Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaiset pilaavat vauva-arjen :(

Vierailija
28.09.2014 |

... kaikki ovat koko ajan neuvomassa, kummastelemassa ja kertomassa, kuinka "ennen vanhaan tehtiin". Olen 4,5kk:n ikäisen esikoisen äiti ja luonnollisesti kaikki on aivan uutta ja ihanaa, mutta jatkuvat itsensä ja vauvan puolustaminen alkaa käymään voimille.

Ensin, lähes 1kk:n (!!!) iästä sain kysymyksiä, milloin alan antamaan vauvalle kiinteitä. Ennenkin annettiin kuulemma mehukeittoja yms. 1kk:n iässä.

Nyt, vauvan ollessa 4,5kk olen vähitellen alkanut antamaan erilaisia soseita. Nyt saan jatkuvasti neuvoja "Laita vähän sokeria/suolaa joukkoon, niin maistuu paremmalta" tai "Oikeeta voita kun vähän sekottaa perunan joukkoon, se on niin terveellistä lapsen aivoille".

Voisin jatkaa tätä listaa ikuisuuden, mutta oon nyt niin väsynyt, etten jaksa :( :( Vauvamme on aivan ihana ja arki vauvan kanssa ihanaa, mutta en jaksa noita kummallisia neuvoja koko ajan :( :(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

Vierailija
2/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:19"]

Annat mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

[/quote]

Suosittelen samaa. Voit tietenkin myös kertoa, että nykyään suositellaan erilaisia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että lopettaa neuvomisen.

En ymmärrä ihmisiä jotka ei saa suutaan auki. Voithan vaikka vitsailla että ei taideta tulla enää kylään/kutsuta kun ei neuvoilta rauhaa saa.

Vierailija
4/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin on tullut vastaan tätä "silloin ennen tehtiin näin, miksi te ette tee" -jaaritusta. Sano niille, että neuvolasta saa uusinta tutkimuksiin perustuvaa tietoa ammattilaisilta, joten nyt täytyy tehdä näin kuin te teette.

Vierailija
5/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota saat kyllä kuulla pidempään. Ei kannata välittää, itse tiedät paremmin mikä on teille hyvä ja hyvää ne neuvojatkin vain tarkoittavat vaikka onkin ärsyttävää. Sanot vain että kiitos vinkeistä mutta tiedät mitä teet

Vierailija
6/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule siihen saat tottua. Aina on joku sukulainen tai toinen äiti arvostelemassa tai neuvomassa teitpä niin tai näin. Sitten kun menee jonnekin leikkipuistoon tai mammakerhoon niin sielläkin on niitä, joilla on mielestään paras näkemys jostain ruokinnasta tai vaipoista tai haalarimerkeistä. On hyvä jo nyt heti alussa opetella sulkemaan korvat ja tekemään niin kuin itse omalla järjellä parhaaksi näkee. Ei se siihen vauva-aikaan jää, vaan jatkuu ja jatkuu. Omat lapset on nyt jo teinejä ja nyt ei enää ole tuota ongelmaa.

Vierailija
7/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei he sinua määrää. Ei sinun elämäsi ole heidän elämää, vaan SINUN elämää.

Vierailija
8/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ystäväni ja kaverini ovat samoilla linjoilla ja heidän kanssaan kokemuksien jakaminen on helppoa. Ja kyllä, olen sanonut sukulaisille, että "Nykyään suositellaan..." , mutta he eivät ota sitä kuuleviin korviinsakkaan.

- ap

Vierailija
9/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi ärsyttävää, sen uskon. Ap, alkoi jotenkin kiehua sun puolesta. Neuvoja satelee sieltä ja täältä. Pitäisivät sen leipäluukkunsa kiinni. Kaikkea hyvää teidän perheelle. :)

Vierailija
10/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin hoidettiin lapsia sen aikaisilla tiedoilla. Tänään hoidetaan lapsia tämän päivän tiedoilla.
Voithan vaikka napauttaa takaisin että ennen vanhaan tupakoitiinkin sisällä ja se oli sen ajan tiedoilla normaalia.

Vierailija
11/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kyllä ihan kiitollisena vastaan kaikki ajatukset ja neuvot ja pureksin niitä mielessäni, päätän sitten miten itse teen. Jos sulkee korvansa niin ei voi mitään oppiakaan.

Vierailija
12/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! <3 Ehkä tosiaan pääsen helpommalla, kun jätän vain omaan arvoonsa ja yritän olla mahdollisimman neutraali...

-ap

Vierailija
13/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin lapsen mummo tais vähän loukkaantua, kun ei annettu mummolassa mehua meidän 1-vuotiaalle. Kun en halua mehujen litkimistä opettaa noin pienelle. Mummo kuvittelee että mehut ovat terveellisiä. Sitten mummo valittaa, kun 1-vuotias tekee hassuja ilmeitä, että miksi sille on tuollaista opetettu. Hän oli myös ihmeissään kun kielsin 1-vuotiasta lyömastä minua (olen raskaana, joten ei ole kiva saada lyöntejä mahaan), vaan koitan opettaa, että äitin mahaa silitellään. Ja kaikenlaista muuta hölmöä neuvoa tulee.

Vierailija
14/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sukulaisesi välillä virittävät keskustelua, ja sinä otat sen hyökkäyksenä johon pitää puolustautua. Kyllä sukulaisetkin tietävät että on eri mielipiteitä vaikka siitä voin käytöstä. Voithan ottaa sen ihan vain keskustelunaloituksena ja kertoa omankin mielipiteesi.

Vierailija
15/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausvaihtoehtoja neuvojille:

"Vai niin." 

"Ahaa."

"Jaa."

"Niinkö."

"Jassoo."

"Se on semmosta."

"Hmm."

"Just."

"No jopas."

"Ai silleen."

Sitten annat olla aiheen, et reagoi enempää etkä puolustele omia tapojasi. Teet vain niin kuin haluat. 

Vierailija
16/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen on 3kk. Ehkäpä myös ainoaksi jää kun olen jo 35v... mä en saisi äitini mielestä ostaa vauvalle vaatteita! "Ei kannata ostaa mitään kun pieneksi menee heti". Ymmärtäiain kommentoinnin paremmin jos oikeasti ostaisin paljon ja kallista tai velaksi mutta olen jo aika kauan töissä ollut että talous ei kaadu muutamaan vaatekappaleeseen. Ei huvita edes kuvia enää lähettää kun ainoa kommentti on että taas uudet vaatteet! Hän kuulemma leikkas aina jalkaterät ja hihat pois. Ostaa pitäs 100cm vaatteita! Kiva ois vauvan yrittää liikkua jonkun 3vee vaatteissa!

Vierailija
17/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä esitä kiinnostunutta tai vastaanottavaista, kun he alkavat jaella neuvojaan.

Vierailija
18/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille, että osaat neuvoja kysytään sitten, kun niitä tarvitaan.

Vierailija
19/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 14:43"]Sano niille, että osaat neuvoja kysytään sitten, kun niitä tarvitaan.
[/quote]

*osaat kasvattaa/neuvoja kysytään.
Anteeksi typo :D

Vierailija
20/39 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasissa voi on hyväksi vauvalle, ethän vain syötä hänelle rasvatonta maitoa ja öljyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan