Maalismasut maanatai~>
Hei kaikille! Ajattelin aloittaa tälle viikolle uuden pinon!
Pahoittelut ja voimaa antavat halit buamille.
Ja tervetuloa takaisin Lootuska !
Niin ne meidän lapset lähtivät tänä aamuna taksilla kouluun molemmat =) Esikko toiselle luokalle ja kakkonen eskariin. Hassua talossa on hiljaista! Ehkä vähän haikea olo! Mutta mukavaa lapsilla on tekemistä ja niitä kavereita on ollutkin jo kovasti ikävä!
Oireet jatkuvat vaihtelevasti väsyttää, yököttää ja heikottaa edelleen. Välillä on vaikeuksia nousta ylös kun meinaa taju lähteä, varsinkin jos turhan nopeasti nousee. Muuten iloinen ja onnellinen olo, välillä vähän "kauhunsekainen" myös!
Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti. En saanut mitään ohjeita virtsaamatta olemiseen (voi olla että labra-aika varattava erikseen..). Tarviikohan vanhoja äitiyskortteja ym. olla mukana?
Ultraa odotellessa! Mietin tuossa juuri, että pyytäisikö kuuntelemaan ett kuuluisiko vauvan sydämensykettä.. Muistaakseni muutama oli jo vauvansa sykkeen neuvolassa jo kuullut! Ja osahan on ultrassakin jo käynyt!
Mukavaa alkavaa viikkoa ja pahoinvoinnin helpotusta kaikille =)
Terveisin mami79 8+3
Ja linkki edelliseen ( jos onnistuu..)
Kommentit (38)
Täällä pahoinvointi on taas back. Toisaalta hyvä kun on oireita, rauhoittaa mua. Tällä viikolla vusoi sitten meni kesken loppuviikosta :-( ja oireet loppui muutqmaa päivää ennen. Töistä lähtiessä alavatsan repäisy kipy säikäytti wc:stä noustessa, piti ihan huutaa ääneen.
Kävin taas vesijuoksemassa ja perjantaista oli painokin tullut alas bvähän vajaan kilon. Ei siis laihduteta vaan liikutaan. Kohta pitäsi mennä taas syömään kun nälkä kolkuttelee taas.
Henkka maukan paketti tuli jo tiistaina, pitäis sovitella tilaamani mamma vaatteet, vavan uiminen väsyttää.
Tasan kaksi viikkoa np ultraan, en malta odottaa.
T:Vacsuli ja papu 8+6
Buamille pahoittelut, jos vielä käyt palstaa lukemassa!
Hannahto: Oot samoilla viikoilla kun mä. Voihan se olla että se muuttuu ultran jälkeen? Mulla mahd muutaman päivän myöhemmäksi se l.a.
Sain tänään kutsun ultraan ensiviikolle (rv 11+4). Kivaa! Pääsin tänään kokeilemaan doppleria, ja sydänäänet kuului piiiiitkän yrittämisen jälkeen, syke n. 170! Mutta en usko että neuvolassa olis lähdetty kokeilemaan näin aikaisin ainakaan meilläpäin, tai en tiedä. Kauan sai ettiä ja oli ihan millipeliä että missä kohdalla kuuluu ja missä ei.
Kovasti tekis jo mieli tulevalle isoveikalle kertoa, mutta täytyy vielä malttaa... Se menee huomenna eskariin! Toisaalta miettii, että ehkä päästi tän välin kahden lapsen välillä liian pitkäksi, mut kyl tää meidän elämäntilanteessa varmaan oli oikea ratkaisu. Oonpa nyt kotona äitiyslomalla kun koulu alkaa (toivottavasti...).
Onsku76 rv 10+0
Yövuorossa ollaan ja aikani kuluksi täytyi tulla pitkästä aikaa kirjoittamaan.
On se mukava kuulla että muillakin tuota pirun pahoinvointia!
Miehelle juuri tänään sanoinkin, että odottaminen on muuten ihan mukavaa, ja vauvakuume oli kova, mutta tuo pahoinvointi sais jäädä pois. Kai sen oli jo vähän unohtanut, kuinka tylsää se on. Onneksi se ei ole niin voimakasta kuin ensimmäistä odottaessa, mutta silti. Nukuin vähän päivällä huonosti. Ja kun illalla kävin suihkussa, niin sittenhän se laatta lenti. Huh onneksi meni vähän ohi. Mutta jatkuva vellominen vähän tympii. Kun nyt muutaman viikon vielä jaksaisi.
Eka neuvola oli viime viikolla, eipä siellä muuta erikoista, kuin sain uuden neuvolakortin ja vau-kirjan.
