Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pitää vähä-älyisenä

Vierailija
26.09.2014 |

Olen seurustellut nyt reilun vuoden ajan. Mies jaksaa jankata sitä, miten fiksu hän on. Puolivitsillä, mutta kuitenkin. 

Mies lukee paljon sanomalehtiä ja on kiinnostunut maailman tapahtumista, politiikasta, taloudesta ja muista uutisista. Toki uutiset minuakin kiinnostaa, mutta luen ne hieman valikoiden enkä käytä työpäiviä lehtien lukuun. Ollaan molemmat eri alojen maistereita. Mies on kauppatieteilijä.

Mies tykkää päteä minun kustannuksellani. Välillä kyselee asioita, vaikka tietää, etten osaa vastata. En tiedä onko tarkoitus pitää pilkkanaan vai pitäisikö minun kenties vain hankkia lisää yleissivistystä. Toisaalta tiedän monista asioista enemmän kuin hän. En sitten niistä, mitä hän pitää tärkeänä. Ainakin tunneälyä minulla on enemmän.. 

Joskus mies myös heittää (vitsillä?) ettei älykkyysosamääräni riitä johonkin asiaan. Itse hän aikoo kokeilla Mensan testiä.

Miten tähän pitäisi reagoida? Olen sanonut useaan otteeseen, etten jaksa kuunnella vähättelyä eikä kanssani tarvitse olla, jos olen niin hölmö. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki joskus alkuaikoina vähän tota samaa, ei tosin koskaan kyseenalaistanut älykkyyttäni suoraan. Minä aloin toimia samoin niin loppui aika äkkiä. Eli jos mies kysyi minulta jotain mistä minä en tiennyt, niin kysyin suoraan vastakysymyksenä jotain mitä hän ei varmasti tiedä.

Tuo teidän tilanne vaan kuulostaa sinällään pahemmalta, jos olet kerran ihan selvästi sanonut, ettei vetele.

Vierailija
2/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on heikko itsetunto, kun pitää naista alentaa. Jos ei usko sanomista, vaihda parempaan. Isäni on samanlainen ja mutsi on 45 vuotta kuunnellut sitä ilkeilyä toivoen, että toinen muuttuu. Vaan eipä muutu! Se myös tarttuu lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasta kusipäisyyttä. Osa miehistä ei kestä sitä, että nainen on yhtä älykäs mitä itse on. Olen kokenut samaa, juurikin asetelmassa jossa molemmilla sama koulutustaso, mutta eri alat. Suosittelen sinullekin, että pohdit vakavasti suhteen jatkoa.

Vierailija
4/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tosiaankin olla hieman pöljä. Kyllähän fiksu nainen olisi jättänyt moisen taakseen jo kauan sitten. Toisaalta saattahan tuo olla sulle sopivakin... Miksi muuten arvotatte ihmisiä vain "älykkyyden" perusteella?

Vierailija
5/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteilijä = ylimielinen. En ole tavannut yhtään miellyttävää kauppatieteilijää, vaikka olen itsekkin akateeminen.

Vierailija
6/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kestä koulutettua naista. Elämä ei ole tietovisa. Kerro miehelle suoraan, että pidät hänestä kovasti mutta tämä piirre ärsyttää. Jos ei lopu, niin kannattaa harkita suhdetta uudelleen. Nimittäin rakastamaansa ihmistä ei kohdella huonosti.

Näitä Mensan älykköjä piisaa. Mutta kannusta ja tue miestä testiin. Tuntuisi olevan hänelle tärkeä asia. Mutta kukaan todella älykäs ihminen ei rehentele älyllään ja kyseenalaista toisten älyä.

Vierailija
7/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:52"]

Taidat tosiaankin olla hieman pöljä. Kyllähän fiksu nainen olisi jättänyt moisen taakseen jo kauan sitten. Toisaalta saattahan tuo olla sulle sopivakin... Miksi muuten arvotatte ihmisiä vain "älykkyyden" perusteella?

[/quote]

En todellakaan arvota ihmisiä älykkyyden perusteella! Tunneälyä sen sijaan pidän arvossaan.

Ja tuosta, miksi en ole jo jättänyt miestä: Asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja suhteemme hyvät puolet ovat pitäneet meidät yhdessä.

ap

Vierailija
8/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä teki samaa ja väitti sitä vitsailuksi. Kuitenkin joskus aina sanoi, että on kuulemma keskivertoa älykkäämpi... Sanoin hänelle etten tykkää, että mun älykkyyttä mollataan, mutta nauroi vaan ja vakuutti sitä vitsiksi. En vieläkään usko, että vitsaili.

Vierailija
9/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:52"]

[/quote]

Ei koulutustaso kerro paljoa esimerkiksi juurikaan emotionaalisesta älykkyydestä. Samoin ap:llä voi olla omassa historiassa omiin miesvalintoihin merkittävästi vaikuttaneita tapahtumia (esim. isäsuhde), joka altistaa sille, että sietää tuon kaltaista käytöstä mieheltä.

Vierailija
10/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sun vähättely leviää elämän jokaiselle muullekin osa-alueelle, jos jatkat ton miehen kaa. Ei kannata.

