Mikä on halvin ruoka, jota perheesi syö?
Meillä varmastikin puuro, josta kyllä tykätään. :)
Kommentit (59)
Hernekeitto. Tosin jatketaan sitä itse jollain lihalla aina, mutta itse purkki ei paljoa maksa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:20"]
Hernekeitto. Tosin jatketaan sitä itse jollain lihalla aina, mutta itse purkki ei paljoa maksa.
[/quote]
tee ite, tulee todella halvaksi.
LISÄÄ NÄITÄ IHAN OIKEITA RUOAN LAITTO VINKKEJÄ!!! KIITOS♡
alkaa paistettu ja keitetty kananmuna kyllästyttää. Miten saatte helppoja sämpylöitä, patoja jne valmistettua.
minulla on jatkuvasti kaapissa porkkanoita, perunoita, lanttua, selleriä, fenkolia. Pidän kotona aina punasipulia, sipulia ja valkosipulia.
lihaa on, nauta tällä hetkellä 20kg. Suoraan tilalta, mtn en keksi siitä laittaa.
ostan kaikkea erilaisia linssejä, jauhoja, tattaria, papuja.
Hitto KUN EN OSAA TEHDÄ RUOKAA. Olis kiva yllättää mies ja lapset.
Laitan kuulemma aina liikaa chiliä tai paistan liian kuivaksi.
Anoppi nauroi että hellassa on muitakin lämpötiloja kuin täysillä.
t. mikrobiologi
Linssikeitto, puuro, kasvishernesoppa kuivatuista herneistä...
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:09"]
Itse ongittu uunikala, joka on lämmitetty omasta metsästä kaadetuilla puilla lämmitetyssä uunissa.
[/quote]
entäs jos ei tärppää? Mitä sit syödään?
[/quote]
Sitten syödään vaikka suolamolloja.
Varmaan tähän listaan kuuluvat kaikki suomalaiset ruoat.
Heti tuli mieleen erilaiset sieniruoat, kastikkeet, piiraat, keitot. Halpoja lisukkeitakin niistä saa. Metsästä kun hakee pääraaka-aineen eikä muille aineksille paljon hintaa kerry, niin aika halvalla pääsee herkuttelemaan. Mökillä kalaruoat, sama periaate. :)
Kuningasrapu sahramikastikkeessa ;)
Hernekeitto on varmaan halvin. Muita halpoja, kaalikeitto, kaalilaatikko ja linssipata tai -keitto.
Makaroonimössö on aika halpaa ja hyvää kans!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:09"]Itse ongittu uunikala, joka on lämmitetty omasta metsästä kaadetuilla puilla lämmitetyssä uunissa. [/quote] kauanko kestää?
[/quote]
ai niiden puiden kasvattaminen vai?
Kyllä se muutaman kymmenen vuotta vie. Hukkapajujen kasvatus ei vie niin kauaa.
[/quote] Kiitos vastauksesta.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:09"]
Itse ongittu uunikala, joka on lämmitetty omasta metsästä kaadetuilla puilla lämmitetyssä uunissa.
[/quote]
entäs jos ei tärppää? Mitä sit syödään?
Kasvishernekeitto. Valtava kattilallinen maksaa ehkä 3 euroa.
Kana nuudeli wokki. Kanaa, nuudeleita wokkivihanneksia. Tee iso satsi niin riittää 3 päiväksi. Tosi kevyttä ruokaa! Kermapurkki sekaan extrana
Sienimuhennos ja oman maan perunat. Maksaa voin, valkosipulin, suolan ja pippurin verran, en käytä sieniin kermaa.