Yritin soittaa tänään aikaa ultraan, mutta siellä olikin meneillään joku muutto, tietokoneet ei toiminnassa, että keskiviikkona käskivät soittaa. No se on varmaan sitten ensi tai seuraavalla viikolla, jos ei kauheasti ole siellä ruuhkaa. Toivottavasti kaikki olis hyvin. Vois ultran jälkeen hyvällä omalla tunnolla kertoa jollekkin raskautumisesta.
Vessassa täytyy usein käydä ja vatsa jotenkin turvonnut, ajattelin jo että pitääkö kohta kaivaa mammahousut tuolta kaapin perukoilta, kun niin kiristää.
lumikki77 rv 10+1 (tai jotain sinneppäin)
Muutama päivä pois netin ääreltä.Syy,ihan jumalaton väsymys.Viime to oli
eka neuvola ja sielläkin valitin tätä väsymystä.Oma epäilys oli jo,että hemppa
olisi tippunut alas,mutta olikin 141 eli tämä on vain tähän alkuraskauteen liittyvää.Öklöoloa ei ole enää niin paljon.Tosin eilen kun oltiin hieman kaupungilla,se yllättäen taas palasi ja piti äkkiä juosta kauppaan ostamaan
suklaata,jotain millä saa sen äkkiä karkoitettua.
Muuten aika tuntuu etenevän hitaasti.Tuohon np-ultraan parin viikon päähän
tuntuu olevan vielä ikuisuus.Odottavan aika on pitkä,todella.
Kovin on syksyisen oloista,mutta koitetaan silti pitää mieli iloisena:)
Mukavaa mahan kasvattelua kaikille!
Kukonpoikanen 9+2
Ja tekee mieli käyttää vaan löysiä collegehousuja. Äitiysvaatteita en oo uskaltanu ostaa vielä, sain kyllä vanhat takas lainasta, mut jotenkin niissä ei ollu sellasia housuja mitä vois jo tässä vaiheessa käyttää. Ehkä pärjään pari viikkoa vielä collareilla ja käyn sitte ostamassa kun on sydänäänet kuultu tai np-ultra takana.
On mulla sit yhet pallavahousut mitkä ei kiristä, niitä voi käyttää ihmisten ilmoilla.
Mäkin jo eilen aamulla luulin, että kuvotus on tiessään, mut pah; nyt se on vaan siirtynyt iltapäivästä iltaan. Kello kolme mulle iskee hirvee väsymys ja heikotus ja neljältä kuvottaa. Siihen ei sitten auta syöminen (tai no, auttaa hetkeks, n15min). Eilenkin mun oli pakko maata koko ilta, leväten on sentään suht ok olo.
Nuo repäisykivut on muuten hirveitä. Aivastin yks päivä sängyssä ja sattu niin himskatisti etten uskaltanu liikkuu mihinkään suuntaan vähään aikaan.
Sit tuli mieleen vielä noista mieliteoista, kun mä yks päivä soitin miehelle töihin että nyt tuut kotiin ja tuot mulle jotaan ruokaa ennen ku kuolen. No, se sano että hän tulee ihan kohta ja tuo mitä vaan haluan. Mä sitte mietin siinä ja kävin läpi kaikki vaihtoehdot: "hmm.. pitsa ei mee alas, kiinalaista mun ei tee mieli, kebabii en haluu, hesekään ei mee alas, hmmm.. mahtaiskohan subi uppoo... ei varmaan.... hmm... TUO HERNESOPPAA JA RAEJUUSTOO!!! " heheh, sain toivoo ihan mitä vaan ja tosiaan kaupan hernesoppaa sitte halusin :D Mut kyl oli hyvää, sitä mä oon tässä nyt vetäny kolme päivää kera raejuuston.
Ootteko muuten kokeilleet tota inkiväärilimpparia pahoinvointiin ja väsymykseen? Mulle sitä joku suositteli mut enpä tiiä onko siitä mitään apua.
Lootuska ja rv8+
p.s. Mulla on paino noussu jo reilu kilon :o( No ei ihme kun on pakko syödä sitä mitä mieli tekee eikä liikuntaa kykene harrastamaan. Noo, kyllä mä sit liikun kun tää olo on ohi!! ja tänään lupasin lähtee lasten kanssa uippikseen.
Monille onkin tullut jo kutsu ultraan. Mullekin tipahti postiluukusta, mutta se on kahden viikon päästä-ei millään jaksaisi odottaa!
