Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana, missä vaiheessa pitäisi viimeistään lopettaa tupakointi?

Vierailija
26.09.2014 |

Olen raskaana, missä vaiheessa pitäisi viimeistään lopettaa tupakointi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoiva äiti on murhapolttaja. Tuhoat lapsesi mahdollisuuksia terveeseen hermostoon ja sitä kautta parhaaseen mahdolliseen elämään. Kilistä vielä lasillinen sille! Noin! Ja ota vielä vähän rauhoittavia päälle, hyyyyvä

Vierailija
2/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettaminen ei ole helppoa. Mutta helpompi tehdä se heti kerralla kuin pitkittää.

Tupakointi vaurioittaa sikiötä. Myös stressi. Stressi enemmän kuin satunnaisesti poltettu tupakka. Jatkuva tupakointi enemmän kuin stressi! Stressittömyys ei ole tekosyy tupakoida, lopettaminen on kaikille mahdollista. Itselleen ei saa olla liian ankara kuitenkaan. Neuvolasta saanee tukea lopettamiseen. Vertaistukipalstat voivat auttaa hankalien hetkien yli.

Tsemppiä! Savuttomuus on ihanaa :) t. entinen tupakoitsija 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa!

Tää aloitus on varmaan saanu ideansa siitä keskustelusta, missä mietittiin pahimpia provoja mitä vois keksiä tms :D

Vierailija
4/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt. Olisi pitänyt jo ennen raskautumista. 

Vierailija
5/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti

Vierailija
6/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua

Vierailija
7/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittömästi. Oletko kenties vähän idiootti vai pelle provo?

Vierailija
8/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälli. Sujauta tupakka vaikka sinne tuheroos, niin saa kersakin itse ottaa henkoset.

Vierailija
9/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten jo kauan ennen kuin tikku näyttää plussaa... 

Vierailija
10/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vetää vaikka kartonki päivässä! Olet kyllä itsekäs paska!

Vierailija
11/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaas mamat. Tiesittekö, että esim. suurkaupungin liikennepäästöt, äidin ylipaino tai äidin masennus ovat tupakoinnin veroisia vaaroja, riskejä ja uhkia vauva terveydelle? Vaahtoatteko niistä samalla tavoin? Tuomitsetteko esim. lihavat äidit? "Sujauta kerroshampurilainen vaikka sinne tuheroos, niin saa kersakin vähän liikarasvaa ja -suolaa"? Didn't think so. 

En nyt lähtisi tupakointia varsinaisesti puolustelemaan, mutta vähän suhteellisuudentajua kehiin. Provohan tämä tosin melko varmasti on. En ole ap.

Vierailija
12/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aina runsaan tunnin ennen neuvolakäyntiä ilman röökiä kun en jaksanut kuunnella sitä mäkätystä mikä tuli jos ne haistoi sen mun hengityksestä.

Vierailija
13/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha itkeä muutaman vuoden päästä, kun astmaatikon henki on ahtaalla. Tai allergialääkkeisiin kuluu rahaa. Tai lapsella kouluiässä todetaan ADHD/ keskittynisongelmia/ oppimisvaikeuksia. Tai lapsella on syntyessään huuli-/suulakihalkio. Tiedät sitten, ketä kiittää!

Vierailija
14/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lopettaa ihan koska tahansa mutta kun just oltiin laivalla ja tuotiin parit kartongit molemmille niin ei ois mitään järkeä lopettaa nyt.

Vierailija
15/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen.

Vierailija
16/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheata ajatella että äidin itsekkyyden vuoksi pidetään vauvaa ilman happea! Häkä kun korvaa veressä sen hapen paikan. Ystäväni veti kun korsteeni raskausaikana ja oikein selvitti miten vaan tekee enemmän mieli röökiä. No sen sairaampaa vauvaa en olekaan nähnyt kuin mitä hän sai.

Vierailija
17/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:20"]Voisin lopettaa ihan koska tahansa mutta kun just oltiin laivalla ja tuotiin parit kartongit molemmille niin ei ois mitään järkeä lopettaa nyt.
[/quote]

Ehheh... Muista pakata sairaalakassiin tupakat mukaan. Anna yksi heti synnytyksen jälkeen vauvallekin, niin ei ne vieroitusoireet pääse kovin pahaksi.

Vierailija
18/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, tuollainenkin ihmisroska sitten lisääntyy.

Vierailija
19/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat miniäni ovat polttaneet koko raskauden. Ei näytä haittaavan mitenkään heitä itseään. Molemmat puolustelevat sillä että on haitallisempaa lapselle jos äiti stressaa. Siksi kysynkin: eikö oikeasti nykyään neuvolassa käsketä/kehoiteta lopettamaan tupakointia? 

Jossain välissä tuntui että nuoret naiset lopettavat raskaana, nyt jatkuvasti näkee isomahaisia tupakalla, tai lykkäämässä vaunuja sätkä suussa :(

Vierailija
20/24 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani lapsi syntyi reikä keuhkoissa. Toki kaikki sanoivat "ei se välttämättä tupakoinnista johdu" mutta en ottaisi riskiä, että lapsessa on vikaa ja minä tahallani vaaransin hänet.

Itselläni on sairas lapsi enkä polttanut. Voin ainakin huokaista ettei tarvitse itse syytöksissä elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan