Opettaja oli ottamassa puhelinta pois kokeen ajaksi kun oppilas tuli päälle
Muita oppilaita ohjeistettuaan opettaja palasi tytön luo ja yritti tarttua tytön puhelimeen. Sitten alkoi tapahtua.
– Salamana (tyttö) otti häntä hiuksista kiinni ja potki polvella samalla painaen alaspäin, oikeus kirjasi opettajan kertomaksi.
Alkoi paini, jonka aikana opettajan silmälasit putosivat nahinassa lattialle ja menivät rikki. Opettaja huusi apua, ja pian paikalle saapuikin toinen opettaja. Vasta tässä vaiheessa tyttö irrotti otteensa opettajasta.
– Hiuksia oli luokkatila ja (opettajan) vaatteet täynnä. Päänahka, niska ja olkapää oli toista viikkoa kipeä. Liikerata on rajoittunut, eikä pysty tekemään samalla tavalla puutarhatöitä kuin ennen. Myös voimapuutoksia on, oikeus kirjasi opettajan kertoneen seurauksista.
Pitäisikö siellä kotona jollain tavalla yrittää kasvattaa? Olisiko aika?
Kommentit (86)
Taitaa olla ongelmalapsien ongelma vanhemmat paikan päällä kun puolustellaan väkivaltaista käytöstä,eihän meidän pikku adalmiina mittään tehnyt:D tyhmä opettaja kun meni ja meinas ottaa puhelimen pois kesken oppitunnin/kokeen! Hävetkää! Olette vissiin itse jotka puolustatte väkivaltaisia lapsianne itse väkivaltaisia??
Vieläköhän opettaja yrittää jatkossa viedä toisen puhelimen :)
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla ei ole oikeutta ottaa puhelinta eikä myöskään fyysistä kontaktia oppilaaseen. Ope on vaihdevuosihöyryissään hermostunut ja menettänyt malttinsa. Missään tilanteessa ei saa koskea oppilaaseen. Nyt oppilas provosoitui open käytöksestä ja mitäpä seurasikaan....
Tämä oli niitä typerimpiä päätöksiä aikanaa. Tuollaiset sekopäiset kakarat saa tehdä mitä haluaa, mutta opettajien oikeuksia vain vähennetään.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys kuuluu: miksi kukaan haluaisi enää ylipäätään edes työskennellä opettajana tuollaisessa työympäristössä?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ongelmalapsien ongelma vanhemmat paikan päällä kun puolustellaan väkivaltaista käytöstä,eihän meidän pikku adalmiina mittään tehnyt:D tyhmä opettaja kun meni ja meinas ottaa puhelimen pois kesken oppitunnin/kokeen! Hävetkää! Olette vissiin itse jotka puolustatte väkivaltaisia lapsianne itse väkivaltaisia??
Kyllä minä puolustan omaisuuttani vaikka väkivallalla. En anna rosvonkaan viedä lompakkoani tai autoani tosta noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä puolustan omaisuuttani vaikka väkivallalla. En anna rosvonkaan viedä lompakkoani tai autoani tosta noin vain.
Nyt on hieman eri asia kyseessä, kuin varas.
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla ei ole oikeutta ottaa puhelinta eikä myöskään fyysistä kontaktia oppilaaseen. Ope on vaihdevuosihöyryissään hermostunut ja menettänyt malttinsa. Missään tilanteessa ei saa koskea oppilaaseen. Nyt oppilas provosoitui open käytöksestä ja mitäpä seurasikaan....
Olet väärässä. Opettajalla on oikeus takavarikoida esine, joka on vaarallinen tai haittaa opiskelua/oppituntia.
Opettajalla on myös oikeus käyttää tarvittavia voimakeinoja esim. oppilaan poistamiseen luokasta.
