Miksi psyk.sairaanhoitaja sanoi näin:
"Ei syömättä jättäminen laihduta" kun kerroin omasta syömishäiriötaustasta. En kehdannut kysyä kun jännitti niin paljon.
Sitten kun mainitsin että aina päivän päätteeksi käyn läpi mitä olen syönyt päivän aikana ja sen mukaan sitten olen joko ylpeä itsestäni (en syönyt mitään) tai älyttömän pettynyt (söin ruokaa..) niin siihen hän kyllä kommentoi "tuo on tyypillistä anorektista ajattelua". Olen ihan pihalla.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitti juuri tuota mitä sanoikin
Sano se afrikkalaisille
Aatteli varmaa tolla ei syömättä jättäminen laihduta että liian vähä syöminen ei ihmistä saa laihtummaa ku keho menee säästöliekille Emme voi tietenkää tietää mitä kyseinen ihminen on ajatellut tuolla lauseella koska emme ole hän emmekä osaa lukea ajatuksia.
Hän tarkoitti varmastikin sitä, että syömättömyys laukaisee usein ahmimista.
Säästöliekki on kyllä olemassa, ts. aineenvaihdunnan saa jumiin liian vähäisellä ja väärällä syömisellä. Mutta ihan todellinen syömättä jättäminen pitkäjänteisesti laihduttaa kyllä, siihenhän anoreksian fataalisuus perustuu.
Aika vaarallisia ja irrallisia kommentteja kyllä ammattilaiselta, kun sinulle jäi tarkoitusperät epäselviksi.
Niin ap, mehän ei tiedetä minkä sortin syömishäiriö sinulla on. Oikeassa hoitaja oli kuitenkin. Syömättä jättäminen tekee vain sen, että elimistö hidastuu. Ja tuo toinen taas sitä, että tyypillistä on se, että tunteet liittyy ruokailuun syömishäiriöisellä. Normaaleilla ihmisillä se on vain fyysinen toiminto.
Tarkoitti juuri tuota mitä sanoikin