Maalismasut maanatai~>
Hei kaikille! Ajattelin aloittaa tälle viikolle uuden pinon!
Pahoittelut ja voimaa antavat halit buamille.
Ja tervetuloa takaisin Lootuska !
Niin ne meidän lapset lähtivät tänä aamuna taksilla kouluun molemmat =) Esikko toiselle luokalle ja kakkonen eskariin. Hassua talossa on hiljaista! Ehkä vähän haikea olo! Mutta mukavaa lapsilla on tekemistä ja niitä kavereita on ollutkin jo kovasti ikävä!
Oireet jatkuvat vaihtelevasti väsyttää, yököttää ja heikottaa edelleen. Välillä on vaikeuksia nousta ylös kun meinaa taju lähteä, varsinkin jos turhan nopeasti nousee. Muuten iloinen ja onnellinen olo, välillä vähän "kauhunsekainen" myös!
Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti. En saanut mitään ohjeita virtsaamatta olemiseen (voi olla että labra-aika varattava erikseen..). Tarviikohan vanhoja äitiyskortteja ym. olla mukana?
Ultraa odotellessa! Mietin tuossa juuri, että pyytäisikö kuuntelemaan ett kuuluisiko vauvan sydämensykettä.. Muistaakseni muutama oli jo vauvansa sykkeen neuvolassa jo kuullut! Ja osahan on ultrassakin jo käynyt!
Mukavaa alkavaa viikkoa ja pahoinvoinnin helpotusta kaikille =)
Terveisin mami79 8+3
Ja linkki edelliseen ( jos onnistuu..)
Kommentit (38)
Minäkin ajattelin taustalta nyt ilmoittautua joukkoon...
Ensimmäistä tässä odotellaan ja viikkoja kasassa 7+4. Viime viikolla kävin jo eka neuvolassa kun menkkojen mukaan raskauden piti olla pidemmällä. Noh, oli pakko käydä ultrassa kun oli outoja menkkamaisia kipuja ja siellä viikot vähentyi hiukan. Toivottavasti nyt kaveri alkaa ottaa kiinni viikkoja ettei vaan ois jäämässä kyydistä pois.
Kolmatta kertaa yritettiin raskautua ja kahdeksannesta kierrosta nyt tärppäsi. Mulla on perussairautena MCTD (sekamuotoinen sidekudosreuma), joka vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja lisää keskenmenon riskiä. Pelottaa ihan kamalasti, mutta toivo elää joka päivä että päästäisi loppuun asti.
Hirveää pahoinvointia täällä kärsitään. Ykä lentää...jos ei aamulla niin sitten illalla. Onneksi en ole työelämässä tällä hetkellä (taustalla lonkkaleikkaus), en kyllä jaksaisi...Koko ajan vähintään etoo ja yököttää kaikki. Koirien kuivamuonan haju on ihan kauheinta ja poikien ruokkiminen onkin jäänyt isännän vastuulle...
Muilla tuntuu olevan oireita kasapäin. Itselläni päivät vaihtelee. On aikoja, jolloin en edes muista olevani raskaana (jos tissikipua ei lasketa) ja sitten on aikoja jolloin kuvottaa ja huimaa todella. Telkkariakaan ei pysty silloin katsomaan. Rehellisen ruoan nauttiminen yleensä auttaa tähän.
Olen yrittänyt käydä lähes päivittäin kävelemässä pientä lenkkiä, kun tuntuu, että se sohva vetää puoleensa koko illaksi. Ja sitten on nuutunut olo. Kotona ei saa mitään tehtyä ja huusholli on kuin pommin jäljiltä.
Muistaakseni kyselin aiemminkin, mutta en saanut vastauksia.
Meillä olisi etelän matka tulossa syyskuulla. Onko jotain, mitä raskaana olevan EI kannata syödä/tehdä siellä?
Toinen ultra olisi tulossa parin viikon päästä. Kävin ekassa viimeviikolla ihan vain tarkistusmielessä, onko siellä ketään. Oli ongelmia löytää kaveri ja kun viimein löytyi, ei viikot ihan vastanneet, mutta sydän löi. Tarkistavat siis tilanteen parin viikon kuluttua. Tämän vuoksi viikoista ei ole nyt hajuakaan.
Terv.Kaarna@laiva
Eilen kävin neuvolassa, oli ihan mukavaa jutustelua, paperia iso pino mukaan...
