Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kelan huijaaminen

Vierailija
26.09.2014 |

Ajattelin, etten ikinä menisi tähän, mutta nyt ollaan siinä tilanteessa, että miehen rahankäyttö on niin älytöntä eikä osaa säästää tai edes ajatella rahaa, pelkään että menetän omatkin luottotietoni miehen takia.

Miehellä on pienet tulot, mutta olettaa voivansa kuluttaa niinkuin hyvätuloinen. Itse olen kotona 1 vuotiaan kanssa enkä niin pientä hoitoon vielä laita.

Joudun joka kuukaisi pelkäämään etten saa maksettua vuokraa tai laskuja ja olen joutunut pikavippiäkin ottamaan. Muutettiin vasta uuteen vuokra asuntoon ja ärsyttäisi kyllä hakea kaikki uudestaan ja sanoa ettei mies asu täällä.

Toimeentulotukea en hakisi vaan kelalta kaiken kuten yh. Toisaalta ollaan muutenkin eron partaalla joten onko sillä väliä. Miehellä ei ole mitään paikkaa minne mennä, kun ei hänellä ole luottotietoja. Tuskin saa mistään asuntoa. Se on ehkä se yksi syy miksi en ole eronnut.

Onko parempi menettää luottotiedot vai huijata kelaa? Valitsisin mieluummin ensimmäisen.

Mites postien kanssa...miehen postit poste restanteen vai voiko postit tulla tänne? Ei sille paljon posteja tule muutenkaan kun kaikki laskut on mun nimissä. Lähinnä perintäkirjeitä.

Mies ei asuisi virallisesti siis missään (ennen yhteen muuttoa sama homma). Oli sillon vielä nuori ja asui kavereillaan.

Mitä neuvoisitte tekemään? Olen joutunut ottamaan osamaksutilejä joita en ole saanut maksettua koska jos on vähän ylimääräistä ja laitan miehen tilille vaikka 20 euroa, häviää se päivässä. Itselleni en ole ostanut mitään varmaan vuoteen. Lapsille ostan osamaksutileille jotka vaan kasvaa ja kasvaa. Ei mitään järkeä. Jos olisi täysin eri rahat, saisi mies oikeasti seurata sitä rahankäyttöään. Jos loppuu niin loppuu. Toki ruoan kanssa voi olla vähän vaikeuksia, mutta eiköhän se onnistu.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:46"]Erotkaa
[/quote]

En halua. Tuntuu että muutkin ongelmat johtuu nimenomaan stressistä ja miehellä ei oikeasti ole muuta paikkaa kun täällä.

Vierailija
2/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmis eroon ainakaan vielä. Rakastan miestä. Elämä on vaan hyvin hankalaa tuon miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, erotkaa. Ehkä mieskin aikusituisi, jos ei voisi turvautua sinuun kuin äitiin. Pelasta itsesi ja lapsesi.

Vierailija
4/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidat johtuu pääosin rahaongelmista. Jos kävisin töissä, tuskin olisi ongelmaa, koska rahat olisi pääosin erikseen. Nyt mulla on niin pienet tulot etten saa omalta tililtä maksettua.

Vierailija
5/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eroomassa, mutta käytännössä ihan samalla tavalla tehtäisiin kun sillon. En kai nyt miestä sillonkaan voi täältä pois häätää koska vuokrasopimus on molempien nimissä.

Vierailija
6/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta yritän saada tällä miehelle järkeä päähän. En aio antaa hänelle rahaa kun omansa loppuu ja mitään ei enää tilaa nimiini.

Vasta sain kelan päätöksen asumistukeen ja nyt pitäisi alkaa selittelemään että mies muutti pois.

Voiko ne miehen postit tulla tänne? Postithan voi tulla eri osoitteeseen mitä maistraatissa. Jos kela kyselee niin voinhan sanoa että niin tulee kun mies ei ole saanut asuntoa ja minua ei haittaa. Onhan hän lapseni isä ja tulisi varmasti paljon täällä erossakin olemaan.

Vierailija
7/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan miehen palkkapäivään että saan pikavipin ja vuokran maksettua. Sillon ei ole rästissä mitään ja voin alkaa puhumaan tästä jutusta. Tiedän että mies ei tykkää koska hän ei tästä hyödy mitään vaan ulosotto vie vaan palkasta enemmän kun ei ole huollettavia.

Vierailija
8/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Tuolle miehelle te ette ole perhe!

Been there. Niin kauan kuin omat menot menee perheen edelle, te ette ole yksikkö vaan sinä olet siinä lapsen kanssa ja mies... Niin.

Vaihtoehdot on joko irrottautua tai yhdistyä. Sinä et voi miehen puolesta häntä perheeseen liittää, mutta on tokii asioita, joita voit koettaa. Hanki iltatyö ja pakota mies olemaan lapsen kanssa. Tajuamaan, että hän on vastuussa koko hyvinvoinnista.

Tai ala pohtia tuota, oletteko oikeasti perhe. Omalla kohdalla luulin, että olimme, kymmenen vuotta kuvittelin, että tässä on meidän perhe - ja sitten kävi ilmi, että mies oli koko ajan elänyt omaa elämäänsä ja vaan pitänyt minua ja lapsiamme vain kulissina.

Kuule rakkaus on kepeää kun rahasta aletaan puhua.

