olla helppoa koska tunnistin niin selkeästi ovulaationi ja kuukautiset oli aina olleet säännölliset jne. Äitini oli joka raskaudessa tullut helposti raskaaksi eikä meillä ole suvussa lapsettomuutta jne, joten toivoin, että näin olisi omalla kohdalla.

Tulinkin sitten onnekkaasti raskaaksi ekasta yrityskierrosta. Toista lasta ei ole suunnitelmissa enkä uskalla toivoa, että homma kävisi noin helposti uudestaan.

Vierailija
6/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin etten voi saada lapsia ollenkaan vaikka kuukautiset aina olleet säännölliset ja kyllä oviksiakin bongailin ihan tuntemuksien perusteella. Tunne oli todella vahva siis että mussa on jotain vikaa, ja oon koko elämäni tuskaillu asiaa. Olikin sitte aika ilonen yllätys että ekasta kierrosta kun tosissaan yritettiin ni tärppäs. En meinannu millään uskoa että voi olla totta. Uskoin vasta sairaalassa kun sain vauvan syliin. :)

Vierailija
7/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa, koska oli endometrioosi.

Vierailija
8/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin että olisi helppoa, olen luovuttanut munasoluja.

Vierailija
9/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asiaa koskaan syvällisemmin pohtinut kun oli säännöllinen kierto ja kaikki ok.
Oli yllätys kun raskaaksi tuleminen kesti melkein 2 vuotta ja toisella kerralla myös.

Vierailija
10/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut tunne etten raskaudu helposti, menkat suht säänölliset (26-34pv) mutta laiha olen aina ollut. eka sai alkunsa 6Kk jälkeen ja toka vasta 1,5vuoden jälkeen. olen huomannut että kummallakin kerroilla olin pulskempi kuin normaalisti (pari kiloa mutta sekin minun painollani paljon). Gyne oli samaa mieltä ja sanoi että superhoikilla ja paljon liikkuvilla voi olla häikkää mm. munarakkulan kehityksessä ja kierron loppuvaiheessa. 

Vierailija
11/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mä tiesin että tuun helposti raskaaksi, enhän mä mikään maho ole!

- todellisuudessa raskaaksi tuleminen sitten veikin viisi vuotta, normaalipainoiselle ja tupakoimattomalle parikymppiselle ja hormonaalista ehkäisyä käyttämättömälle naiselle se oli aika tiukka paikka.

Vierailija
12/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin olevani hedelmällinen, koska koko lapsuuteni äitini hoki että meidän suvussa ollaan niin hedelmällisiä, että parasta kulkiessa poikaystävän kanssa käsikädessä olisi pitää kumihanskaa. 

Vierailija
13/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt etukäteen, mutta ensimmäisestä kerrasta ilman ehkäisyä tulin raskaaksi.

Vierailija
14/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt. Yllätyin kuinka nopeasti tulin raskaaksi ja joka lapsesta sama yllättyminen. Lapsettomuutta on niin paljon ja siitä puhutaan paljon, niin melkeen normaalimpana pitää sitä että joudutaan yrittämään useita kuukausia ellei vuosia.

Vierailija
15/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt etukäteen. Sitten kun tulin raskaaksi ekasta kuukautiskierrosta peräti kolmesti, niin tiesin joka kerta sen kun raskaus sai alkunsa. Tuntui pienenä nipistelynä alavatsalla, kun munasolu kiinnittyi kohdunseinään. Ekan raskauden alettua heti osasin epäillä, että seuraavatkin alkaisivat helposti.

Ihmettelin kyllä miten ehkäisy ei ollut pettänyt kertaakaan 13 vuoteen, ennenkuin aloin yrittämään lasta.  Käytin jonkun aikaa pillereitä, sitten pelkkää ehkäisyvaahtoa (kunnes ymmärsin, että ei ole kovin luotettava ehkäisykeino)  ja sen jälkeen kondomia.

Vierailija
16/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kierukka ja otin pois kun muutin ulkomaille ja poikaystävä jäi suomeen. Olin sitä käyttänyt neljä vuotta siinä vaiheessa. Poikaystävä tuli kuitenkin yllätys visiitille viikko pois oton jälkeen enkä ihan oikeasti muistanut ettei mulla ole sitä enää enkä poikaystävällekkään sitä ollut kuin ohi mennen maininnut ja sen kanssa oltiin neljä vuotta touhuiltu. No ihan pikapano oli kyseessä kunnes sitten aloin asiaa seuraavana päivänä miettimään ja tulin siitä raskaaksi... Lähes samalla yrittämisen määrällä muutkin menny.

Vierailija
17/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:01"]

Minulla oli kierukka ja otin pois kun muutin ulkomaille ja poikaystävä jäi suomeen. Olin sitä käyttänyt neljä vuotta siinä vaiheessa. Poikaystävä tuli kuitenkin yllätys visiitille viikko pois oton jälkeen enkä ihan oikeasti muistanut ettei mulla ole sitä enää enkä poikaystävällekkään sitä ollut kuin ohi mennen maininnut ja sen kanssa oltiin neljä vuotta touhuiltu. No ihan pikapano oli kyseessä kunnes sitten aloin asiaa seuraavana päivänä miettimään ja tulin siitä raskaaksi... Lähes samalla yrittämisen määrällä muutkin menny.

[/quote]

Kierukan ottoon liittyi vastaava tarina ja en tätä lasta voinut pitää koska sain hyvin rahakkaan diilin ammattilaisurheilijana ja siksi ulkomaille lähdin.

Vierailija
18/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, mutta pelkäsin raskautumisen olevan vaikeaa, koska olin käyttänyt hormonaalisia ehkäisymenetelmiä liki 15 vuotta putkeen. Mulla ei ollut hajuakaan palautuuko mulle kuukautisia, ja jos, niin kuinka epäsäännöllisinä.

Niin vaan sit kävi, että kolmannesta kierrosta jäi simppa säppiin, kun tikutin ovulaatioita. :)

Vierailija
19/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ehtinyt edes miettiä asiaa, kun heti ekoista seksikerroista kävi vahinko ja sen jälkeen on riittänyt, että pestään miehen kalsarit samassa koneellisessa, kun omani.

Vierailija
20/42 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 21:42"]Epäilin, että voisi olla helppoa koska tunnistin niin selkeästi ovulaationi ja kuukautiset oli aina olleet säännölliset jne. Äitini oli joka raskaudessa tullut helposti raskaaksi eikä meillä ole suvussa lapsettomuutta jne, joten toivoin, että näin olisi omalla kohdalla.

Tulinkin sitten onnekkaasti raskaaksi ekasta yrityskierrosta. --
[/quote]

Sama täällä. Plus yksi yllätysraskaus "varmoista päivistä" takana (tein abortin koska opiskelin), joten en yllättynyt kun lapsi tuli tismalleen ensimmäisestä yrityksestä. Saa nähdä pystymmekö laskemaan kakkosenkin syntymäajan kuukauden tarkkuudella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä