Asun Ruotsissa! Kysyttävää?
Vastaan asiallisiin kysymyksiin rehellisesti. Mitä olet aina halunnut tietää Ruotsissa asumisesta?
Kommentit (28)
Ei kysyttävää. Olen itse asunut Ruotsissa noin puolet elämästäni. Ei se niin erilaista ole, kuin täällä Suomessakaan.
Uskaltaisitko lähteä iltalenkille Rinkebyhyn?
4/10: En äänestänyt.
5/10: En tiedä. Mikä se on?
6/10: Kyllä.
7/10: En.
8/10: Nej.
10/10: En uskaltaisi.
Onko Ruotsissa koirankakkaa katujen varsilla?
Mitkä ovat mahdollisuudet suomalaiselle löytää töitä Ruotsista, jos ei puhu täydellistä ruotsia (yliopistokoulutuksella)? Onko Suomen kielestä kaupallisen alan työmarkkinoilla hyötyä?
12: Nyt kun asiaa joutuu ajattelemaan, niin ei ainakaan ihan hirveästi ole näkynyt niillä alueilla joilla itse liikun.
13: Hyviä työntekijöitä arvostetaan aina. Riippuu tietysti alasta hirveästi... Useimmat eivät kuitenkaan oleta tai odota ulkomaalaisen puhuvan täydellistä ruotsia! Suomenruotsi on mielestäni murre siinä kuin esim. skånska jota on melkein vaikeampi ymmärtää. Ja jos on pohjaa sille epätäydelliselle ruotsille niin kielitaito kyllä kohoaa todella nopeasti! En osaa kaupallisen alan työtilanteesta kauheasti sanoa kun en sillä alalla itse työskentele. Olen kuitenkin nähnyt työpaikkailmoituksia (mm. asiakaspalveluun) joissa etsitään suomenkielen osaajia.
Omistako autoa