Kaksi vai kolme lasta
Olemme tosi lapsirakkaita.
Meitä on siunattu maailman ihanimmilla 2v pojalla ja 0v tytöllä ja mietimme kolmatta lasta, kun olen jo 39 (täytän alkuvuodesta 40)
Plussat:
Lapsille seuraa ja tukea toisistaan kun kuolemme (JOS tulevat toimeen)
Meille seuraa ja tukea lapsista kun olemme vanhoja (JOS haluavat meitä nähdä)
Lapset voivat olla ihastuttavia ja fiksuja persoonia, jos ovat henkisesti terveitä ja onnistumme kasvattamaan
Paljon perhejuhlia, synttäreitä yms mitä rakastamme! 💕
Yhteisöllisyys, oma yhteisö ja laajempi perhe
Kaksi lasta silti, jos yksi esim kuolisi tapaturmaisesti ym
Miinukset:
Voiko kolmatta ihanaa lasta vain tulla? Mitä jos on sairas vakavasti?
Perintöä vain oma omistusasuntomme, yksi kaksio Helsingistä, kunnollinen mökki ja joitakin sijoituksia, riittääkö tämä kolmelle..? Kahdelle jäisi edes jotakin.
Mitä jos lapset eivät tule yhtään toimeen, ja vain riitelevät? Tai jopa vihaavat toisiaan, kuten jotkut sisarukset🥺
Mitä jos emme pysty tarjoamaan matkoja, puhelimia, harrastuksia kolmelle mitä pystyisi hankkimaan kahdelle?
Asiallisia vastauksia kiitos! 🙏
Kommentit (207)
Ei ikinä kolmatta lasta. Luulisi kahden nyt riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi oikeasti haluta tehdä lapsia tämmöisessä maailman tilanteessa? Etkö mieti ollenkaan heidän tulevaisuutta, ilmastonmuutosta, elämänlaatua ja liikakansoitusta?
Eikö ajatusmaailmasi ole aika itsekäs? Miksi sinulla olisi oikeus päättää yhdenkään lapsen elämästä ja pidätkö itseäsi jotenkin arvokkaampana kuin syntyviä sukupolvia?
Tämä viestihän pätee sinuun. Ei minusta ole itsekästä olla tekemättä lapsia vääjäämättömään kärsimykseen.
-eri
Kaksi. Tuossa edellä joku mainitsi että tärkeintä että antaa lapsille aikaa. Niinpä. Kun on kolme niin joku jää aina paitsi siitä ajasta. Älkää tehkö yhtä tai kahta enempää. Kolmas lapsi romuttaa usein myös äidin lantionpohjan eli heippa ihana seksielämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi oikeasti haluta tehdä lapsia tämmöisessä maailman tilanteessa? Etkö mieti ollenkaan heidän tulevaisuutta, ilmastonmuutosta, elämänlaatua ja liikakansoitusta?
Eikö ajatusmaailmasi ole aika itsekäs? Miksi sinulla olisi oikeus päättää yhdenkään lapsen elämästä ja pidätkö itseäsi jotenkin arvokkaampana kuin syntyviä sukupolvia?
Olen eri, mutta itse kyllä ihmettelen miten kukaan uskaltaa tehdä lapsia enää tähän maailmaan. Nähdessäni pieniä lapsia mietin millainen elämä heilläkin tulee olemaan. Löytävätkö työtä ja onko edes ruokaa syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä ratkaisevaa on se aika minkä voit lapsille annetaan, miten häntä kasvatat, ei matkailu, maksulliset harrastukset yms materiaali tai varallisuus.
Joo tottakai mutta on se kaikille kivempaa jos ei äidin tarvi vinkua joka kesä ku lintsiliput on liian kalliita ja jouluisin lahjat kerjätään muilta. Kun eihän materiaalilla ja varallisuudella ole väliä vaan rakkaudella ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä ratkaisevaa on se aika minkä voit lapsille annetaan, miten häntä kasvatat, ei matkailu, maksulliset harrastukset yms materiaali tai varallisuus.
Joo tottakai mutta on se kaikille kivempaa jos ei äidin tarvi vinkua joka kesä ku lintsiliput on liian kalliita ja jouluisin lahjat kerjätään muilta. Kun eihän materiaalilla ja varallisuudella ole väliä vaan rakkaudella ❤
Ap voi myydä sen sijoitusasunnon niin eiköhän siitä parin kesän lintsiliput saa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta itse kyllä ihmettelen miten kukaan uskaltaa tehdä lapsia enää tähän maailmaan. Nähdessäni pieniä lapsia mietin millainen elämä heilläkin tulee olemaan. Löytävätkö työtä ja onko edes ruokaa syödäkseen.
Niitä tekevätkin Suomessa ja maailmanlaajuisesti he joita ohjaavat vaistot enemmän kuin järki.
Sanon ihan suoraan että en olisi jaksanut kolmea hoitaa näin hyvin. Nyt on käyneet parhaat koulut, parhaat harrastukset, on matkusteltu.
Teini-ikä oli esikoisella ihan hirveä.
Aloittaja on niin yksinkertainen ihminen, että pahaa tekee. Ei kolmannelle, koska äidin koulutustaso vaikuttaa lapsiin merkittävästi.
Vaikutat tykkäävän lapsista ja perhe-elämästä joten silloin teette tottakai lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pariskunta tekee yhden lapsen he omalta osaltaan vähentävät maapallon väestöä kuten vähentävät jos jättävät kokonaan tekemättä.
Kun pariskunta tekee kaksi lasta he omalta osaltaan eivät lisää tai vähennä maapallon väestöä.
