Nyt hirvittää. Jotain peruuttamatonta on tapahtunut
Ensimmäistä kertaa ikinä otin pikavipperöisen. Yököttävää! Alhaista! En olisi ikimaailmassa uskonut, että tämä päivä koittaisi.
Tarkoituksenani on maksaa lähes koko summa välittömästi takaisin. Minimisumma on 300 €, mutten aio käyttää edes puolia siitä.
Olen opiskelija enkä voi saada pankkilainaa enkä -korttia. Tämän vippijutun otin siksi, että voin silloin tällöin ehkä mahdollisesti nostaa jonkin PIENEN summan hätätilanteessa, jos sellainen osuisi kohdalle.
Tämä on hirvittävää. En olisi uskonut, että ottaisin joskus pikavipin. Olen yksi heistä :(
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Älä. Usko mua. Maksa tuo pian pois äläkä enää ikinä ota senttiäkään pikavippiä. Etsi jotakin töitä, myy tavaroita jos on jotakin myytävää, katso kaupassa mitä ostat, vastaile kyselyihin joista saa joitakin euroja.
Itse otin opiskelijana pikavipin, ei ollut rahaa maksaa sitä eräpäivänä, otin toisen pikavipin.... Soppa valmis. Lopulta ei ollut varaa maksaa yhtään mitään ja ulosottoon meni useita tuhansia euroja. Kalliit oppirahat olen maksanut kun olen niitä maksanut pois.
Minulla on töitä, muttei rahaa kulkea sinne säännöllisesti eikä rahaa tehdä säännöllisesti työtä autolla (polttoaine.)
Rahojani on siis suuri suuri summa verottajan hallussa vielä vuoden loppuun asti.
Olen pyytänyt apua sossusta, eivät noudata lakia. Senttiäkään en ole saanut. Valitin päätöksestä. Päätöksiähän on ties kuinka monia, ei ole ollut voimia valittaa niistä kaikista.
Kyllä opiskelija saa pankkikortin, nettipankin ja korkeakouluopiskelija luottokortin kun xx opintopistettä on kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko opintolaina jo käytetty?
Opiskelijaasunnon tuparit vaati veronsa. Kyllä kait sitä ny hauskaa täytyy olla. No, pian tulee opintoraha ja kummitädin opintoavustus tilille.
En ole siis oikeasti köyhä, rahani eivät vain ole käytössäni enkä ole saanut mistään kunnollista työtä, josta tienaa säännöllisesti edes 200 €/kk. Kulkisin vaikka bussilla edes tilapäisesti, jos mahdollista. Mutta kun ei ole tarjottu sellaisen matkan päässä olevia töitä. Mikään yksi vuoro per pari kuukautta ei paljon lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijaasunnon tuparit vaati veronsa. Kyllä kait sitä ny hauskaa täytyy olla. No, pian tulee opintoraha ja kummitädin opintoavustus tilille.
Öööö... Miten joku voi olla noin huono kirjoittamaan?
Ap
Paska provo, epäuskottava tarina. 1/5
Todettakoon kuitenkin, että pikavippien ottajat ovat poikkeuksetta ääliöitä, jotka kuuluisivat sen jälkeen suoraan edunvalvontaan. Oli sitten kyse tonnin tai kympin vipistä. Vippaaminen osoittaa, ettei henkilö kykene pitämään huolta omasta edustaan ja taloudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä opiskelija saa pankkikortin, nettipankin ja korkeakouluopiskelija luottokortin kun xx opintopistettä on kasassa.
Visa American Expressin aattelin hommata.
Oletko ottanut opintolainan? Se kannattaa AINA ennen ensimmäistäkään vippiä tai muuta pikaluottoa.
0/5. Aloituksen ehkä ainut tosiasia on, että et saa lainaa.
Et ole opiskelija. Olet Paavo 35 v. tai Nico-Petteri 14 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... Miten joku voi olla noin huono kirjoittamaan?
Ap
Kuis nii? Ap
Otin miekiin kerran 50e pikavipin, kun olin rahaton ja oli syntymäpäivä. Sain onneksi maksettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa että sulla on vähän morkkis. Vs nämä huuhaaporukat joilla ei aikomustakaan maksaa takaisin.
En haluaisi tulla liitetyksi huuhaaporukoihin. Enkä olisi koskaan uskonut tätä päivää näkeväni. Aina on ollut taloudellisesti ok tilanne, mutta nyt on ollut vaikea jakso. En ole koskaan ennen kokenut mitään tällaista. En malta odottaa veronpalautuksiani. Saan taas elää normaalisti. Niin kuin olen tottunut elämään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut opintolainan? Se kannattaa AINA ennen ensimmäistäkään vippiä tai muuta pikaluottoa.
Kyllä opintolainani menee vastikkeeseen kokonaisuudessaan.
Ap
Kävin hakemassa pankista sievän asuntolainan. Sama tuo, millä nimikkeellä. Pidetään poikien kanssa vähän hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä opintolainani menee vastikkeeseen kokonaisuudessaan.
Ap
Paitsi ei ihan kaikki sentään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on pa .
Kuten sanoin, rahani (tuhansia ja taas tuhansia) euroja on verottajan hallussa vuoden loppuun asti.
Vanhempainraha tipahtaa tilille, kunhan Kelassa saavat siirrettyä rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on pa .
Kuten sanoin, rahani (tuhansia ja taas tuhansia) euroja on verottajan hallussa vuoden loppuun asti.
Mutta Pekka Kabulissa hoitaa niin asiat, että sinne jäävät...