Kiva, kun joko muukin mussuttaa paahtoleipää. Mulla menee melkein paketti päivässä. Toinen himo on suolakurkut. Kaikesta makeasta tulee tosi huono olo. edes suklaa(!!!)ei maistu! K-kaupasta saa onneksi ihania sokerittomia salmiakkipastilleja. Niitä olen myös mäyskyttänyt.
Paha olo on muuten kyllä mennyt ohi, kunhan vaan katsoo mitä syö, mutta nyt on alkanut väsyttää armottomasti.
Aika menee ihan älyttömän hitaasti. Ei mennyt kyllä muistaakseni ekaa lasta odottaessa. Ilmeisesti nyt on liikaa aikaa miettiä tulevia, kun on kotona pojan kanssa päivät pitkät ( :
Täytyy lähteä vähän puistoon nyt niin kauan, kun ei sada!
Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille
Jaanatapio ja hippu 9+6
Joku mietti täällä, että ois kiva kertoa eskari-ikäiselle isoveljelle tulevasta vauvasta. Olen ajatellut, että kun isoveljille asia paljastetaan, heidän täytyy saada kertoa siitä eteenpäin, jos niin haluavat. Muutenkin olen koko ajan kahden vaiheilla kertomisen kanssa. Tavallaan on niin kiva pihdata tätä salaisuutta - vaikka ehkä joku tarkkasilmäinen vois jo jotain pömpöttävästä vatsasta arvaillakin - ja toisaalta tuntuu jo, että voishan sitä aukaista suunsa. Meillä kuitenki mies sitä mieltä, ettei vielä. No, onhan se sillä vähän eri, ei se kuitekaan ajattele asiaa yhtä aktiivisesti kuin minä!
Meillä lapset lähtevät hoitoon ens viikolla ja torstaina mulla on lääkärineuvola. Kutsuttiin isovanhemmat meille to-la parin sadan kilsan päästä ja kerroin, että mulla ois hammaslääkäri kahden aikoihin, joten pyysin niitä olemaan täällä siihen mennessä. Olin miettiny lasten mukaan ottamistakin, mutta tilanne on nyt erilainen kuin aikanaan vuoden ikäisen esikoisen kanssa, joka tosiaan vaan leikki siinä terkkarin huoneessa ja oli autuaalisen tietämätön, mistä äiti ja terkkari puhuivat. Pitää sitten myöhemmin korjata nuo valkoiset valheet.
Minä olen selvinnyt pahoinvoinnista varmasti monia muita palstalaisia helpommalla. Väsymys ja unentarve puolestaan on ollut käsittämätöntä. Pianhan pitäis alkaa se vireämpi keksiraskauden vaihe, tosin ei mulla kyllä mitään erityistä energisyysvaihdetta ole ennenkään ollut. Mutta toivoahan vois.
Mutta nyt täytyy sukeltaa Miinan ja Manun maailmaan ja huomioida vähän jo noita tähän maailmaan saatettuja jälkeläisiä.
mammutter rv 11+1
Olen uusi tässä ketjussa. Mulla olis la 6.3. Mulla pahin kuvotus helpotti jo kasiviikon jälkeen, mutta nyt on kovasti huimausta ja päänsärkyä. Eka neuvolassa oon käynyt jo muutama viikko sitte ja np-ultrassa kävin eilen. Kaikki näyttäs olevan kunnossa, silti vielä keskenmeno pelottaa kun oon yhen saanu aikasemmin. Meillä lasta yritetty 3½ vuotta.
Onko muilla ilmenny raskauden aikana eka kerran migreeniä?? Mulla muutamana päivänä näkö hämärtynyt ja päänsärky otsalla aivan kamala. Särkylääke ei auta asiaan..
Mukavaa odotusta kaikille(:
Terveisin eeva 10+3
täällä taas,en ole iha pinon alun jälkeen kirjoittanutkaan,seuraillut vaan ahkerasti=)eli la olis 7.3.pahin pahoinvointi on takana,tosin eilenkin kesken kauppareissun iski ihan kaamea olo,oli siinä ja siinä että en rynnistänyt ulos kaupasta oksentamaan...sitten se hävisin ihan yhenäkin.Hyvin pysyy aisoissa jos muistaa vaan syödä usein.Väsyttää vaan aika paljon ja päänsärkyä taas ainakin tänään tuntuu olevan.Ei tahtois millään jaksaa koiria(2kpl)ulkoiluttaa...Mutta pahin siis takana=)Alussa sitä oksensinkin ja oli ihan kamalaa...Esikoistyttö on nyt 2v 4kk.Oikein reipas neiti ja innoissaan kaikista vauvoista,saa nähä miten mieli muuttuu kun saahaan oma kääryle kotiin.Ekassa raskaudessa olikin paljon pahemmat oireet,oksensin päivittäin viikolle 12 ja vaan nukuin.Ja kiukkusin! Nyt en ole kamalasti äksyillytkään.Varhaisultrassa kävin rv 6+4,ja siellä todettiin että oli ollut kaksosraskaus,joista toinen alkioista ol tullu pois.Vuotoa ja kipuja oli siis rv 6+2.Np-ultra on vajaan kahen viikon päästä,jännittää....
