Ihmiset eivät pidä minusta, koska olen 99% tarkkudella oikeassa siinä mitä sanon
Ja 100% rehellinen. Eivät varmaankaan halua kuulla minun sanovan yhtään mitään.
Ilmeisesti pitäisi opetella valehtelemaan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen. Yleensä aina oikeassa ja ratkon ongelmatilanteet yksin päättäessäni varsin nopeasti. En tosin aina ole suoranrehellinen koska se ei sovi sen hetkiseen sosiaaliseen normistoon.
Besserwisseröinti ärsyttää muita. Minua taas ärsyttää se, että ensin asiaa pohditaan tuntikausia ja lopulta muut päätyvät samaan lopputulokseen kuin mitä olisin itse ehdottanut alun alkaenkin. Aikaa vaan menee hukkaan tällaisessa "suunnittelussa". Mutta ei auta jos haluaa pysyä muiden kanssa väleissä. En sano mitään tai korkeintaan hienovaraisesti ohjailen keskustelua haluamaani suuntaan.
Tuota asian veivaamista eri puolilta kutsutaan keskusteluksi. Monet ihmiset nauttivat tästä sosiaalisesta tavasta ja pitävät avartavana sitä, että kaikkia eri näkökulmia kuullaan ja eri mahdollisuuksia pallotellaan teoreettisesti, vaikka alun perinkin olisi suurinpiirtein selvää, mihin lopputulokseen tullaan päätymään.
Kyllä, on tullut huomattua. Työpaikallani työkaverit jakautuvat noin keskimäärin 1/3 keskustelijoihin ja 2/3 halki, poikki ja pinoon - tyyppisiin henkilöihin. Työtahtimme on varsin nopea ja työmäärä kuormittava. Sen vuoksi tällaiset keskustelut tuntuvat tyhjäkäynniltä kun olisi miljoona muutakin asiaa hoidettavana ja edelleen vaan vatvotaan pääsemättä konkretiaan, vaikka itse vastaus on selvänä edessämme.
En nauti siitä, että työaikaani käytetään turhanpäiväisyyksiin kun on valmiiksi jo niin paljon tekemistä. Parhaiten homma menee silloin kun työryhmään päätyy samanhenkisiä "nyt homma valmiiksi" - tekijöitä. Vatvojat vain hidastavat hommaa ja turhauttavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen. Yleensä aina oikeassa ja ratkon ongelmatilanteet yksin päättäessäni varsin nopeasti. En tosin aina ole suoranrehellinen koska se ei sovi sen hetkiseen sosiaaliseen normistoon.
Besserwisseröinti ärsyttää muita. Minua taas ärsyttää se, että ensin asiaa pohditaan tuntikausia ja lopulta muut päätyvät samaan lopputulokseen kuin mitä olisin itse ehdottanut alun alkaenkin. Aikaa vaan menee hukkaan tällaisessa "suunnittelussa". Mutta ei auta jos haluaa pysyä muiden kanssa väleissä. En sano mitään tai korkeintaan hienovaraisesti ohjailen keskustelua haluamaani suuntaan.
Suurin osa tietää sen vastauksen samantien ihan kuin sinä, mutta koska tähän nykyiseen työelämäpeliin kuuluu se, että kaikkien pitää keksiä jotain mukauutta, niin pidetään palavereja ja tuumaillaan ja etsitään uusia näkökulmia jne. niin pitkään, että voidaan palata alkuun ja siihen ainoaan mahdolliseen ratkaisuun.
Autismi, asperger? Heillä tapana laukoa totuuksia ilmaan. Mutta tälläisiltä puuttuu sosiaalinen älykkyys, mikä todellisuudessa on se rikkaus ja fiksuus.
Et ymmärrä olevasi väärässä ja olet tottunut syyttämään kaikesta muita.
