Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä teillä on siirretty lapset jatkettvaan lastensänkyyn?

Vierailija
27.09.2014 |

Mun tytär on kohta vuoden ja 7kk. Hankin sängyn jo valmiiksi heti silloin kun tyttö alkoi kiipeillä tuoleille, pöydille... jne. En kuitenkaan uskonut hänen vielä pääsevän pinnasängystä ylös kun reunat on kuitenkin aika korkeat. Tänään aamulla kuitenkin heräsin itkuun ja kun pääsin lapsen huoneeseen, sielä hän seisoi lattialla itkien. Onneksi ei käynnyt pahemmin, ei tullut kutteja, mustelmia tai muuta vastaavaa. Nyt tyttö nukkuu ensimmäistä yötä jatkettavassa sängyssä, minun huoneessani. 

Ja miten olette onnistuneet siinä ettei lapsi lähde aamulla omiin puuhiinsa ilman että te heräätte? Herään kyllä herkästi pienimpäänkin kiljaisuun tai itkuun mutta tunnen lapseni ja hän saattaa hyvinkin nousta hipihiljaa ja leikkiä pitkään ennen kuin herättää minut. Pinnasängyssä tätä ongelmaa ei ollut kun lapsi puuhasi siinä sängyssä niin kauan kun yksinään jaksoi (leikki pehmoleluilla, heitteli peitot, tyynyt, lakanat, patjat, kaikki lattialle) ja sitten antoi äänimerkin. Nyt tosiaan lapsi nukkuu minun huoneessani mutta en ole satavarma heräänkö siltikään.. Ovea ei voi pitää kiinni koska huoneesta loppuu happi.. Pitäisikö virittää joku kilikello oveen ja pitää ovea raollaan niin että kello kilahtaa kun lapsi poistuu huoneesta? Pelkään että ehtii satuttaa itseään ja minä vain nukun :/

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoplaa!

Vierailija
2/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,5-vuotias enkä ajatellut vielä puoleen vuoteen ottaa jatkettavaa sänkyä käyttöön ihan noista kertomistasi syistä. On lyhyt tyttö, joten kasvuvaraa pinniksessä on vielä vähän. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei ole jatkettava toi lastensänky, mutta pinniksestä siihen lapsi siirtyi 3 vuoden iässä, kun alkoi pinnis käydä ahtaaksi pituussuunnassa. Pinnis oli jo pitkään ilman laitaa ala-asennossa ennen tuota.

Vierailija
4/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt tosi paha aika... En uskalla pitää enää pinnasängyssä ettei käy joku kerta tosi pahasti kun tulee pää edeltä alas, ja sitten taas on noin omat ongelmansa ton lastensängyn suhteen.. Toisaalta pidän pienempänä pahana sitä että lapsi herää yksikseen aamulla ja menee leikkimään kun että tippuu joka aamu korkeasta pinnasängystä. Pitää varmaan etsiä joku kulkunen :D

-ap

Vierailija
5/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi kiipesi sieltä pinnasängystä jo 13 kk iässä. Ostimme lapselle tavallisen kokoisen, laidallisen sängyn. Eiapsi sieltä minnekään karannut, tai pahoille teille. Edelleen sänky käytöss

, nyt pikkuparvena. Lapsi 10 v,

Vierailija
6/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ikäisenä siirtyi aikuisten sänkyyn, koska kiipesi pinniksestä pois. Meillä ei ollut taaperosänkyä ollenkaan, mutta jaoin sen aikuisten sängyn poikittain kahtia, toiseen päähän lapsen sänky ja toiseen aikuisen istumapaikka tyynyineen iltasatuja varten. 

Toimi ihan hyvin. Alkuaikoina laitoin tuolin selkämys sänkyä vasten estämään putoamisia varmuuden vuoksi. Mutta matalasta aikuisten sängystä nukkuessaan putoaminen on huomattavasti pienempi riski kuin vuosikas kiipeämässä pinniksestä pois...  :)

Vierailija
7/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika siirtyi jatkettavaan sänkyyn 1v8kk iässä. Jossain vaiheessa tuli aina aamulla herättyään vanhempien huoneeseen, mutta nyt vaan huutaa aina aamulla että "olen herännyt" eikä tule sängystä pois ennenkuin äiti tai isä menee hänen huoneeseensa. 

Vierailija
8/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaana on molemmat siirtyneet lastensänkyyn. Kuopus kampesi itsensä pinniksestä lattialle jo vuoden vanhana, mutta siirsimme pinnasängyn ihan oman sänkymme viereen (toisella puolella seinä), joten kun hän kiipesi sängystä pois, mätkähti minun päälleni eikä lattialle.

