Missä ns. huonossa työpaikassa on paras palkka?
Siivous, Herburger ja muut joihin voi päästä ilman alan koulutusta. Siivousta en suosittele, sillä oman kokemukseni mukaan palkkaus on korkeintaan 12 e/tunti, mutta usein vähemmän. Onko missään huonossa työssä palkkaus 13 tai jopa 14 e tai jopa yli?
Kommentit (30)
Raksasiivous, roskakuski, prosessipesu (teurastomon esim.)
Mun 17v poika opiskelee ammattikoulussa sähköasentajaksi.
Sähköliiton jäsenillä vastavalmistuneen sähköasentajan palkka on alkaen 2900 euroa/kk.
Miksi naiset valitsevat aina ammatikseen matalapalkkatyön? Kyllä ne sähköjohdon päät pysyvät naistenkin käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun 17v poika opiskelee ammattikoulussa sähköasentajaksi.
Sähköliiton jäsenillä vastavalmistuneen sähköasentajan palkka on alkaen 2900 euroa/kk.
Miksi naiset valitsevat aina ammatikseen matalapalkkatyön? Kyllä ne sähköjohdon päät pysyvät naistenkin käsissä.
Hahhah, palkka on oikeasti parin tonnin luokkaa eli sama kuin hoitsulla :D
Ahtaajat muistaakseni tienaavat hyvin. Kävi joskus ilmi kun uhkasivat lakolla, mikä taas tulisi hemmetin kalliiksi, joten maksetaan mitä vaan että homma toimii.
En tosin tiedä onko tuokaan työ "huonoa", ei mun mielestä, mutta tuskin tarvitsee pitkää koulutusta. Toisaalta eipä mahda olla paikkojakaan vapaana, eli suhteita tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaajat muistaakseni tienaavat hyvin. Kävi joskus ilmi kun uhkasivat lakolla, mikä taas tulisi hemmetin kalliiksi, joten maksetaan mitä vaan että homma toimii.
En tosin tiedä onko tuokaan työ "huonoa", ei mun mielestä, mutta tuskin tarvitsee pitkää koulutusta. Toisaalta eipä mahda olla paikkojakaan vapaana, eli suhteita tarvitaan.
Asfalttityöt. Talvella lumenauraus.
Toki vähän kausittaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihatöistä olen joskus saanut 14 euron tuntipalkkaa. Työ oli pääasiallisesti ruohon leikkaamista.
9 vuotta sitten samanlaisesta kesätöistä kunnalla 7.5h / tunti. :/
Miten minusta tuntuu, että tuo edellinen on saanut 14 euroa tunti jostain satunnaisesta pihatyöstä. Voin olla väärässä, mutta epäilen, ettei kyse ole kokoaikaisesta kk-työstä.
Koodaushommia teen valtiolla, 29€/h.
Vierailija kirjoitti:
Asfalttityöt. Talvella lumenauraus.
Toki vähän kausittaista.
Ei meidän firmassa ainakaan makseta aurauksesta sen enempää kuin nurmikonleikkuusta. Sekoitatko nyt kattolumien pudotukseen?
Hups, h piti olla e.