Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä akateemisesti sivistynyt ihminen

Vierailija
27.08.2021 |

Onko sinulle koskaan käynyt niin, että täysin tyhmä ja kouluttamaton ihminen (mielestäsi siis) onkin lyönyt sinut ällikällä sivistyneisyydellään ja tietämyksellään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa meistä kukaan on toistaan parempi. Mutta sie kyl kuulostat, että haluaisit olla. Akateemisuus ei tee älykästä. Älykkyys on synnynnäistä ja viisaus syntyy kokemisesta

Vierailija
2/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkin ihmiset ovat minua yliopiston käynyttä nokkelampia ja nohevampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska muodostan käsitykseni vasta keskustellessani ihmisen kanssa. Kyllä se tyhmyys tai sivistyneisyys käy ilmi.

Vierailija
5/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avademy- sana tulee Kreikasta. Tarkoitti toria. Tuonne torille kaikki tulivat oppimaan ja kuulemaan oppineiden sanoja tai lukemaan jos osasivat. Kaikki jotka haluaa oppia on jo academyssa, se on henkinen paikka ja tila. Eri opinahjot on kuin eri kojuja tuolla torilla eikä kukaan voi sanoa että hänen torikojunsa on paras.

Kaikki tieteestä kiinnostuneet on šamalla linjalla tieteessä riippumatta koulutuksesta. Koulutus on tapa tuoda saman alan ajattelijoita yhteen.

Jos katselehtii taaksepäin niin monien eri alojen ihmiset ovat jääneet historiaan keksinnöillään vaikka heillä olisi ollut täysin erilaisia koulutuksia tai ei koulutuksia lainkaan. Vaikka ruotsalainen apteekkari Arheennius joka lääkkeitä mittaillessaan kehitti monia yleisiä massojen ja aineiden käyttäytymistä koskevia huomioita, apteekkarina painui kemian, geologian fysiikan historiaan. Newtonilla oli koulutusta mutta Galileolla ei.

Tapaan aika usein ihmisiä jotka tekevät minuun vaikutuksen tiedoillaan, useammin silti hämmästelee yleistä tiedottomuutta.

Ei oppi ojaan kaada eikä oppi asu rakennuksissa

Vierailija
6/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lyönyt ällikällä koska en oleta etteikö näin voisi tapahtua.

Vierailija
7/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minulla on kaveri/tuttavapiirissä ehkä pari älykästä ihmistä, jotka eivät ole opiskelleet yliopistossa tai korkeakoulussa, mutta ei minua yllätä heidän tietämyksensä, kun en ole missään vaiheessa pitänyt heitä tyhminä. Minulla tosin on hyvin korkeat standardit, koska minulla itselläni on poikkeuksellisen laaja ja syvällinen yleissivistys.

Vierailija
8/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei silloin ole tyhmä. Useimmin käy niin, että tyhmät ja sivistymättömät kiusaavat tai tekevät jotain väkivaltaa.

Vierailija
9/10 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska muodostan käsitykseni vasta keskustellessani ihmisen kanssa. Kyllä se tyhmyys tai sivistyneisyys käy ilmi.

Sama, yritän vältellä titteleiden kysymistä ja kuunnella, mitä henkilö sanoo ja tehdä päätelmät sen mukaan.

Vierailija
10/10 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moisesta ällistynyt, sillä en koskaan oleta olevani muita viisaampi.