Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klarna ja karhukirjeet

Vierailija
26.09.2014 |

Onko muilla kokemusta, että Klarnalta ei tule alkuperäistä laskua, mutta maksumuistutus tulee ja niinä tietysti muistutusmaksu?

Maksan laskuni AINA ajallaan. Heti kun saan maksukuoren, maksan sen verkkopankissa pois tai laitan maksun verkkopankkiin odottamaan eräpäivää, rahatilanteesta riippuen. Ikinä en jätä maksuja maksamatta.

Kuitenkin nyt on jo toinen kerta Klarnalla, että en saa alkuperäistä laskua lainkaan, ihmettelen itsekin miksei sitä kuulu ja lopulta tulee maksumuistutus lisämaksuineen. Maksoin tämän viimeisimmänkin nyt mukisematta pois, koska milläs todista, etten ole aiempaa laskua saanut. Mutta ottaa päähän...  Niin Klarnan kautta maksan, koska joissakin verkkokaupoissa on vaihtoehtoina joko luottokortti tai klarnalasku.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tavoitteemme Klarnalla on tehdä verkko-ostoksien tekemisestä helpompaa ja turvallisempaa. Haluamme että kaikki miljoonat asiakkaamme ovat tyytyväisiä palveluihimme ja sen vuoksi kehitämme palveluitamme jatkuvasti. Nykyään tarjoamme maksutapoina muun muassa korttimaksut, verkkopankit ja tutut laskun ja tilin. Jos valitset maksutavaksi laskun, voit saada laskun joko sähköpostilla tai tuotteen mukana postitse verkkokaupasta riippuen.

Jos lähetämme laskun sähköpostitse, pyrimme muistuttamaan asiakkaitamme tekstiviestein saapuneesta laskusta, jottei asia pääse unohtumaan. Lähes kaikki lähettämistämme sähköpostilaskuista menee perille, mutta valitettavasti joskus sähköposti saattaa joutua roskapostikansioon tai kuluttaja on vahingossa ilmoittanut virheellisen sähköpostiosoitteen tilausta tehdessään.

Voit aina tarkistaa laskusi tilan ja loppusumman omilta sivuiltasi (https://klarna.com/fi/omat-sivut), ja näiden sivujen kautta voit muun muassa siirtää maksutta eräpäivääsi eteenpäin 10 päivällä ja voit myös tarkistaa, onko palatuksesi ehtinyt rekisteröityä. Mikäli palautus ei jostain syystä olisi rekisteröitynyt laskulle ennen uutta eräpäivää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalveluumme saat yhteyden monilla eri tavoilla ja näistä löydät tietoa kotisivuiltamme (https://klarna.com/fi/tuki).  

Aurinkoisin syysterveisin,

Klarna Oy

Vierailija
2/20 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propsit firmoille, jotka koluavat nettipastoja ja vastailevat. Tai vastailevat, kun heille näistä ilmoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:19"]Hei,

tavoitteemme Klarnalla on tehdä verkko-ostoksien tekemisestä helpompaa ja turvallisempaa. Haluamme että kaikki miljoonat asiakkaamme ovat tyytyväisiä palveluihimme ja sen vuoksi kehitämme palveluitamme jatkuvasti. Nykyään tarjoamme maksutapoina muun muassa korttimaksut, verkkopankit ja tutut laskun ja tilin. Jos valitset maksutavaksi laskun, voit saada laskun joko sähköpostilla tai tuotteen mukana postitse verkkokaupasta riippuen.

Jos lähetämme laskun sähköpostitse, pyrimme muistuttamaan asiakkaitamme tekstiviestein saapuneesta laskusta, jottei asia pääse unohtumaan. Lähes kaikki lähettämistämme sähköpostilaskuista menee perille, mutta valitettavasti joskus sähköposti saattaa joutua roskapostikansioon tai kuluttaja on vahingossa ilmoittanut virheellisen sähköpostiosoitteen tilausta tehdessään.

Voit aina tarkistaa laskusi tilan ja loppusumman omilta sivuiltasi (https://klarna.com/fi/omat-sivut), ja näiden sivujen kautta voit muun muassa siirtää maksutta eräpäivääsi eteenpäin 10 päivällä ja voit myös tarkistaa, onko palatuksesi ehtinyt rekisteröityä. Mikäli palautus ei jostain syystä olisi rekisteröitynyt laskulle ennen uutta eräpäivää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalveluumme saat yhteyden monilla eri tavoilla ja näistä löydät tietoa kotisivuiltamme (https://klarna.com/fi/tuki).  

Aurinkoisin syysterveisin,

Klarna Oy
[/quote]

Arvoisa Klarna,

kas kun se laskun maksaminen oikealla summalla on melkoisen hankalaa ilman mitään tietoja kun ette sitä laskua lähetä! Ette sähköisenä tai paperilla. Ainoa mikä tulee, on maksumuistutus lisän kanssa. Tästä syystä en käytä enää mitään Klarna-laskutuksia, koska joka kerta olen joutunut maksamaan ylimääräistä. Uskokaa nyt vaan, ettei systeeminne toimi.