Ennen neuvolaa kärsin ihan hirveistä oikeanpuolen vatsa kivuista, viel autossa pidin muovipussia kädessä ja yritin nojata istuimeen, aluksi en päässyt autosta ylös kun sattui niin kovasti. Sitten kipu hellitti ja neuvolassakin terkkarille kehuin että onpas hyvä olo! Kävin tk:n puolella wcssä ja oli tullut limaista punaista vuotoa molemmista housuista vähän läpi, kotona sama pyyhkiessä.. valunut ei ole ollenkaan sen jälkeen vähän vaaleampaa punaista limaa pyyhkiessä liikkuminen vain tuntuu ikävälle vatsassa vieläkin.
Mietin vaan että onkohan kyseessä keskenmeno vai umppari? Mies sitä mieltä et katellaan huomiseen, jos kipu ei ylly..
Ultran sain ensviikon keskiviikolle, tuntuu vain ettei se nyt paljon auta... Mut toisaalta eihän km:ää voi mitenkään estääkään! Itkettää ja pelottaa..
Mami79 toivottavasti 8+5
ettei kyseessä vain olisi kohdun ulkoinen raskaus. Itselläni oli rv 6-7 pientä vaaleanpunaista vuotoa ja toispuoleista vatsakipua. Sitten iskikin yöllä järjetön kipu ja sairaalassa todettiin munatorviraskaus. Munatorvi oli alkanut revetä ja verta oli vuotanut vatsaonteloon. Koko munatorvi jouduttiin poistamaan. En halua pelotella sinua, mutta on hyvä tietää, että tällainenkin mahdollisuus on olemassa. Minulle ei ehtinyt tulla hartiakipua, kuin juuri ennen leikkaussaliin menoa, sillä se on yleinen oire kohdunulkoiseen, tuo olkapää/hartiapistos. Sinulla on kyllä viikkoja enemmän, yleensä kai tuo kohdunulkoinen todetaan juuri 6-7 raskausviikoilla. Otathan yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin jos kipu ei siitä hellitä.
Toivottavasti kaikki on hyvin ja tsemppiä!
Lomien jälkeen olen palannut netin äärelle, ja paljon olikin ollut täällä sekä iloisia että surullisia uutisia; osanottoni vielä kaikille keskenmenon kokeneille.
Omaa napaa: täällä vaivaa vain järkyttävä väsymys enää, pahoinvointi jo oikeastaan helpottanut tosin säännöllisistä ruoka-ajoista (ja välipaloista niiden välissä!) täytyy pitää kiinni ja muutenkin syödä aina jos vähänkin tuntuu nälkäiseltä. Viime viikolla neuvolassa ultrattiin lasketun ajan tarkistamiseksi, ja oli niinkuin aiemminkin jo vähän arveltiin, raskaus viikkoa oletettua pidemmällä ja la siirtyi sitten helmikuun puolelle 26.2 -jatkan täällä palstailua kuitenkin teidän kanssa, kun olen tänne kotiutunut :). Aiemmat vauvat on meillä syntyneet rv 38+2 ja 37+6, että tätäkin odottelen sitten jo helmikuun puolivälissä, tuleepahan pitkiä viikkoja jos meneekin yliajalle... Meillä on jo kerrottu noille sisaruksille, ja esikoinen on hoitanut sitten tiedotusta joka suuntaan, vaikka ensi viikolla on vasta tuo nt-ultra ja sitten ehkä uskaltaa vasta itse ihan oikeasti uskoa tähän raskauteen.
Helmililja 11+6 (melkein maagiset 12 viikoa jo!)
että onkohan jo joku muukin käynyt np-ultrassa? Olis kiva kuulla kuulumisia! Taisin olla ensimmäinen maaliskuisista, joka on käynyt.
Kolme Kamua: Mites ne supistelut?
Mami79: Jos sulla on vielä kipua, vois varmaan harkita ottaa yhtettyttä neuvolaan. Jos pääsisit heti ultraan. Kohdunulkoinen vaatii kuitenkin nopeaa toimintaa. Itsellä on kokemusta vaan ystävän kautta.
Mua on kovasti pistänyt samasta kohtaa kyljestä monena päivänä. Pelottavaa tuollaiset pistokset! Ultrassa oli kuitenkin kaikki ok. Toivottavasti niin sullakin! Tsemppiä!
Kuvotus jatkuu, eli siinä ei uutta. Varsinaisesti ei tee mitään mieli, mutta mielummin söisin kaikkea epäterveellistä. Salmiakki ja lakritsi maistuvat erityisen hyvältä. Kyllä se tavallinen ruoka kuitenkin alas menee, kun vaan alkaa syömään.
