Kuka teistä tunnustaa että möi paniikissa pohjilla pois osakkeensa kun tuli koronaromahdus?
Kommentit (16)
Myin, mutta en paniikissa.
Totta kai myin, ja ostin parin viikon päästä ne uudelleen.
Myin ja ostin pohjalta takaisin. Pari kk sitten myin taas kaiken, kun pelkään kuplan puhkeamista. Nyt odottelen sopivaa ostotilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Myin ja ostin pohjalta takaisin. Pari kk sitten myin taas kaiken, kun pelkään kuplan puhkeamista. Nyt odottelen sopivaa ostotilaisuutta.
Sama täällä. Myin kaiken muun paitsi Nesteen, joka on miinuksella. Odottelen tilaisuutta.
Jepjep. Arvasin. Jokainen mamma möi huipulla ja osti pohjilla takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
En minä huipulla myynyt vaan silloin, kun tämä korttitalo alkoi kaatumaan. Huippu oli vähän takanapäin. Eli sanoisin, että myin siinä vaiheessa, ettei tullut ihan kauheasti takkiin.
Jos joku ei ollut silloin messissä, niin sitten oli parempi olla myymättä mitään, vaan katsoa rauhassa lasku ja uusi nousu.
Mikä tässä, ap, on sinunnmielestäsi ongelma?
Päinvastoin. Pistin muutaman tonnin lisää kun tiesin arvonromahduksen johtuvan paniikkimyynnistä, eikä niinkään siitä, että yritykset olisivat olleet pahasti kusessa. Tietysti osa etenkin palvelualoista olikin kusessa, mutta valtaosa ei mitenkään. Monien alojen tulot kasvoivat.
Oon laittanut joka kuukausi samaan rahastoon rahaa jo 12 vuotta. Oli sitten kallista tai halpaa. Nyt sen selvästi huomaa että ne koronaromahduksen aikana ostetut osuudet on nousseet valtavasti. Arvonnousu huima just niissä. Kun tulee seuraava romahdus, ostan lisää niin paljon kuin vaan rahkeissa riittää.
Ostin lisää arvoyhtiöitä ja pidin vanhat, jotka eivät missään vaiheessa edes käyneet alle ostohintani ja ovat hyviä osingonmaksajia.
En myynyt kun en ehtinyt, oli muuta stressiä. Olivat melkein vuoden miinuksella ja nyt vähän plussalla. Ei aina ehdi kaikkeen mukaan. Ei kyllä ole kovin paljon osakkeita.
Minä myin pohjilla. En kaikkea, ehkä kolmanneksen. Tappiota tuli, ostin sitten myöhemmin takaisin ja paljon enemmänkin. Nyt salkku viitisen tonnia plussalla, nopeasti nousi. Kaduttaa että myin, mutta jotenkin koko maailma oli silloin ihan sekaisin ja olin varma että laskee vielä paljon enemmänkin.
Minä en ole myynyt milloinkaan. Ostan aina vaan lisää joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä mamma osti pohjilta. Valitettavasti vaan vähän, kun ei ollut paljoa käteistä. Kannatti ostaa!!
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole myynyt milloinkaan. Ostan aina vaan lisää joka kuukausi.
Sama juttu. Kaikkea ostetaan, mitään ei myydä.
Lunastin puolipaniikissa pikavippiyhtiöiden osakkuudet ( n. 220k) joskus 2017 (?), kun tuli ne Nuorisosäätiö jutut.
Harmittelin sitten hiukan, että kun tuli lunastettua myös OPR- sijoitukset.
Ei harmita enää, kun vuonna 2020 maaliskuussa lopettivat sijoitusten palautukset.
Nyt nämä kolme pikavippiyhtiötä on matkalla konkkaan ja sijoittajat menettävät kaikki rahansa.
Vaan en minä:)
Oma sukuni ei myynyt. Osakkeissa on tosin vain noin 5-10 % kaikesta varallisuudesta. Kesällä kai myivät jotain pois. Luulisin, että uusi kriisi on ovella, mutta on epäselvää, vaikuttaako tämä juurikaan osakemarkkinaan suurten inflaatio-odotusten mukaan. Kriisin voi laukaista, jos:
1) Korot nousevat prosentin (euribor)
2) Korot laskevat edelleen ==> Johtaa pankkien varainhankinnan ongelmiin, kun esimerkiksi ottolainaus takkuaa
3) Tulee merkittäviä defaultteja joissain bondeissa, jotka heijastuvat rahoitussektoriin. Tämä voi myös aiheutua, jos niin sanotut halvasta rahoituksesta riippuvaiset zombi-firmat eivät jostain syystä performoi kunnolla.
Tai sitten ei taaskaan käy mitään. Trumpin kauden alussa piti alkaa taantuman, mutta keskuspankki ja hänen talouspolitiikkansa pitivät maailmantaloutta pystyssä
Me. Myytiin helmikuussa 2020 kun alkoi näyttää siltä että koronan annetaan levitä ympäri maailmaa. Alkoi näyttää jotenkin hurjalle maailman meno. Itseasiassa pelkäsin pahempaakin. Mutta vielä korona ja ilmastonmuutos ja sotaisuus lähi-idässä ehtii moukaroida maailmaa tulevina vuosina.
Ihmetyttää ihmiskunta, ei oikein mitään olla valmiita tekemään, aika alamäkeä taidetaan luisua. Koronastakaan ei varmaan tulla pääsemään eroon.