Sunny ja kääryle 10+3
Moi vaan kaikille. : )
Olen käyny täällä muutamia kertoja lueskelemassa mutta jospa nyt itsekin ilmottautuisin mukaan. Vaikka olo koko raskauden suhteen on vielä jotenkin kovin epäuskonen.
Voimia kovasti kaikille väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa painiville.
Itsellä on lähes jatkuva etova olo, oksentaa ei kuitenkaan ole vielä tarvinut. : ) Mitään ihmeempää mielitekoa ei vielä ole, mutta välillä joku ruoka saattaa yllättäen tökkiä niin ettei vaan mene alas.
Väsymys on mahtava, vähintään yhet päiväunet pitää nukkua ja yöunille viimeistään kymmeneltä.
Mulla on eka neuvola vasta ens viikon pe, oon vielä niin alussa, viikkoja nyt 7+5, la olis vauvan laskurin mukaan 26.3.09
Varmaan oon täällä sit viimisten joukossa huhtikuun puolella. : )
Lapsia on ennestään yksi, 5.1.08 syntynyt poika. (la oli 27.12.07)
Mutta siinäpä tärkeinmiä, koitan päästä mukaan teidän juttuihin niin osaa sitten kommentoidakin jotain.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille.
Odottelija rv 7+5
Näyttää siltä, että suurinta osaa tässä porukassa väsyttää ja kuvottaa tasaiseen tahtiin. Niin myös tällä suunnalla. Välillä tuntuu, että olis helpompaa, jos oksentaisi kunnolla, eikä tällaista jatkuvaa etovaa oloa, mutta omat harminsa siinä oksentamisessakin. Ja entä sitten, kun sekä etoo että oksettaa?
Kerroin tänään vauvasta yhdelle ystävälleni, joka osaa pitää suunsa kiinni. Miehen lisäksi muut eivät sitten vielä tiedäkään. Ensi maanantain neuvolareissun jälkeen pitää miettiä, josko uskaltaisi isovanhemmillekin kertoa.
Päikky 7+6
Hei!
Olen uusi täällä ja odotan vkolla 9+5. Meillä kans lähti kouluun tänä aamuna koululaiset. Talo ei jäänyt suinkaan hiljaiseksi koululaisten lähdön jälkeen. 3alle koululaista jäi äitin seuraksi kotiin. Satoi vettä koko päivän jotenka emme päässeet uloskaan, toivon mukaan ei koko viikon ajan sada!
Raskausoireita mullakin riittää väsymys ja kuvotus. :) Kohtapa tuokin alkaa helpottaan. Ultra viikonpäästä!
Reilun viikon hiljaiselon jälkeen ehdin taas kirjoitella. Pari kertaa aikaisemminkin oon koittanut mutta näillä sivuilla on harva se päivä jotain hämminkiä...*Ärrrr*
Pahoittelut Buamille, ja voimia!
Onpa lohdullista lukea että joku muukin meinaa vaipua epätoivoon pahoinvoinnin alla. Täälläkin voidaan edelleen pahoin, mutta viikon verran päivät ovat sujuneet kuitenkin sikäli paremmin että en ole oksentanut kertaakaan... Sitä ennen laatta lensikin senkin edestä. Yök!
Meilläkin keskisessä Suomessa satelee, mutta jaksoimme silti raahautua aamulla tytön kanssa pihalle sadevaatteissa ja Iidahan oli ihan innoissaan valtavista lätäköistä, joita maahan oli jo ehtinyt muodostua. Mulla tuntuu olo olevan "parhaimmillaan" yleensä juuri aamusta 9-11 tienoilla (vaikkei oloa silloinkaan hyväksi voi kutsua), että melkeinpä silloin on yritettävä suoriutua noista ulkoiluista tai kaupassa käynneistä, kun myöhemmin iltapäivällä ei välttämättä enää kykene.