Kun pariskunta tekee kolme lasta tai enemmän he omalta osaltaan ovat kasvattamassa maapallon väestöä.Tämä on ihan perusasiaa. Silti kuulen paljon sitä, että kun minä jätän vaivalla lapset tekemättä vaikka niitä haluaisin niin joku muu voi taas tehdä sen työni merkityksettömäksi omalta osaltaan lisääntymällä liikaa.
Olet kyllä hölmö jos jätät lapset tekemättä vaikka haluaisit niitä, koska maapallo.. 🤦🏼♀️
Tämä. Lapselliset ovat itsekkäitä, eivät lapsettomat.
Minä ja minun tarpeeni synnyttää.
Ihmiset ovat tehneet ihan liika lapsia jo aikojen alusta ja nyt tämä maapallo on jo ylikansoitettu. Joku raja noihin lapsen tekemisiinkin.
Ajattele sitä kolmatta lasta ja jätä tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat tehneet ihan liika lapsia jo aikojen alusta ja nyt tämä maapallo on jo ylikansoitettu. Joku raja noihin lapsen tekemisiinkin.
Mutta kun ihminen on vauva vain yhden vuoden. Sitten pitää aina tehdä uusi että saa vauvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pariskunta tekee yhden lapsen he omalta osaltaan vähentävät maapallon väestöä kuten vähentävät jos jättävät kokonaan tekemättä.
Kun pariskunta tekee kaksi lasta he omalta osaltaan eivät lisää tai vähennä maapallon väestöä.
Kun pariskunta tekee kolme lasta tai enemmän he omalta osaltaan ovat kasvattamassa maapallon väestöä.Tämä on ihan perusasiaa. Silti kuulen paljon sitä, että kun minä jätän vaivalla lapset tekemättä vaikka niitä haluaisin niin joku muu voi taas tehdä sen työni merkityksettömäksi omalta osaltaan lisääntymällä liikaa.
Olet kyllä hölmö jos jätät lapset tekemättä vaikka haluaisit niitä, koska maapallo.. 🤦🏼♀️
Ja mikä sinun koulutuksesi on? En alennu nimittelemään muita, sillä olisin kyllä emomateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää se kolmas pienellä ikäerolla, silloin lapsista on seuraa toisilleen ja saa helposti kiertää tavarat ja vaatteet isommilta pienemmille. Lapset pärjäävät pitkään samassa huoneessa, heistä on turvaa toisilleen koulussa ja päiväkodissa kun ovat aikalailla samoissa tiloissa siellä.
Meillä on sen verran iköeroa näillä kolmella että sellaista yhteenkuuluvuuden tunnetta ei ole kuin kahden nuorimman välillä.Itse en uskaltaisi. Jos sitten parin vuoden päästä esikoisella puhkeaa joku paha sairaus, vaikka perinnöllinen. Sit on sairas lapsi ja kaksi pikkuista. Ja pelko sairastuvatko muutkin. Aina ihmetellään miksi on tehty paljon lapsia jos jo ekat kaksi on erityislapsia. Nämä erityisyydet kun usein diagnosoidaan vasta kouluiässä…
Kannattaa myös miettiä kuinka monta lapsta pystyy yksin elättämään jos toinen vanhempi sairastuu vakavasti tai kuolee tai tulee ero ja toinen ei otakaan vastuuta.
Onneksi yhteiskunta tulee yleensä vastaan, ettei lapsiperheen tarvitse sentään nälkää nähdä vaikka toinen vanhempi kuolisi ja toisesta tulisi työkyvytön.
Itse maksan mielelläni veroja juuri tästä syystä, ettei itse tarvitse ajatella selviytyvänsä aivan joka tilanteesta. Kaverin lapsella oli synnynnäinen sydänvika, ja hoidot maksoivat varmaan satoja tuhansia yhteiskunnalle.
Lähinnä tässä varmaan mietitty niitä henkisen jaksamisen puolia myös. Miten hoitaa yksin kaksi lasta kotona jos olet yhden sydänsairaan kanssa paljon sairaalassa tmv.
Paljon naisia myös jää yh:ksi pyytämättään ja yllättäen kun mies saa tarpeekseen ja haluaakin elää vielä ”nuoruuttaan”. Näitä tarinoitahan saa täältä lukea ja se äidin hätä jaksamisestaan on ihan todellista. Siihen vielä erityislapsi sekaan, jota kukaan ei halua hoitaa niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Kolmilapsisen perheen äitinä: teeppä pikkusen tutkimusta siitä, mitä maksaa ja miten paljon markkinoilla on 5+h asuntoja vs 4h asunnot, mitä tarkoittaa ”perhepaketti” ihan joka ikisessä perhekohteessa TAI mitä maksaa viikon etelänmatka 2+2 tai 2+3 paketeille. Tai autot, johon mahtuu mukavasti 4 vs 5 henkeä, kun kaikki matkustajat on sen min 150cm pitkiä. Ja mieti sitten mikä on fiksua.
Kuka nykyaikana käy pakettimatkoilla? En tunne ketään. Lähes jokaiseen autoon mahtuu takapenkille kolme lasta.
Perinnöt saadaan niin myöhään, ettei niillä ole elämän kannalta merkitystä. Vanhusten hoito on myös niin kallista, että "perintö" menee siihen. Tämä kannattaa säästäjien tiedostaa, että yhteiskunta rankaisee, jos elät omilla tuloillasi vs että elät sosiaalituilla.
Kaveri on raskaana taas. Vanhin aloitti juuri koulun.. keskimmäinen ja pienin ovat vielä päiväkodissa. Neljäs siis tulossa.
Kaksi. Kolmas on kolmas pyörä, aina.
Merkitystä on ainoastaan tekijöiden onnellisuudella, ei sillä joka joutuu syntymään kuolemaan.