Repäisykipuja on ollut jo monta viikkoa, nopeat liikkeet on voinut unohtaa. Aina ei vaan muista.
AnniHelena 11+3
Olen minäkin seurannut teidän jutustekuanne alusta asti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua, kuten en aikaisempienkaan lasten kohdalla... Mutta kokeillaas nyt!
Eli kolmatta odotellaan meidän perheeseen, vaikka ikää minulla on vasta 22 vuotta ja mies taitaa täyttää 26. Esikoinen täyttää syksyllä neljä ja tyttö on hieman yli puolitoista vuotta. Yliopistoelämä kutsuu nyt puoleksi vuodeksi ennen vauvaa ja sitten taas tuumaillaan uudestaan.
Oma olo onkin ihan kamala, työstressi, paha olo, refluksitauti ja väsymys painavat suloisesti yhtaikaa päälle.
Minulla oli pari viikkoa sitten todella kovaa alavatsakipua toisen munasarjan kohdalla, ja sieltä löytyikin sitten suurikokoinen puhjennut kysta. Eli sellaisetkin ovat tässä vaiheessa mahdollisia.
Kävin tänään kontrolliultrassa tuon kystan takia ja siellähän näkyi se suloinen sydämen syke!
Kaikkea hyvää kaikille tasapuolisesti! Toivottavasti joukkoon mahtuu?
Inkeli ja Riemu ehkä 8+4
Soittelinkin aamulla ensimmäiseksi neuvolaan: käski seurailla tilannetta.. heti jos muutosta huononpaan niin heti yhteys tervkeskukseen .Kipu muuttui pieniksi tylpiksi vihlaisuiksi ja nyt niitäkään ei enää ole, eikä vuotoa ole myöskään.
Mietin että pitäisiköhän sitä ultra-aikaa kuitenkin aikaistaa? Muistaakseni pe oli myös ultra-aikoja meidän tk:ssa. Näkyykö mahdollinen sikiö vielä 9+0? Taitaa riippua laitteesta?
Pahoinvointi ja väsymys näyttäisivät jatkuvan...
Seurailen tilannetta täällä sängynpohjalla, ei paljon huvita tehdä mitään eikä oikein jaksakaan.. =( Onneksi mies käy välillä halimassa!
Tsemppiä MAMILLE, toivottavasti tilanne selviää ja onnellisesti. : ) Kivun kanssa toisaan kannattaa olla tarkkana. Mielummin menee turhaan sinne lääkäriin kun ettei mene. Mulla on kans kokemusta kohdun ulkosesta, se kipu on kyllä oikeesti tosi kova. Mulla oli rusehtavaa vuotoa alkuraskaudessa, sit joskus viikol 7 todettiin manasarjakysta. No todellisuudessa se kuitenkin oli itekseen keskeytyny raskaus. Viikko siitä tuli jumalattomat kivut-> päivystykseen. Jossa todettiin verta vatsaontelossa. Keskeytyny kohdunulkonen raskaus oli "syntyny" väärään suuntaan. Sitä sit seurailtiin osastolla pari kolme päivää mutta ku veri ei lisääntyny niin selvisin ilman leikkausta.
tarkotus ei todellakaan ole pelotella, kertoa vaan että osaa olla varuillaan, ja mennä ajoissa lääkäriin. VOIMIA!!
TIUKU onpa mukavaa että täällä on tuttuja! Ja joku joka on sitten täysin samassa tilanteessa. : ) Tarkotan lasten ikäeron suhteen. : )
Itsellä on nyt ollu pari päivää parempia, kuvotusta ei ole oikeastaan ollenkaan. Eikä ole tarvinnu edes päiväunia nukkua. : ) mä uskon että siihen on ollu apuna raskausajan vitamiinit. Totesin sen jo edellisessä raskaudessa, ja nyt taas. Vitamiinipillerit ku muistaa ottaa säännöllisesti niin olo on paljon parempi! Mut sitte jos jää pari päivää välistä nii heti kostautuu.Suosittelen kokeilemaan.
Mamille vielä et kyllä sikiön pitäis näkyä jo 9 viikolla, mä kävin viimeks varhaisultrassa 6+jotain ja sillonki näky. Saahan siitä varmuuden itelle kun menee katsomaan onko kaikki kunnossa.
Odottelija ja mitkäköhän ne viikot olikaan?? 7+6?
Tervetuloa uudet kirjoittelijat munkin puolesta!
