Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanska poistaa rajoitukset. Onko mahdollista Suomessa ?

Vierailija
27.08.2021 |

Kokoontumisrajoitukset, turvavälit, maskit ja käsien desinfiointi kohta historiaa ?
Rokotuskattavuus meillä on pian saavuttanut tavoitteen. Ehkä se on se 70%.
Ne jotka ovat rokotuksesta kieltäytyneet ovat omillaan.

Kommentit (454)

Vierailija
181/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Tanskassa kaikki rajoitukset/suositukset poistu 10.9.  Ymmärsinkö väärin? 

Et ymmärtänyt väärin.

Vierailija
182/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on etätyöläisten hehkuttaa maskipakoista kun käyttävät sen 15minsaa pari kertaa viikossa kun pistäytyvät kauppaan.

Olen etätyöläinen ja kanssasi samaa mieltä. Koska muiden ihmisten joukkoon tarvitsee mennä vain harvoin, on myös varsin hyvin varaa käyttää silloin maskin sijasta ffp3-hengityssuojainta. 

Juu pysykää te vaan poissa muiden joukosta, oma valinta. Itse teen työtä jota ei etänä voi tehdä. Ja en käytä maskia missään. Puhumattakaan että käyttäisin vähäiset rahani johonkin vielä kalliimpaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi WHO varoittaakin sadoista tuhansista coronakuolemista Euroopassa ennen joulua.

Vierailija
184/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tanska oikealla tiellä?  Veikkaan että syksyn edetessä suositukset palaavat kuvioon.

Vierailija
185/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rajat kiinni paitsi tavaraliikenteeltä.  Eiköhän tuloksia saada hyvinkin nopeasti. Suomeen saa kansalaiset palata koska vaan mutta pakolliseen testiin heidät pitää ohjata.

Vierailija
186/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit oppositioon kirjoitti:

Kiuru haluaa kurittaa kansaa, kunnes rokotekattavuus on 90%, eli ikuisesti.

Tuostakin jää 10% vakavalle taudinmuodolle alttiiksi. Viime vuoden keväällä n. 1% kansasta sai tartunnan ja terveydenhuolto natisi. Tee tuosta johtopäätökset.

100% ei saada rokotettua, silloin olisi helppoa. Tauti olisi silloin kuin influenssa vakavuudeltaan yksilölle ja terveydenhuollolle.

Kun rajoitukset poistetaan, niin rokotetut ja tartunnan saaneet oireettomat/lieväoireiset tartuttavat rokottomattomat.

90% kansasta ei voi rajoittaa, joten täytyy estää noita n. 10-15% rokottomattomia altistumasta tartunnalle: heille rajoitukset eli Soininvaaran malli: koronapassi ja täysi vapaus vain rokotussarjan ottaneille.

Minä olen tehnyt tietoisen päätöksen olla ottamatta koronainjektiota. Ei minua tarvitse suojella. Minä voin allekirjoittaa lomakkeen, jossa lupaan olla kuormittamatta terveydenhuoltoa tämän johdosta. Lakisääteiseltä työterveyshuollolta en täysin voi välttyä ammattini huomioiden.

Vierailija
187/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös että Suomeen palaavat kansalaiset ymmärtäisivät pakollisen testauksen ja mahdollisen karanteenin.  Siten suojataan lähimmäisiäkin.  Jos jotain höllennyksiä tulossa, niin turvaväleistä lähdetään.

Vierailija
188/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä takaperän kylässä edetään vähän hitaasti asioissa, jos nyt joskus saatais se koronapassi ensin. Jospa se viimeistään silloin tulee kun koronavaara ohi.

Vierailija
189/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, oikeus elämään on tärkeämpi kuin oikeus elämyksiin ja Suomessa rajoitukset ovat olleet todella mitättömiä verrattuna käytäntöihin monessa muussa maassa, mutta onhan se monelle minäminäkansalaiselle ylitsepääsemätön vaiva, kun pitäisi maskeilla ja turvaväleillä ja käsidesillä ja ylipäänsä terveen järjen käytöllä suojella myös toisia.

Vierailija
190/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Tanskassa enää luokitella covid-19 tautia yhteiskunnalle kriittiseksi?

Mitä meillä jahkaillaan? Pitäisikö järjestää kansanäänestys asiasta? 

Vierailija
191/454 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jo japanista tilattu koronakypärä varalta jos koko suomi aukeee.

Vierailija
192/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelivat Tanskasta lähtevän domino-efektin muihin maihin.  Suomeen se ainakin tyssää.

Vierailija
193/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne Ruotsin rajalla? Onko tiukkoja ohjeita matkustajille?

Vierailija
194/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvä olo siitä että ainakin jossain päin maailmaa aletaan jo siirtyä tavanomaiseen elämään ilman rajoituksia. Rajoitukset ovat syvältä, eikä niille ole täällä Suomessakaan enää paljon mitään tarvetta, ei edes näille kevyille ja osin vapaaehtoisille. Satoja koronatartuntoja päivittäin, mutta miljoonien asukkaan maassa, jossa enemmistö kansasta alkaa olla rokotettu, monet vieläpä kahdesti. Terveydenhuolto ei ole ollut lähelläkään kuormittumisvaaraa enää aikoihin. Ihmisiä ei oikeasti jaksa kiinnostaa enää koko touhu. Ihmiset haluavat alkaa palata vapaampaan ja tavallisempaan elämään kuin pelätä tautia, jonka uhka tappaa tai edes vammauttaa sinut on melko pieni, etenkin perusterveille ja kohtalaisen nuorille ihmisille.

Mitä tässä odotellaan enää? Rajoitukset pois ja rokotetaan niin monta ihmistä niin monta kertaa kuin pystyy ja on tarve. Päästään viimeinkin eteenpäin elämässä.

Vierailija
195/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantihan teki tämän jo yli kuukausi sitten. Mutta suomalaisiin on iskenyt joku pelkopandemia, täällä kansa kiljuu lisää pakkoja ja rajoituksia, ei täällä tule tapahtumaan...

Itse en ole koko koronan aikaan käyttänyt maskia tai pessyt käsiä yhtään enempää kuin ennenkään. 

Vierailija
196/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ehdoilla Suomi poistaa rajoitukset ja suositukset?  Osa kansalaisista on jo ilman maskia kaupoissa.

Vierailija
197/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon myös että Suomeen palaavat kansalaiset ymmärtäisivät pakollisen testauksen ja mahdollisen karanteenin.  Siten suojataan lähimmäisiäkin.  Jos jotain höllennyksiä tulossa, niin turvaväleistä lähdetään.

Kun rokotettuja on riittävästi, ei tarvita mitään karanteeneja eikä testejä. Minä olen koko kesän matkustanut edestakaisin Tanskaan, eri maista, rokotustodistus riittää ja se on siinä.

Vierailija
198/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö Tanskaan pääsyyn Kanta.fi stä tulostettu rokotustodistus? 

EU Digital COVID Certificate. 

Vierailija
199/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa tehdään turvapaikanhaku mahdollisimman vaikeaksi.  Hakijat odottavat EUn ulkopuolella. 

On Suomessakin sen mallin kannattajia.

Vierailija
200/454 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rajat kiinni paitsi tavaraliikenteeltä.  Eiköhän tuloksia saada hyvinkin nopeasti. Suomeen saa kansalaiset palata koska vaan mutta pakolliseen testiin heidät pitää ohjata.

Suksi nyt hevon vi.....   .