En ymmärrä sisustamista
Mulla menee välillä sisustusjutut yli hilseen vaikka olen nainen. Esim. tässä blogissa on haluttu seinälle jotain koska siitä tuntui puuttuvan jotain. Laitettiin seinälle hylly ja hyllylle purkkeja täytteineen ja tuli käytännöllinen kokonaisuus.
http://kideblogi.fi/lillalove/2014/09/27/ikea-lack/
Mikä tuossa on käytännöllistä? Onko pikkupurkeissa hunajaa vai mitä? Miksi aina pikkupurkki isomman vieressä? Mitä käytännöllistä siinä on?
Ei ymmärrä.
Kommentit (9)
Onhan tuo kätevä: samalla kun tekee yrtti-pähkinä-hunajaseosta voi laittaa viestin kullalle pienelle ilmoitustaululle!
En mäkään ymmärrä tuollaisia asetelmia juttuja millä ei ainakaan mun silmään näy olevan mitään tarkoitusta, ne on vain kivoja tavaroita yhteen kasattuina. Samantapaisia näkyy sisustuslehdissäkin.
Mielestäni sisustus on ok, mutta joissakin tapauksessa se on muuttunut lavastamisesksi ja hirveäksi materialismiksi. Siksi olen viime vuosina alkanut katsoa aika kriittisin silmin sisustusblogeja. Olen itse tyyliltäni aika minimalistinen ja pidän design-esineistä, silti mua on alkanut ärsyttää toinen toistaan muistuttavat minimalistiset kodit, joissa kaikissa on ne samat design- esineet ja -kalusteet. Samoin en voi käsittää tusina-maalaisromanttisia koteja, joissa on prismasta ostetut jossain Kiinassa vanhan näköiseksi kulutetut maalaisromanttiset koriste-esineet ja englanninkielisiä kirjaimia ja tekstejä joka puolella. Näistä molemmista tyyleistä, sekä minimalistisesta että maalaisromanttisesta, on kyllä ihan onnistuneita ja oivallisiakin esimerkkejä, mutta niitä on valitettavan vähän.
Itse taas tykkään siitä, että nykyään suomessakin kiinnitetään huomiota estetiikkaan; muistakaa miten harvinaista se oli ennen, millaisia romuläjiä esim. suomalaiset pihat olivat ennen.
Muistan aina millaista oli siirtyä norjan, tai ruotsin puolelle suomesta ennen, se ero oli aivan järkyttävää, ja se miten kauniita esim. ruotsalaiskodit olivat verrattuna keskiverto suomalaisiin.
Joten olen iloinen tuosta sisustustrendistä, ja siitä, että suomikin siistiytyy pikkuhiljaa, ei tarvitse katsoa rumuutta joka puolella.
Mun mielestä taas estetiikka ei ole sitä että on kivoja koristeita, purnukoita ja kehystettyjä latteuksia ympäriinsä vaan siisteyttä, värin yhdistelemistä yllättävinkin tavoin, hyviä materiaaleja ja turhien juttujen poistamista.
Olisin tehnyt tuon ennemmin niin että (erikokoisissa) lasipurkessa vaikka leivontaan liittyviä aineksia, vieressä vaaka, muutama keittokirja lappeellaan, huhmare, mittalusikoita lasipurkissa, vaikka jokin sitruunamelissapuska.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 16:24"]
Olisin tehnyt tuon ennemmin niin että (erikokoisissa) lasipurkessa vaikka leivontaan liittyviä aineksia, vieressä vaaka, muutama keittokirja lappeellaan, huhmare, mittalusikoita lasipurkissa, vaikka jokin sitruunamelissapuska.
[/quote]Ja pino vanhoja keittiöpyyhkeitä!
Jokaisella on erilaiset mieltymykset. Mulla on vaan, että mahdollisimman vähän pölyä keräävää, helppohoitoista ja kevyttä. Ulkonäkö on toisarvoinen, joskin kahdesta samanhintaisesta valitsen kyllä sen miellyttävämmän.
Täytyy sanoa, että en kyllä minäkään ymmärrä tuon hylly ja tavaroiden tarkoitusta. Ehkä se, että on jotakin ajateltavaa ja näperreltävää, kun ei ole muuta tekemistä?