Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pitää vähä-älyisenä

Vierailija
26.09.2014 |

Olen seurustellut nyt reilun vuoden ajan. Mies jaksaa jankata sitä, miten fiksu hän on. Puolivitsillä, mutta kuitenkin. 

Mies lukee paljon sanomalehtiä ja on kiinnostunut maailman tapahtumista, politiikasta, taloudesta ja muista uutisista. Toki uutiset minuakin kiinnostaa, mutta luen ne hieman valikoiden enkä käytä työpäiviä lehtien lukuun. Ollaan molemmat eri alojen maistereita. Mies on kauppatieteilijä.

Mies tykkää päteä minun kustannuksellani. Välillä kyselee asioita, vaikka tietää, etten osaa vastata. En tiedä onko tarkoitus pitää pilkkanaan vai pitäisikö minun kenties vain hankkia lisää yleissivistystä. Toisaalta tiedän monista asioista enemmän kuin hän. En sitten niistä, mitä hän pitää tärkeänä. Ainakin tunneälyä minulla on enemmän.. 

Joskus mies myös heittää (vitsillä?) ettei älykkyysosamääräni riitä johonkin asiaan. Itse hän aikoo kokeilla Mensan testiä.

Miten tähän pitäisi reagoida? Olen sanonut useaan otteeseen, etten jaksa kuunnella vähättelyä eikä kanssani tarvitse olla, jos olen niin hölmö. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan. Aiot ruveta yhdeksi niistä naisista, jotka kymmenen vuoden jälkeen itkevät parisuhdettaan, elämäänsä ja "missä meni vikaan?". Vastaus on nyt meni vikaan, jos et heivaa tollaista pois elämästäsi.

Vierailija
22/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano seuraavaksi miehellesi, että sinä olet sit vähän parempi ihminen kun minä, kun tiedät kaiken. Mutta jumalansilmissä olemme samanarvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Silloin kun haluan parisuhteen kestävän, en voisi kuvitellakaan lyöväni päätä seinään ihmisen kanssa, joka ei seiso rinnallani.

Parisuhteeseen ryhdyn ainoastaan sellaisen ihmisen kanssa, jolle en halua mitään pahaa. Suhde toimii silloin kun tuo toinenkin tuntee samoin. On toiminut tähän asti.

Vierailija
24/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:47"]

Uskomatonta. Silloin kun haluan parisuhteen kestävän, en voisi kuvitellakaan lyöväni päätä seinään ihmisen kanssa, joka ei seiso rinnallani. Parisuhteeseen ryhdyn ainoastaan sellaisen ihmisen kanssa, jolle en halua mitään pahaa. Suhde toimii silloin kun tuo toinenkin tuntee samoin. On toiminut tähän asti.

[/quote]

Kaikille ei varmaan tuollaisia kultakimpaleita tarjota. Silloin pitää joko olla yksin, ottaa kusipää tai nynny, joka palvoo maata jalkojen alla, mutta ei sytytä.

Vierailija
25/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on valmis jatkamaan suhdetta mieheen joka pitää häntä ("alempiarvoisena") vähä-älyisenä!?

Eikä usko vaikka ap on asiasta sanonut ja yhä jatkaa vähättelyä ja loukkaamista "vitsinä".

Ihan selvää oman (heikon) egon buustaamista ja toisen kyykyttämistä että saa itselleen paremman olon!

Älä vaan tee lapsia tämän miehen kanssa sillä lapsen saa takulla saman vähättelevän kohtelun :O

Ymmärtää ap miten vakavasta jutusta on kyse? EI! Koska miehessä on hyviäkin puolia...juu...niin on kaikissa kiusaajissa ja toisten dissaajissa!

Vierailija
26/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, kun pitää päteä kirjaviisaudella. Elämä ei ole tietovisa eikä kukaan tiedä kaikkea. Jokainen tietää jotakin niistä asioista joista on kiinnostunut. Vähä-älyinen ja lapsellinen mies. Fiksu ja älykäs keskustelee, opettaa ja sivisistää muita eikä pidä pidä itseään älykkäämpänä koska älykkyyttä on montaa lajia, sanoit itsekin olevasi tunneälykkäämpi. Kannusta mensan testiin, koska mies pitää sitä tärkeänä älykkyyden mittarina.  Jos haluat jatkaa suhteessa, kehu häntä ylitsevuotavasti ja koko ajan ja ihan kaikesta. Kokeile sarkasmia ja v'ttuilua. Samalla myös vähättele itseäsi kuinka huono ja tyhmä olet. Tai voit sanoa suoraan että et pidä miestäsi älykkäänä, koska hän ei ymmärrä tai piittaa miltä sinusta tuntuu kun kohtelee kumppaniaan noin. Tai sitten rupeat sivistämään itseäsi ja lukemaan lehtiä enemmän, että voit kilpailla hänen kanssa. 

Vierailija
27/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:54"]

Kauppatieteilijä = ylimielinen. En ole tavannut yhtään miellyttävää kauppatieteilijää, vaikka olen itsekkin akateeminen.

[/quote]

Mieheni on ekonomi, mutta ei ole ko. koulutusta kovin korkealle arvostanut. Hänellä on myös DI-koulutus ja pitää sitä vaatimustasoltaan ihan eri sarjan koulutuksena. Ekonomin paperit saa lukemalla, mutta DI:llä pitää olla älliäkin.