te, joilla kondomi petti
Huomasitteko asian heti vai vasta siitä, että raskaus oli alkanut? Jos heti, niin oliko kondomi selvästi rikkoutunut, vai paljastuiko asia vasta lähemmässä tarkastelussa?
Kommentit (9)
Oli selvästi revennyt, kun mies vetäytyi mun sisältä pois. Siitä sai alkunsa meidän ihana tyttömme. Ei siinä muuta, hieman aiemmin vain tuli tämä kolmas lapsi kuin oltiin ensin suunniteltu. Sen jälkeen ei olla kortsuihin luotettu!
Huomasin kuudennella viikolla. Kumeissa ei ollut näkynyt mitään vikaa. Luin jonku tilaston että kortsun kans 15% tulee raskaaksi vuoden sisällä. Eli eipä kovin häävi ehkäisy. En tiennyt tuota silloin kun itse siihen luotin. No ihana poika siitä seurasi.
Kondomi oli ihan ehjä, mutta tarkempi tutkimus osoitti että se olikin yöpöydän laatikossa yhdynnän aikana.
MeillÄ kumit repeili alussa useestikin ja sen kyllä huomasi, joskus valitettavasti liian myöhään ja sitten otin je-pillerin.
Mutta sitten kun alettiin käyttämään liukastetta kondomin kanssa niin ei kumitkaan enää paukahdelleet rikki ;) Jossain vaiheessa mulle tuli kova vauvakuume, mies ei kuitenkaan halunnut vielä päästää kumeista irti mutta lupasi harkita asiaa. En huolehtinut liukasteesta enää samaan malliin ja niin sitten kävi, että kumi meni rikki. Yhteistuumin päädyimme olemaan ottamatta je-pilleriä ja toivoin kovasti raskautta, mutta kumi hajosi omien laskujeni mukaan pari päivää oviksen jälkeen, eli raskaaksi en tullut.
Nyt toivon sydämeni pohjasta (naurettavaa) että kumi menisi rikki tai mies uskaltaisi alkaa oikeasti vauvantekopuuhiin :) Mitään reikiä en todellakaan ole ajatellut puhkoa kortsuihin.
Tuli mieleen ap vaan, et miksi testasit raskautta jo ennen kuin kuukautiset olivat myöhässä?
Toivotko raskautta kovasti?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:19"]
Tuli mieleen ap vaan, et miksi testasit raskautta jo ennen kuin kuukautiset olivat myöhässä?
Toivotko raskautta kovasti?
[/quote]
Testasin siis päivää ennen kuin alkoivat, ja alkoivat viikon myöhässä, eli testattessa olivat jo 6 päivää myöhässä. Itse asiassa eka testin tein jo 3 päivää myöhässä, mutta se oli selvä nega. Mulla on kyllä taipumusta epäsäännöllisiin kuukautisiin, mutta tuohon myöhästymiseen yhdistyi vielä se, että kuukautisten oletettuna alkamispäivänä oli "kuukautiskipuja" mutta vuoto ei sitten alkanutkaan. Näin juuri minulla on toivotut (2 kpl) raskaudet alkaneet, niin alkoi vähän huolestuttaa. Kolmatta lasta ehkä vielä yritämme, mutta 3 lasta pienellä ikäerolla saattaisi olla vähän liian haastavaa, niin yritetään nyt pitää vauvat pois mahasta ainakin pari vuotta. Nuorempi on ihan vauva vielä ja esikoinenkin alle 3v.
Liukuvoide on ollut käytössä aina. Ehkä siksi ei ole ikinä sattunutkaan, että kumi olisi selvästi rikkoutunut kesken kaiken.
Meillä myös oli mies pitkään vastahankaan ennen kuin aloitettiin esikoisen yritys. Mies kyllä halusi lapsia, mutta monta vuotta se oli "ei ihan vielä". Asia ratkesi sitten niin, että minä kerran sanoin, että hänen on nyt sen verran päätettävä, että joko kesään mennessä aloitetaan yritys, tai sitten lykätään asiaa suoraan 3-4 vuotta eteenpäin. Minulla oli joitain suunnitelmia, joita olisin toteuttanut sitten jos mies ei olisi ollut vielä valmis lapsille. Mies mietti sitten pari päivää, ja päättikin, että lopetetaan ehkäisy saman tien. Ja sitten olikin täysillä mukana yrittämisessä ja myöhemmin odotuksessa.
ap
Tässäkin on tuosta kondomin ehkäisytehosta. http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=7471431
Eli tosiaan, jopa 15% tulee raskaaksi jo vuoden käytön aikana. Itse en edes tiedä minkä virheen olemme käytössä tehneet tai oliko kondomissa jokin vika. Luotin kortsuihin täysin. Olimme aikuisia, tarkkoja ja selvinpäin ja silti tuli lapsi. Voin vaan kuvitella miten helposti vahinko tulee nuorilla tai kännissä säheltävillä. Ei kannata luottaa.
4
Lojahti vieraan kanssa viime yönä! Huomattiin vasta kun oli liian myöhä :(
Kyllä sen huomaa, kun kortsu hajoo. Sehän on ihan riekaleina.
Eikö ole linjoilla ketään?
Meillä käytössä kondomiehkäisy, ja kerran on kumi rikkoutunut päälle laitettaessa ja sen kyllä huomasi heti.
Nyt oli kuukautiset viikon myöhässä, eikä oltu huomattu mitään ongelmia kumin kanssa. Päivää ennen kuukautisten alkamista raskaustestiin tuli himmeä varjo raskausviivan kohdalle, josta ei oikein osannut sanoa oliko se joku viivanpaikka vai hyvin hyvin hyvin haalea positiivinen. Eipä tuo raskaus mikään katastrofi olisi, mutta kiinnostaisi tietää onko muilla raskaus alkanut täysin yllätyksenä, vai onko sitä edeltänyt selvä kondomin rikkoutuminen?