Vierailija
9/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä? Entä mitä tuloja sinulla on? Useampia lapsia?

Vierailija
10/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole eroomassa" mutta toisaalta olette "eron partaalla"??

Vierailija
11/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ne on ne Kelan tuet yh:lle? Lapsilisän yh-korotus....

Vierailija
12/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä suosittelisin asumuseroa, jos oikeasti vielä haluat olla miehen kanssa yhdessä. muutat vaikka itse lapsen kanssa toiseen asuntoon. seurustelette, mutta et hoida miehen asioita tai lainaa rahaa. aikuistumista tuntuisi kaipaavan ja ehkä sosiaalitoimistosta jonkin sortin opetusta taloudenhoitoon ja elämänhallintaan.

Vierailija
13/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon olen sanonut etten voisi poistua kotoa ja antaa lasta miehelle? Tottakai mulla on omaa aikaa.

Iltatöistä ei rahallisesti hyötyisi kun en voisi olla yömyöhään töissä koska lapsi herää kuudelta kun mies lähtee töihin. Miehellä on raskas työ ja saakin levätä töiden jälkeen.

Ongelma on, että mies ei osaa käyttää rahaa.

Vierailija
14/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:12"]mä suosittelisin asumuseroa, jos oikeasti vielä haluat olla miehen kanssa yhdessä. muutat vaikka itse lapsen kanssa toiseen asuntoon. seurustelette, mutta et hoida miehen asioita tai lainaa rahaa. aikuistumista tuntuisi kaipaavan ja ehkä sosiaalitoimistosta jonkin sortin opetusta taloudenhoitoon ja elämänhallintaan.
[/quote]

Vasta muutettiin hyvään asuntoon. Miehellä ei olisi varaa asua täällä yksin.

Vierailija
15/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meillä on vuoden sopimus.

Vierailija
16/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte hakea asumuseroa, jos olette naimisissa. Avioeroa ei tule, jos ette hae toista vaihetta. Tai mies voisi antaa raha-asiat hoidettavaksesi. Ensiksi maksettasiin pakolliset menot ja sen jälkeen vasta voisi käyttää rahaa muuhun. Älä vain paikkaa miehen möhläyksiä ottamalla niitä omiin nimiisi, hakemalla lisää lainaa tms! Tälle loppu ja heti! Kannattaisi hakea apua, jossa voisitte suunnitella taloutenne tasapainoon saattamista. Kysy vaikka sossusta neuvoja.

Vierailija
17/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:15"]

Voisitte hakea asumuseroa, jos olette naimisissa. Avioeroa ei tule, jos ette hae toista vaihetta. Tai mies voisi antaa raha-asiat hoidettavaksesi. Ensiksi maksettasiin pakolliset menot ja sen jälkeen vasta voisi käyttää rahaa muuhun. Älä vain paikkaa miehen möhläyksiä ottamalla niitä omiin nimiisi, hakemalla lisää lainaa tms! Tälle loppu ja heti! Kannattaisi hakea apua, jossa voisitte suunnitella taloutenne tasapainoon saattamista. Kysy vaikka sossusta neuvoja.

[/quote]

Ollaan kihloissa, ei siis tarvitse mitään "eroa" virallisesti ottaa. Naimisiin ei ole menty, koska en tiedä voidaanko elää loppuelämää yhdessä.

Vierailija
18/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:10"]

mitä ne on ne Kelan tuet yh:lle? Lapsilisän yh-korotus....

[/quote]

Lapsilisän yh korotus ja asuminen maksetaan kelan puolesta melkein kokonaan, kun nyt saadaan parisataa. Elatus tulee tietysti mieheltä.

Vierailija
19/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinä tiedät, mitä sun kannattaa elämällesi tehdä. Muista, että valintasi vaikuttavat myös lapseesi. Jos eroaminen on ratkaisu, joka helpottaa arkeasi ja estää sinua suistumasta vararikkoon, niin tee se. Olethan jo huomannut, ettei miehesi ole valmis tekemään kaikkeansa teitä auttaakseen. Jokaisella valinnalla on vaikutus sinun ja lapsesi elämään ja toki myös miehesi. Aikuinen ihminen on aina ensi sijassa itse vastuussa itsestään. Jos on ongelmia (henkisiä/fyysisiä), niin niihin saa apua, kun hakee. Tsemppiä! Älä enää ota vippiä. Jos sulla on vanhemmat tai muita joilta voit lainata nyt ja maksaa takaisin myöhemmin kun saat itsesi jaloillesi, niin tee se.

Vierailija
20/69 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:08"]

"En ole eroomassa" mutta toisaalta olette "eron partaalla"??

[/quote]

Olen erolla uhallut monesti, kun ei enää jaksa näitä rahajuttuja ja niiden takia tulee joskus muutenkin riitaa. Ollaan eron partaalla, koska pelkään menettäväni luottotiedot miehen kanssa asuessa. Jos on omat rahat, voitaisiin pysyä yhdessä. Tosin voi siltikin tulla riitaa, jos mies olettaa että maksan silti hänen ruokaansa ja annan rahaa jos häneltä loppuu. Tällöin tulee sitten ero jos ei tosiaan ymmärrä. Nyt en voi viedä hänen palkkaansa ja sanoa, että elä niillä mitkä sinne jäisi. MIehenhän rahoja ne on. Jos on omat, niin on omat.