Torstaina olisi mullakin eka neuvola. Mäkin mietin että pitääkö vanha äitiyskortti ottaa mukaan? Tietääkö joku? Eihän se paljon laukussa paina, vaikka ottaiskin, mut aina yksi muistettava asia enemmän... Esikoinen lähtee meilläkin tuonne neuvolaan mukaan, mulla kun ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kun isovanhemmat ym. ovat työelämässä ja lapsi kotihoidossa. Mutta eiköhän se siellä saa aikansa kulumaan leluja katsellessa.
Nyt täytyy lähteä syömään jotain välipalaa ettei kuvotus yltyisi vallan pahaksi.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Nasuliini rv 8+1
Ei kai ne vanhat neuvolakortit mikään ehdoton välttämättömyys oo neulassa, mutta kuten edellä jo todettiin, niin eivätpä myöskään paljoa paina, vaikka mukaan ottaakin. Kyllähän siellä neuvolassa entisistä raskauksista jotakin kysellään, niin ainakin saa varmaa faktaa, kun on kortit mukana.
Täällä oma olo ennaallan, ei juurikaan tuntemuksia muuta kuin jatkuvaa vessassa juoksemista.
Päikky 7+5
Täällä rämmitään mukana. Joku keksi, että voisi olla mukavaa saada vauva... Se joku ei tiennyt mitään yrjöämisestä... Se joku ei myöskään tiennyt mitään päänsärystä, eikä huimauksesta, eikä kiinnikekivuista, kun ryntää sinne oksentamaan...
Ollan naiset onnellisia tästä odotuksesta viimeksi pahoinvointi loppui viikolla 18, joten enää ei ehkä tarvisi jaksaa, kun tuommoiset 8 viikkoa... Oh hoijaa...
Sori piti hieman purkaa, olen pahoillani. Keskiviikkoa odotan, kun on se neuvola lääkäri ja terkka lupasi, että ultraisi siellä. NP-ultra on sitten kuun lopulla sairaalassa.Jännittää edelleen pirukseen ja koitan luottaa siihen, että kun on oireita on kaveri mukana kuvioissa. Jostain muuten luin, että näillä viikoilla hormonit hävittävät rypyt... Jaa ja minä kun luulin, että se on tuo turvotus :)
Ei mitään viksumpaa sanottavaa - olisi ehkä kannattanut jättää sanomatta..
Lytte 9+5
Lytte77, saanko udella missä neuvolassa käytte, kun on ultraamismahdollisuus? Oikein jos muistan asutte kanssa Lahden alueella :).
Mä kiiruusti tulin vaan tätä kyselemään, omat (yli-)työt ikävä kyllä vaativat jatkamista :)
Hannahto + "velikikko" rv 10+0
Aivan ihana pikku sintti siellä heilutteli käsiään ja jalkojaan. Itkuhan siinä tirahti. Pituutta oli reilut 5cm. Laskettu aika vastasi päivälleen neuvolan ja vauvan laskurin päivää.
Niskaturvotus oli 1,11, se on siis hyvä. Tulokset, johon vaikuttavat verikoe, ikä, paino ja ultra soitetaan kotiin viikon päästä. Sitä odotellessa...
Ultran tehnyt kätilö oli oikein mukava ja monta hyvää kuvaa tuli muistoksi.
Rakenneultra varattiin lokakuun puoleen väliin.
Kuvotus jatkuu, vaikka kuvittelin sen jo helpottaneen =( Tsempit kohtalotovereille!
AnniHelena rv 11+1
Heps!
Ensiksi suuret pahoittelut Buamille =( sekä onnittelut Lootuskalle. Kylläpä tässä porukassa sattuu ja tapahtuu...
Pikkasen tässä nopeaan omia fiiliksiä...sullon paahtoleipää samal kitaan jotta ei yököttäis. Just nyt paahtis maittaa ja muu safka juurikaan ei vaik sitä väkisin syönkin. Juu mut nyt on siis iltapäivästä nukkumaanmenoon kestävä vellova kuvotus käynnistynyt kunnolla ja lisäksi pää tuntuu pöperöiseltä sekä vatsaa turvottaa urakalla. Ostin jo mammapöksytkin , jotta olis helpompi olla. Olo on jo nyt hidas sekä kömpelö. Yritän kuitenkin olla valittamatta liikoja, sillä onhan tämä kaikki jonkun niin ihanan puolesta =).
Keskiviikkona on neuvola ja torstaina varhaisultra, jossa toivottavasti näemme jotain iloista =). Nyt on pakko mennä takaisin sohvalle taikka joudun syömään koko paahtispussin =)! Hips ja myötä tuntoa muillekkin oireilijoille.
Jesir ja masukki 7+2