Muistatko missä olit kun kuulit estoniasta?
Hassua kuinka se jäi mieleen. Muistan erittäin hyvin kuinka kaveri kertoi siitä koulumatkalla. Koulussa katsottiin aamu-tv:tä opettajan kanssa. Olin yläasteella.
Kommentit (84)
Olin lähdössä iltavuoroon isäni oli kuollut saman vuoden elokuussa työpaikalla.
Olin 9v eli kolmannella luokalla. En muista kuulinko onnettomuudesta kouluaamuna kotona vai koulussa. Jokatapauksessa koulussa asiasta keskusteltiin. Olimme koko syksyn musiikkitunnilla laulaneet kappaletta Lintu ja sen myös lauloimme sinä aamuna, uhrien muistoksi. Edelleen tuosta laulusta tulee mieleen kyseinen kouluaamu ja Estonia. ;(
Muistan sen kuin eilisen: Olin ysiluokalla, ja herättyäni isäni tuli heti kertomaan, että laiva on uponnut Itämerellä..Mikä kauhea tunne. Muistan sen kohdan portaita, joissa isäni oli kertoessaan.
Olin yläasteella. Menin kouluun ja ekalla tunnilla oli äidinkieltä. Opettajaa ei alkanut kuulua tunnille. Viimein hän tuli ja kertoi että oli jäänyt kuuntelemaan opettajanhuoneeseen uutisia. Sitten hän kertoi meille että laiva on uponnut viime yönä Suomenlahdella.
Muistan tämän siis siltä ajalta kun se tapahtui mutta en muista enää moniin vuosiin varmaan kymmeneen vuoteen törmänneeni tähän aiheeseen julkisuudessa kuin kerran pari. Joten ymmärrän hyvin jos se ei ole nuorempien tiedossa.