minkä kela laskee yhdessäasumiseksi?
Mitkä ovat kelan rajat yhdessäasumiseen? Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen missä joku pohtii kelan huijaamista.
Onko 2x viikko yökyläily toisen luona yhdessäasumista kelan mielestä? Tuleeko sanktioita?
Mietin vaan kun monella asumistukia saavalla on varmasti "vakiohoitoja" joiden kanssa viettävät öitä yhdessä, oikeuttaako se kelan tukien katkaisuun ja takaisinmaksuun? :D
Kommentit (17)
Mikä sitten on? Ja miten kela menettelee, miten voi todistaa asuuko vai eikö asu yhdessä? :D
kai se on sitä, että on kirjoilla???
Mutta eikö kela saisi tietää alta aikayksikön jos asunnossa on kirjoilla kaksi ihmistä?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:51"]
Mutta eikö kela saisi tietää alta aikayksikön jos asunnossa on kirjoilla kaksi ihmistä?
[/quote]
Siksi niitä kirjoja ei siirretä... eikä Kela toimi missään asiassa alta aikayksikön.
En tiedä kuinka usein tieto liikkuu paikasta toiseen. Monessa laitoksessa on niin, että vuoden lopussa oleva tieto päivittyy vasta muualle. Tai ulosottovirastossa tieto työpaikasta päivittyy aina helmikuussa. Eli ei se tieto alta aikayksikön päivity - välttämättä...
Miten ihmeessä Kela saisi tietää jos majailet hoitosi luona parikin viikkoa? Kerro mulle, miten ihmeessä!? Ei mitenkään. Siinä se.
Eli kelan mielestä riittävä todiste siitä ettei asu yhdessä, on vain se missä on kirjoilla? Aika hassua. Ei ihme että ihmiset huijaavat kelaa. En kyllä uskaltaisi itse, sanktiot ovat aika kamalat, petossyyte jne.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:01"]Miten ihmeessä Kela saisi tietää jos majailet hoitosi luona parikin viikkoa? Kerro mulle, miten ihmeessä!? Ei mitenkään. Siinä se.
[/quote]
Naapuri käräyttää? Mutta onko tuokin sitten turhaa jos vain kirjoilla on väliä..
Me asutaan miehen kanssa epävirallisesti yhdessä, sitä ei pysty kela todistamaan. Minusta valtio huijaa seurustelevia pariskuntia elättämään toinen toisensa vaikkei mitään sellaista lakia ole olemassa.
Jos asut virallisesti samassa kämpässä ja/tai on yhteinen vuokrasopimus. Nainen ja mies jos asuu samassa, he ovat automaattisesti avopari vaikka erilliset vuokrasopimukset oliskin. Homoparit taas pystyy kiertämään tämän sanomalla että ovat vaan kavereita/kämppiksiä. Tiedän koska tein tyttöystäväni kanssa näin.
Yökyläilyt ei ole yhdessä asumista, vaan yhdessä asutaan sitten, kun osoite on väestörekisterikeskuksen tietojen mukaan sama. Kai ihmisellä saa vieraita käydä. Mikä juttu tämä taas on? Kelaa ei kiinosta sun mies/naisvieraiden määrä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:09"]Jos asut virallisesti samassa kämpässä ja/tai on yhteinen vuokrasopimus. Nainen ja mies jos asuu samassa, he ovat automaattisesti avopari vaikka erilliset vuokrasopimukset oliskin. Homoparit taas pystyy kiertämään tämän sanomalla että ovat vaan kavereita/kämppiksiä. Tiedän koska tein tyttöystäväni kanssa näin.
[/quote]
Olen lukenut aiemmin tästä ja tämä on kyllä naurettavaa. Ja syrjintää heteroille :D
Ei minulla käy miesystäviä vaan tämä aihe tuli mieleen tuosta kelan huijaamis- ketjusta missä aloittaja pohti sitä. Aloin sitten miettimään miten tuo huijaus toimisi jos joku käräyttää. Siinä aloittaja ilmeisesti mielummin ottaisi kai petossyytteen kuin menettäisi luottotiedot..
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:09"]Jos asut virallisesti samassa kämpässä ja/tai on yhteinen vuokrasopimus. Nainen ja mies jos asuu samassa, he ovat automaattisesti avopari vaikka erilliset vuokrasopimukset oliskin. Homoparit taas pystyy kiertämään tämän sanomalla että ovat vaan kavereita/kämppiksiä. Tiedän koska tein tyttöystäväni kanssa näin.
[/quote]
Olen lukenut aiemmin tästä ja tämä on kyllä naurettavaa. Ja syrjintää heteroille :D
[/quote]
No mut me ei saada mennä naimisiin tai adoptoida yhdessä lasta.. pitäähän jotenki saada vähä hyvitystä :D
Yhdessäasumista on, kun osoite on samassa paikassa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:09"]Jos asut virallisesti samassa kämpässä ja/tai on yhteinen vuokrasopimus. Nainen ja mies jos asuu samassa, he ovat automaattisesti avopari vaikka erilliset vuokrasopimukset oliskin. Homoparit taas pystyy kiertämään tämän sanomalla että ovat vaan kavereita/kämppiksiä. Tiedän koska tein tyttöystäväni kanssa näin.
[/quote]
[/quote]
No mut me ei saada mennä naimisiin tai adoptoida yhdessä lasta.. pitäähän jotenki saada vähä hyvitystä :D
[/quote]
Totta toisaalta :D
No, sun esimerkin mukainen toiminta ei ole yhdessäasumista.