Eikä ole haitannut minua vaikka olisivat jotain puuhailleet herättämättä minua, mutta kylläpä nuo aina ensin tahtovat äidin herättää...

Vierailija
9/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 9kk vanhana siirtyi esikoinen. Oli nukkunut omassa huoneessaan 1v iästä.  Siirto meni muuten hienosti, mutta lopetti päikkärit. Meillä onneksi lapsi tulee ensimmäisenä herättämään meidät kun itse herää. Laittaisin muuten varmaan itkuhälytinkameran liiketunnistukselle. 

Vierailija
10/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen siirtyi tavalliseen sänkyyn 1v ja 9 kk ikäisenä. Yleensä pidämme huoneen oven kiinni öisin, ettei pääse karkailemaan.

Vierailija
11/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuosi ja 4kk tyttö on nukkunut nyt kuukauden isojen tyttöjen sängyssä:) hyvin nukkuu ja pysyy sängyssä pieni laita reunalla.

Vierailija
12/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hankittiin lastensänky nyt 2-vuotiaalle, koska pinnis siirtyy pikkusisarukselle. Ei jostain syystä tule pois sängystä ilman äitiä tai isää, kiipeää toki itse sänkyyn ja sieltä pois jos vieressä on. Joskus saattaa heräämisen jälkeen makoilla sängyssä puolikin tuntia itsekseen jutellen ja unilelulla leikkien, alkaa sitten huudella kärsimättömänä jos kukaan ei tule hakemaan pois, mutta ei lähde itsekseen vaeltelemaan :D Ei kyllä koskaan kiivennyt pinniksestäkään, vaikka muuten onkin kova kiipeilijä.

Vierailija
13/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 20:51"]

No meillä ei ole jatkettava toi lastensänky, mutta pinniksestä siihen lapsi siirtyi 3 vuoden iässä, kun alkoi pinnis käydä ahtaaksi pituussuunnassa. Pinnis oli jo pitkään ilman laitaa ala-asennossa ennen tuota.

[/quote]

Miksi te tätä alapeukutatte? Ollaanko muka toimittu "väärin"? :D

Vierailija
14/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v8kk edelleen pinniksessä. Ei vaan ole toistaiseksi ollut tarvetta vaihtaa.

Vierailija
15/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut jatkettavia sänkyjä, vaan pinnasängystä on siirrytty suoraan isoon sänkyyn ja aikuisten koon peittoihin. Tämä on tapahtunut kun lapsi ei enää pysynyt pinnasängyssä eli n. 1,5-2 vuotiaana

Vierailija
16/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli tuollainen kiipeilijä, ja siirsin hänet vuoden ikäisenä pinniksestä lastensänkyyn. Kiilasin sängyn parisängyn ja seinän väliin. Monet monituiset kerrat olen kopannut keskellä yötä unissaan sängystä lähteneen taaperon kiini ja laittanut hänet takaisin nukkumaan, onnellisena siitä että lapsi ei ole enää pinniksessä eikä voi tippua ja teloa itseään. Kun lapsi täytti kolme, siirsin hänet ihan aikuisten sänkyyn (kerrossängyn alasänky) ja hän nukkui siinä ihan hyvin putoilematta.

Vierailija
17/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan aikuisten sänkykokoon 1v 6kk. Silloin on helppoa, kun lapsi on sairaana, toisen vanhemman siirtyä sinne lapsen huoneeseen, kun toinen vanhempi hoitaa lasta vieressään isossa sängyssä.

Vierailija
18/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 3vee ainakin tää kuopus. Ei ollut laitaa pinnasängyssä koskaan.

Vierailija
19/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus laitettiin nukkumaan jatkettavaan sänkyyn alle vuoden vanhana kun ei suostunut "vankina" nukkumaan. Hyvin meni sänkyyn nukkumaan. Aamuisin nousee touhuilemaan, mutta ei ole edes yrittänyt tehdä tyhmyyksiä. Hakee vain leluja sänkyyn ja leikkii niillä. Ap:lle ehdottaisin lapsi porttia. Silloin ovi voi olla auki, mutta lapsi ei pääse huoneesta pois. Ja ap saa nukkua rauhassa yönsä.

Vierailija
20/22 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain jenkkien youtube videossa näin pinnasänkyyn sellaisen kaarevan verkon jossa oli vetoketjusuljenta. Tiedä sitten oppiiko lapsi tuosta noin vaan nukkumaan moisen kanssa mutta estäisi putoamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi