Elleivät ostoksesi ole pienet, esitä edes tekeväsi jotain...
...pakkaamisen eteen sillä välin, kun tuotteita luetaan.
Aika jännää settiä Meidän Perhe-osiossa.
http://meidanperhe.fi/artikkeli/arki/miten_kayttaydyt_kaupassa_oikein_lue_31_tarkeinta_ohjetta
Mitä mieltä? Pitääkö asiakkaan juosta pakkaamaan tai esittää pakkaavansa ennen maksamista?
Kommentit (9)
Tottakai pitää, ellei halua olla muille tukkona ja hidastaa kassan työtä. Jos ei tätä tajua on vähän tyhmä valittaa esim niistä lapsiasiakkaista kassalla.
yleensä nuo pakkailijat kaivelee sitä lompakkoansa vasta kun myyjä on ilmoittanut summan ja pitäisi maksaa. siinä sitä aikaa vasta meneekin...
Kyllä minä katosn kassalla, että tarjoustuotteista peritään oikea hinta. Tänäänkin olisi yksi tuote mennyt täydellä hinnalla, jos en olisi seurannut eli 6 euroa kallimmalla. Kuitinhan voi toki tarkastaa jälkeenpäin, mutta etsipä siinä sitten kassista tuote esille ja jonota infotiskille, tossahan menee minulla enemmän aikaa.
Minä en pakkaa etukäteen, ellei mun ostokset tuu siihen mun puolelle laaria ja siinä hyvin yletän hiukan pakkailemaan samalla kun odotan, että kaikki ostokset on menneet kassan läpi. En kiertele sitä laaria, vaan odotan rauhassa ja pakkaan sitten vasta lopuksi. Maksan mieluiten nopeasti ja sitten pääsee jo seuraava maksamaan. Mun tuurilla vaan aina on joku pieniostoksinen siinä perässä ja koen, että mun tavarat seisoo koko päivän. Mutta ei se ole mun vika, mulla on oikeus pakata rauhassa, en hidastele, mutta haluan pakata hyvin ja tukevasti ruuat ja tavarat, kun olen ne maksanutkin.
Luin sen kauppakäytöslistan läpi ja ihan hyviä ohjeita oli, mutta kieltämättä tuo ap:n mainitsema kohta oli vähän ärsyttävä.
pisti kyllä ärsyttämääm tuo maitokohtakin. totta hemmetissä mä maksavana asiakkaana otan elintarvikkeen jossa on mahdollisimman pitkä päiväys. mieluummin mä ostan kerralla viis purkkia pitkällä päiväyksellä olevaa maitoa, kun käyn joka päivä hakemassa purkin kun ei riitä päiväys pitemmälle. jos tiedän että käytän tuotteen heti, ei päiväyksellä ole väliä. jos kauppias haluaa vanhat tuotteet ensin pois, niin sitten ne uudet jätetään varastoon siihen asti että vanhat on menneet kaupaksi.
joo sori on vähä ot.
4
Minä, ah niin paljon teitä parempi ihminen, teen nykyään nähtyäni miten pakkaamaan meneminen ja kortin kaivelu hidastaa jonoa, niin että ensin kaivan kortin taskuuni ja menen sitten pakkaamaan ostoksia. Kun näen että viimeisiä tavaroita viedään, menen kassan eteen.
Mulla on yleensä kaupassa vaan kori, ei kärryä, joten en pysty kaivamaan lompakkoa ja kortteja esiin ennen kuin saan korin tyhjennettyä hihnalle. En halua laittaa koria ja ostoksiani likaiselle lattialle ja kädet ei riitä korin kanssa penkomaan mitään. Siinä vaiheessa kun kori on tyhjennetty kassa yleensä jo vetää ostoksia, joten en ehdi niitä pakkamaan, kun kaivan niitä kortteja esiin silloin
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:11"]
Minä, ah niin paljon teitä parempi ihminen, teen nykyään nähtyäni miten pakkaamaan meneminen ja kortin kaivelu hidastaa jonoa, niin että ensin kaivan kortin taskuuni ja menen sitten pakkaamaan ostoksia. Kun näen että viimeisiä tavaroita viedään, menen kassan eteen.
[/quote]
Sama. Jos olen S-osuuskunnan liikkeessä, niin vieläpä ennen pakkailua tungen vihreän kortin valmiiksi maksupäätteeseen.
Pitääkö ylipäätään esittää yhtään mitään?