Vierailija kirjoitti:
Autismi, asperger? Heillä tapana laukoa totuuksia ilmaan. Mutta tälläisiltä puuttuu sosiaalinen älykkyys, mikä todellisuudessa on se rikkaus ja fiksuus.
Tai sitten ap on samanlainen tyhmä mul#ku kuin sinä. Kuvittelee tietävänsä ja pitää itseään fiksumpana kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen älykkyys on aikanamme yliarvostettua. Mitä fiksua on paszkanjauhamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota asian veivaamista eri puolilta kutsutaan keskusteluksi. Monet ihmiset nauttivat tästä sosiaalisesta tavasta ja pitävät avartavana sitä, että kaikkia eri näkökulmia kuullaan ja eri mahdollisuuksia pallotellaan teoreettisesti, vaikka alun perinkin olisi suurinpiirtein selvää, mihin lopputulokseen tullaan päätymään.
Eli kulutetaan turhaan kaikkien tehokasta työaikaa. Julkisella sektorilla yleistä ja samalla kampaviineriä kuluu sekä persaukset leviää entisestään.
Omassa esimerkissäni en puhunut työympäristöstä, mutta toki sielläkin täytyy merkittävät päätökset käydä läpi eri kanteilta. Turhauttavaahan se välillä on, kyllä, kun kaikkien ajatukset eivät juokse samoja ratoja samalla nopeudella, mutta sellaista se ryhmässä työskentely ja ihmisten kanssa vuorovaikuttaminen on.
"Raatorehellinen" on yhtä kuin mulkku. Kyllä se nyt niin vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on tullut huomattua. Työpaikallani työkaverit jakautuvat noin keskimäärin 1/3 keskustelijoihin ja 2/3 halki, poikki ja pinoon - tyyppisiin henkilöihin. Työtahtimme on varsin nopea ja työmäärä kuormittava. Sen vuoksi tällaiset keskustelut tuntuvat tyhjäkäynniltä kun olisi miljoona muutakin asiaa hoidettavana ja edelleen vaan vatvotaan pääsemättä konkretiaan, vaikka itse vastaus on selvänä edessämme.
En nauti siitä, että työaikaani käytetään turhanpäiväisyyksiin kun on valmiiksi jo niin paljon tekemistä. Parhaiten homma menee silloin kun työryhmään päätyy samanhenkisiä "nyt homma valmiiksi" - tekijöitä. Vatvojat vain hidastavat hommaa ja turhauttavat.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Useammin kuin kerran on tullut työelämässä nähtyä, että kun jonkun aina oikeassa olevan "halki, poikki ja pinoon"- stressierkin painostamina ryhdytään projektiin pohtimatta ensin asioita läpi, tulee puolivaiheessa ilmi jokin typerä ongelma, jolta oltaisiin voitu asioiden huolellisella läpikäynnillä välttyä. Parhaassa tapauksessa tässä vaiheessa on pakko palata alkuun ja sitten sitä aikaa vasta haaskaantuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen älykkyys on aikanamme yliarvostettua. Mitä fiksua on paszkanjauhamisessa?
Tai sitten te molemmat olette vaan mulk#uja.
Rehellisyys ei sulje pois hienotunteisuutta, joten suurin osa ajasta kuluukin sosiaaliseen vehtaamiseen kuin asiat käytäisiin läpi sen suurempia tunteilematta.
Olen joutunut opettelemaan vehtaamisen ja pikku hiljaa ujuttamaan asiani muille. Suoruus säikyttää ja nostattaa kapinamieltä.
Älä opettele valehtelemaan, vaan mieluummin opettele keinot sanoa totuus niin kuin muut sen olisivat itse keksineet. Lopputulema on juuri se, mitä jo alun alkaen halusitkin. Vaatii hitosti kärsivällisyyttä, mutta tyhmyyden ääressä on vain avuton,
Oikeinkirjoitus ilmeisesti kuuluu siihen harvinaiseen yhteen prosenttiin tapauksista, joissa AP ei ole oikeassa.