Toivottavasti mami homma selviää eikä ole mitään vakavampaa.
Joku kyseli etelän matkasta. Aika pitkälle samat säännöt pätee kuin kotimaassakin, riippuu tietysti vähän mikä on määränpää. Liha ja kala pitäisi olla täysin kypsiä, vihanneksetkin olisi hyvä olla. Ei raakaa kananmunaa sisältäviä tuotteita, esim. majoneesia ja parempi suosia "siistejä" paikkoja joissa hyvä hygieniataso. Neuvolasta antavat varmaan tarkempia ohjeita.
Kävin tänään sokerirasituksessa ja huomenna vois jo saada tiedot. Jos joku arvo koholla niin matka äitipolille. Ilmoittauduin myös siihen raskausdiabetes tutkimukseen, eka käynti ensi viikolla. Kuvotus olo jatkuu ja väsyttää, voi johtua hempastakin kun oli 122 joka on mulle ihmeen alhainen.
Esikoinen aloitti eilen eskarin ja tässä pikkuhiljaa totutellaan taas arkirytmiin. Töihin pitäisi palata muutaman viikon kuluttua...
Tsemppiä ja jaksamista mammat!
t. Mirabella ja Hilma (9+3)
kirjoittelin jo toiseenkin paikkaan tästä samasta asiasta,mutta pistetään tännekkin eli milloin maha on alkanut kasvamaan? aika alussa täällä moni on niin kuin itselläkin viikkoja vasta 9+3, muuta niin innoissaan täällä jo kaipais kunnon merkkejä että raskaana ollaan. Pahoinvointi kyllä jyllää kovasti aamusta iltaan että on siinäkin aika selkee merkki :)
Vastauksia kovasti odottelen.
Terveisin: eveys
Monesti yrittänyt kirjoittaa mutta tää tökkii aina..murr..
Monella tuntuu olevan aika samoja oireita kun itelle, eli tuota etomista, väsymystä ja päänsärkyä, sekin löytyy, eli kokoaikainen krapula jatkuu.. :)Mulla tosin auttaa juominen, lähinnä vettä ja vissyä, ja sitä on menny edellisissäkin ja muutenkin, ja salmiakki myös kuten joku muukin sanoi..
Tosin kun viime viikolla kävin neuvolassa niin hb oli 115, ehkä hiukka alhaalla mun mielestä mut terkan ei, ja rautaa ei kai alussa niin suositella.
Mutta mutta, nyt on jääny mietityttään tuo sokerirasitustesti, kun monella se tuntuu olevan ja itelläkin kai edessä jo kuulemma painon takia. Niin onkohan joku yleispätevä raja minkä indeksin yli mennessä tehdään, kun kyllähän mulla painoa on muttei nyt mun mielestä niin paljoa.. heh hee.. Neuvolan laskema painoindeksi oli 27, jos joku uskaltaa omansa kertoa niin oisin vaan utelias että onko meillä nyt joku yli-innokas näihin..
Ultraankin tars saada aika varattua, vaikka nyt ainakin komisen viikkoa vielä menee, luulisin.. Mutta kun meitin tk:ssa ei laitteita ole, niin mennään naapurikaupunkiin äippäpolille ultrat ja samal sit lääkärikäynti, kaks kärpäst yhellä iskulla..Vaikka kai sentään omassakin kunnassa jonkinlaisia lääkäreitä on :)
Vasculin kanssa yritän olla samoilla linjoilla, eli jatkaa liikkumista ja syödä kevyemmin, kaikkea suolaa tekee kyllä mieli mutta yritän sit popsia myös hedelmiä ja vihanneksia ja jättää kahvipullista pois.. Toistaseks näyttää hyvältä, mutta ennenkin paino alkanu nousta lähellä puolta väliä, ja sit myös näkyä jos on ns. tahtonu näyttää kun joku kyseli.. Mutta aika yksilöllistä, seuraavat näkyy aina kai aiemmin..ja mulla mahan nyt sais aina sen näköseks et oisin jo pitkällä jos tahtois :)
Mutta aika sepustus taas omaa oloa.. Jaksamisia kaikille!!
terv Tanja rv 9+1 ja typyt
Jossakin tais ollakkin jo yövuoroista juttua, mutta kyselisin et miten muut on jaksaneet tehä vuorotyötä? Mulla suht rennot yöt töissä, mutta siitä huolimatta aamut on ollu tosi vaikeita yövuoron jälkeen. Nyt sain onneksi muutamaksi viikoksi pelkästään päivävuoroja :D
Tällä viikolla on pahoinvointikin ollu jo tosi olematonta, mutta huimaus ja päänsärky tulivat tilalle. Koko ajan haluais vaan nukkua ja nukkua..Zz
Muistelisin edellisestä raskaudessa terkan sanoneen että kaikille joilla painoindeksi yli 26, tai 27, varmaks en muista, niin tehdään automaattisesti sokerirasitus.