Harva tuohon voimakeinojen käyttämiseen käytännössä kuitenkaan lähtee ellei ole muiden oppilaiden turvallisuudesta kyse, sillä usein nämä kääntyvät opettajan syyksi kuitenkin. Mulle on esimiestasolta suoraan sanottu, että älä mene tappeluihin väliin muuten kuin sanallisesti, joudut itse pulaan jos oppilas siinä rytäkässä loukkaa sormenpäänsäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä laita puhelinta pois, kun käsketään? Pöljäke.
Noh noh, Aysha se vaan siellä harjoitti uutta parempaa kulttuuria. Pitää vain ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän oli se ketju, missä kyseltiin miksi opettajan työ on raskasta. Kuinka moni teistä haluaisi vääntää asioista lainatun kommentin kaltaisten vanhempien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys kuuluu: miksi kukaan haluaisi enää ylipäätään edes työskennellä opettajana tuollaisessa työympäristössä?
Kyllä siihen löytyy joku inhimillisen käytöksen omaava opettaja.
Nykyäänhän tulee jatkuvasti tilanteita vastaan, missä vanhemmat jopa puolustavat lastaan tuollaisissa tilanteissa. Tilanne on mennyt ihan käsittämättömäksi. Jos opettaja jollain tavoin nuhtelee oppilasta, niin vanhemmat alkavatkin meuhkaamaan opettajalle sen sijaan, että miettisivät miksi lapsi käyttäytyy niin kuin käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä laita puhelinta pois, kun käsketään? Pöljäke.
Voi tulla kokeilemaan käskemistä.
Vierailija kirjoitti:
Noh noh, Aysha se vaan siellä harjoitti uutta parempaa kulttuuria. Pitää vain ymmärtää
Työskentelen koulussa, jossa on prosentuaalisesti enemmän mtaustaisia kuin kantasuomalaisia. Todennäköisemmin meidän koulussa opettajan päälle kävisi se kantasuomalainen. Ja kantiksen vanhempien mielestä heidän mussukkansa ei ole koskaan eläissään tehnyt mitään väärin. Muissa kulttuureissa opettajia vielä arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen löytyy joku inhimillisen käytöksen omaava opettaja.
Just. Sellainen hyssykkä, jonka yli kaikki pahimmat häiriköt voivat tehdä mitä niitä huvittaa: häiritä opetusta, kiusata muita oppilaita jne.
yksityis koulut takaisin nua pöljät saavat tahkota perus kouluaan vaikka eläke ikään. ei kateeks käy opettajia. tunnustakaa vihdoin että koko perus koulu kokeilu meni täysin pieleen.
Tuommoiset oppilaat pitäisi viedä kuopan reunalle ja heippa, harmi kun se on laitonta. Vanhemmat samaan kuoppaan, edelleen, tiedän laitonta mutta ainoa joka auttaisi.
kaikki kärsii kirjoitti:
yksityis koulut takaisin nua pöljät saavat tahkota perus kouluaan vaikka eläke ikään. ei kateeks käy opettajia. tunnustakaa vihdoin että koko perus koulu kokeilu meni täysin pieleen.
Ei peruskoulu mennyt pieleen vaan erityiskoulujen ja -luokkien purkaminen. Tällä hetkellä tavallisissa luokissa opiskelee oppilaita, joiden paikka olisi jossakin laitoksessa - ei missään nimessä yleisopetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen koulussa, jossa on prosentuaalisesti enemmän mtaustaisia kuin kantasuomalaisia. Todennäköisemmin meidän koulussa opettajan päälle kävisi se kantasuomalainen. Ja kantiksen vanhempien mielestä heidän mussukkansa ei ole koskaan eläissään tehnyt mitään väärin. Muissa kulttuureissa opettajia vielä arvostetaan.
Joo, paitsi naisopettajia.
Siinä kanssa yksi vinkuiita, jota ei ole kotona kasvatettu. Katsoitko peiliin, jos sinua kohdeltiin huonommin kuin muita? Vttuilitko opettajillesi? Käyttäydyitkö kuin maailmannapa? Joku syyhän sille on ollut, jos ainoastaan sinua on kohdeltu eri tavalla kuin muita.