Vierailija
11/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:55"]Mies ei kestä koulutettua naista. Elämä ei ole tietovisa. Kerro miehelle suoraan, että pidät hänestä kovasti mutta tämä piirre ärsyttää. Jos ei lopu, niin kannattaa harkita suhdetta uudelleen. Nimittäin rakastamaansa ihmistä ei kohdella huonosti.

Näitä Mensan älykköjä piisaa. Mutta kannusta ja tue miestä testiin. Tuntuisi olevan hänelle tärkeä asia. Mutta kukaan todella älykäs ihminen ei rehentele älyllään ja kyseenalaista toisten älyä.
[/quote] Samaa mieltä. Osasit pukea sanoiksi sen minkä halusin kärjistää. :) nro 5

Vierailija
12/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:54"]

Kauppatieteilijä = ylimielinen. En ole tavannut yhtään miellyttävää kauppatieteilijää, vaikka olen itsekkin akateeminen.

[/quote]

Haha. Tuo on niin totta! Alkuvaiheessa tuli kauppisstereotypioideni takia melko paljon riitaa, joten olen yrittänyt vähentää näitä juttuja.

ap

Vierailija
13/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:55"]

Mies ei kestä koulutettua naista. Elämä ei ole tietovisa. Kerro miehelle suoraan, että pidät hänestä kovasti mutta tämä piirre ärsyttää. Jos ei lopu, niin kannattaa harkita suhdetta uudelleen. Nimittäin rakastamaansa ihmistä ei kohdella huonosti.

[/quote]

Aamen. Allekirjoitan tekstisi, vaikka en usko, että koulutukseni on ongelma. Näistä asioista olen jo miehelle maininnut.

ap

Vierailija
14/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi superälykkö BB-Jussi?

Vierailija
15/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:52"]

[/quote]

En todellakaan arvota ihmisiä älykkyyden perusteella! Tunneälyä sen sijaan pidän arvossaan.

Ja tuosta, miksi en ole jo jättänyt miestä: Asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja suhteemme hyvät puolet ovat pitäneet meidät yhdessä.

ap
[/quote] Sanot että miehesi pitää sinua vähä-älyisenä. Minun mielestäni kenenkään ei tulisi olla tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
16/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:52"]

[/quote]

ap
[/quote] Sanot että miehesi pitää sinua vähä-älyisenä. Minun mielestäni kenenkään ei tulisi olla tuollaisessa suhteessa.
[/quote] Jatkan vielä. Toimivassa parisuhteessa saat kumppaniltasi tukea, kannustusta ja rakkautta. :)

Vierailija
17/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:02"]

[/quote]

Aamen. Allekirjoitan tekstisi, vaikka en usko, että koulutukseni on ongelma. Näistä asioista olen jo miehelle maininnut.

ap

[/quote]

Maininta ei auta. Sun pitää keskustella vakavasti. Niin että mies tajuaa sun olevan tosissaan. Muistele muutama esimerkki ja sano ne miehellesi niinpäin, että vähättelet hänen älyään. Kysy miltä se hänestä tuntuisi päivittäin kuultuna. Tulisiko siitä hyvä ja vahva olo? Olo, että toinen arvostaa ja rakastaa? 

Vierailija
18/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:54"]

[/quote]

Haha. Tuo on niin totta! Alkuvaiheessa tuli kauppisstereotypioideni takia melko paljon riitaa, joten olen yrittänyt vähentää näitä juttuja.

ap
[/quote]

Eli sinä otat puheissasi huomioon miehen tunteet, mutta mies ei sun?

Vierailija
19/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:02"]

[/quote]

ap

[/quote]

Maininta ei auta. Sun pitää keskustella vakavasti. Niin että mies tajuaa sun olevan tosissaan. Muistele muutama esimerkki ja sano ne miehellesi niinpäin, että vähättelet hänen älyään. Kysy miltä se hänestä tuntuisi päivittäin kuultuna. Tulisiko siitä hyvä ja vahva olo? Olo, että toinen arvostaa ja rakastaa? 

[/quote]

Tuo on hyvä vinkki.

Mies kiusasi minua pitkään leikillään yhdestä asiasta, jonka olin muutamaan otteeseen maininnut. Kiusoittelu oli alkuun jopa ihan hauskaa, mutta alkoi jossain vaiheessa puuduttaa, kun samasta asiasta sai kuullu todella usein. Mainitsin asiasta useaan otteeseen, mutta mies vain jatkoi kiusoittelua. Kerran sitten otin asian tosissani esille ja aloin jopa itkeä. Sitten mies ymmärsi ja lopetti. Ihmetteli vaan, miksen ollut maininnut, että asia ärsytti. NO KYLLÄ OLIN! Pitää varmaan alkaa itkeä enemmän. 

ap

Vierailija
20/27 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:54"] Kauppatieteilijä = ylimielinen. En ole tavannut yhtään miellyttävää kauppatieteilijää, vaikka olen itsekkin akateeminen. [/quote] Haha. Tuo on niin totta! Alkuvaiheessa tuli kauppisstereotypioideni takia melko paljon riitaa, joten olen yrittänyt vähentää näitä juttuja.   ap [/quote] Eli sinä otat puheissasi huomioon miehen tunteet, mutta mies ei sun?

[/quote]

Myönnän, että myös itse olen välillä ärsyttävä ja teen virheitä. Siksi kannustankin miestä kertomaan heti, jos jokin sanomisissani tai käytöksessäni loukkaa.

ap