Et ei kyllä paljoa tarvii olla ylimäärästä ku siihen joutuu. Tai pääsee, ihan miten vaan.
Jeps, nyt kirjan pariin. Vielä kun on aikaa lukea. : ))
Odottelija
Ei mitään ihmeitä kommentoitavaa omaa napaa vaan.
Ärsyttää kun ei ole tullut yhteyden ottoa tuon raskaus ajan diabeteksen tiimoilta. En tykkää odottelusta yhtään, jos kukaan ei ole huomannut... Pitää vissiin heittää spostia.
Oireet pysyneet samana ja lisäksi on tullut jonkin sortin ummetus ja ilmavaivat. Mulle jolal on suoli ollut ennemmin vilkas kuin laiska. On vähän tukala olo. Masukin turvoksissa, vaikka fläsää päällä.
Vacsuli ja papu 9+0
Hei kaikki,
lukemassa olen käynyt ahkerasti joka päivä, mutten ehtinyt kirjoittaa. On meinaan apulainen tässä hyvin äkkiä aina paikalla painelemassa nappuloita. Ja päikkäriaikana, hmmm, oma älyllinen elämä on aika hiljaista. Punkka vetää puoleensa.
Painoindeksistä on ollut puhetta. Meidän neuvolassa sanottiin, että kaikki joiden painoindeksi on yli 25 menevät sokerirasitukseen. Mielestäni esikkoa odotellessa se oli yhteiskunnan rahojen tuhlausta, koska mitään oiretta ei kertaakaan ollut ei pissassa sokeria eikä muutakaan. Silloin painoindeksi oli itsellä 27. Nyt huomattavasti enemmän... ja rasitus kutsuu kun viikkoja on 28 kasassa.
Toisaalta, hyvä on että siihen kiinnitetään huomiota ja tutkitaan, mutta voisi luulla että sitten mentäis rasitukseen kun esim pissanäyte antaa siihen osviittaa. Voin toki olla aiheesta ihan väärässäkin.
Omaa napaa. Väsyttää ja etoo, mutta eipä juuri muuta. Vielä pystyy hyvin nukkumaan yöt mahallaankin, mitä nyt esikoinen potkii vieressä aina aamuyöstä. Kahden viikonpäästä on np-ultra ja edeltävänä päivänä on neuvolalääkäri, sielläkin varmaankin ultrataan. Tosin masun päältä. Ensi viikolla kutsuu työt, pitää koittaa pitää suu kiinni, en tahdo paljastaa työkavereille mitään ennenkuin olen ultrassa käynyt.
Vointeja kaikille.
t:Veksuli 10+0
Meillä painoindeksiraja on 25. Edellisessä raskaudessa omani oli 27 ja sokerirasitukseen siis jouduin. Todella yllätyin, että jopa 2 arvoa olivat koholla! Olin alkuraskaudesta muuttanut ruokailutottumuksiani paljon ja en koskaan ole ollut makean perään, kiloni olin hankkinut muilla herkuilla ja liikkumattomuudella. Tarkkailin siitä eteenpäin sokeriarvojani itse ja söin terveellisemmin kuin koskaan ja liikuin paljon,painoni nousi raskauden aikana vain 4kg! Siitä huolimatta paastoarvoni eivät pysyneet tarpeeksi matalina ja jouduin pistämään insuliinia loppuraskauden ajan.
Nyt mulla on sokerirasitus jo rv 11+4 vaikka painoindeksi on enää 24 (paino edelliskertaisesta -10kg). Eli ihan paikallaan ovat nuo sokerirasitukset, vaikka inhottavia ovatkin. Voihan sieltä tulla yllättäviä tuloksia, vaikka esim mulla ei mitään muita oireita ollut, ei sokeria pissassa kertaakaan tms! Nyt menen rasitukseen ajatuksella "2 tuntia aikaa vain ja ainoastaan omille ajatuksilleni ilman lasta" :)
Eipä täällä muita ihmeempiä kuulumisia. Ensiviikolla on lääkäri ja ultra. Hoitopaikkaa taas yritän järjestää pojulle, en viitsi ottaa mukaan lattialle konttaamaan ja muutenkin haluan mennä miehen kanssa kaksin. Paha olo on melkein kadonnut ja ainakin 5 ihmistä on kysynyt jo odotanko toista, eli taitaa se näkyäkin, vaikken itse huomaa. Väsymystä on edelleen, pienet päiväunet saatava ja yöunille klo 21. Viikonlopuksi lähdetään reissuun, taidan palata vasta ensi viikolla ultrakuulumisten kanssa.
Tintti rv 11
Moikka taas kaikille.
Tervetuloa kaikki uudet ja voimia kaikille pahoinvointien kanssa kärvisteville. Mulla noi kuvotukset onneks loppuneet, tai siis ei ne ole loppuneet mutta sen kanssa on oppinut elämään. Verensokerit heittelee, vähän niinku vuoristoradalla menisivät mutta kaikkeen tottuu..
Eilen kävin, tai siis yritin käydä, poitsun kanssa 3v neuvolassa.. Noh, olin sitte kalenteriin laittanu väärän ajan ja myöhästyttiin eikä sit päästy vastaanotolle. Kysäisin siinä sitten samalla th:lta näistä mun supistuksista, mitä tulee melko reilusti päivittäin.. Ovat onneks edelleen kivuttomia eikä oo vuotoja. Lisäks kysyin et onks normaalia et mun pulssi on kokoajan tosi korkea.. Mulla siis jatkuvasti lepopulssikin yli 90. Th vaan tokas et raskaus yleensä nostaa pulssia ja et voivoi, nyt pitää vaan ottaa rennosti eikä saa ponnistella. Siinä sit yritin kyynelten läpi (joo itku herkkyyttä on kun tää sydämen älytön hakkaaminen on vieny voimat ihan kokonaan..) kysellä et mitenhän arvon th kuvittelee mun ottavan töissä rennosti kun teen fyysisesti raskasta työtä terveydenhuoltoalalla.. Johon th tokas että jos nyt noin raskasta on niin sitten pitää vaan hankkiutua lääkäriin. Ei vaivautunu mittaamaan verenpainetta tai ottamaan pissinäytettä. Minä sitten hysteerisesti itkien painelin pihalle ja soitin miehelle joka yritti epätoivoisesti saada mun sepostuksesta selvää.. Kun sitte rauhoituin varasin ajan yksityiselle gynelle. Iltasella siellä sitten kävin ja mittas vähän kohonneet verenpaineet ja lepopulssiks 111. Vauvalla onneks kaikki hyvin. Pääperä mitta oli 4,7cm, viikkoja vastas ja silläkin pumppu iloisesti pompotti. Villi viikari liikkui aktiivisesti massussa. Kohdunkaulaa oli jäljellä ihan reilusti, 5,9cm ja kohdunsuu tiukasti kiinni joten kaverilla on vielä ainakin tarrasukat matkassa eikä ihan heti ole tulossa ulos. Lääkäri oli aika tuohtunut siitä ettei neuvolassa ole mitattu EDES verenpainetta eikä otettu pissanäytettä. Tänään kävin sit labrassa antamassa pissinäytteen ja verikokeita. Jotain tulehdusta epäili jossain päin mun elimistöä.. Sairaslomaa on nyt alkuun 24.8. asti. Että näin täällä meilläpäin hoidetaan neuvolassa asiat.. Ei kyl ollu meidän oma neuvolath vaan hänen sijainen. Aion kyllä antaa palautetta ku ens kerran meen neuvolaan..
Np-ultra on maanantaina.. Sitä odotellessa :)
-pakkolomalainen kolmekamua & Käpynen rv 11+4
En ole jaksanut edes tänne kirjoitella, kun on ollut ihan karmea olo viikon päivät:( Tähän ei tunnu mikään auttavan, eli sama meno kuin esikoisestakin... No ainakin tietää, että raskaus jatkuu vahvasti, vaikka en ole vielä pienokaista edes vilaukselta nähnyt.
Pahoittelut vielä kyydistä pudonneille ja tervetuloa uusille! Odottelija80 olikin mun kanssa viime vuoden joulumasuissa, en itse kauheasti kirjoitellut, mutta luettua tuli päivittäin. Meillä siis tyttö syntyi 11.12.07. Mukavaa, että on sieltäkin jo tänne joku eksynyt:)
Koitetaan voida mammat hyvin!
Tiuku 8+jotain