Vierailija
4/20 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua...
Kerran tilasin joululahjoja netistä. Eräästä putiikista oli useampia dvd-tuotteita. Kuinkas ollakkaan, yksi puuttui. Laitoin viestiä asiakaspalveluun, josta lupasivat lähettää heti puuttuvan tuotteen ilman veloitusta. Sain myös jonkun alekoodin hyvitykseksi. Klarna sitten karhusi joulun jälkeen kaksinkertaista hintaa. Olin niin loppu (masennusta yms.), että en jaksanut soitella mihinkään. Maksoin karhulaskun maksumuistutuksineen. Tieto ei ehkä ollut kulkenut cdon.com ->klarna, mutta kyllä vitutti. Olisi vaan pitänyt jaksaa soittaa :(

Vierailija
5/20 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ollut klarnan kanssa koskaan mitään ongelmia. Tosin nykyään kun rahaa ei ole mahdottomasti, enkä viitsi osamaksulla ostaa, niin säästän rahat ja maksan koko roskan pois, jos sellaiseen on tarvetta.

Vierailija
6/20 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Taas jäi viime kuun lasku tulematta. Olinkin ovela ja maksoin laskun edellisen kuukauden tiedoilla, koska viite on aina sama. Laitoin heille sähköpostia ja väittivät että lasku on lähetetty. Ei kyllä todellakaan ollu, koska minä en laskujani hukkaa ja näin on käyny useinkin

Vierailija
7/20 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle on varmaan itsestään selvää, että tilattu tuote pitää maksaa. Ja kun tuote tulee, mutta laskua ei ole tuotteen mukana tai sähköpostissa niin toiminta tapoja on kaksi... A) joko voi odottaa sitä karhua tai B) ottaa yhteyttä laskuttajaan HETI vai olisiko teillä esittää C vaihtoehtoa?! Työtapaturmia sattuu meille jokaiselle, mutta itsestään ne ei korjaannu vaan jonkun pitää niistä huomauttaa.

Vierailija
8/20 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut Klarnan kautta kaksi kertaa ja tämä toinen kerta oli viimeinen. Ensimmäisen ostokseni tein vuonna 2011 ja maksoin laskun kokonaisuudessaan. Nyt ostin Klarnan maksutavalla toisen kerran, ja laskuun oli lisätty vuoden 2011 ostosta korko-ja hallinnointikuluja 17,03 euroa! En vieläkään ymmärrä miten kokonaan maksetusta laskusta on jäänyt 3 vuodeksi muhimaan jotain veloitettavaa.. Silloinen lasku oli kuutisenkymmentä euroa.

Kaiken kukkuraksi uusi lasku lähetettiin 3 vuotta vanhaan osoitteeseen vaikka olin ilmoittanut oikean osoitteen ostosta tehdessä.

Vierailija
9/20 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:48"]
Kaiken kukkuraksi uusi lasku lähetettiin 3 vuotta vanhaan osoitteeseen vaikka olin ilmoittanut oikean osoitteen ostosta tehdessä.

[/quote]

Sama kävi minulla ja klarnalta sain haukut siitä kuinka en ollut itse ilmoittanut heille. Kyllä muuten olin.

Vierailija
10/20 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan vähintään kerran kuukaudessa vaatteita Klarnalaskulla. En tiedä, mistä olette tuotteita tilannut, mutta mulla on aina tullut paketin mukana lista tilatuista tuotteita, hinnat ym. Siinä paperin lopussa lukee aina tilinumerot ym tarvittavat laskun maksua varten. Ja jos joskus on unohtunut, niin sitten tulee Klarnalta juurikin tuollainen karhukirje kuin aplle. En ole ikinä saanut postimynnistä tilatessani erikseen postissa itse laskua, aina se on siinä mukana tullut ja sitten itse lasken mitä tuotteita otan ja mitä palautan ja mikä on laskun lopullinen summa.

Vierailija
11/20 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut tulee sujuvasti sähköpostiin, yksikään ei ole jäänyt tulematta ja maksamatta. Jännä, kun toisilla pelaa hienosti, mutta toisilla ei.

Vierailija
12/20 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Rajala-verkkokaupasta kameran. Hain kameran Rajalan myymälästä ja laskun piti tulla perässä, mutta meni sinne vanhaan osoitteeseen. Ostosta tehdessä ilmoitin oikean osoitteen ja sain sitten Klarnalta moitteet siitä etten itse ottanut heihin vielä ERIKSEEN yhteyttä ja ilmoittanut uutta osoitetta.

Vierailija
13/20 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin on joskus käynyt noin. Soitin klarnalle aika, öh, kiukkuisen puhelun etten todellakaan maksa mitään muistutusmaksuja kun tämä on ensimmäinen lasku minkä heiltä käteeni saan (ja laskua ei ollut tullut myöskään paketin mukana kun sen postista hain). Asiakaspalvelija sitten poisti sieltä sen myöhästymismaksun, ja sain maksaa laskuni pelkällä alkuperäisellä summalla. Että kannattaa aina soittaa ja valittaa jos on tullut kohdelluksi väärin. Kyllä nekin ihmisiä siellä toisessa päässä on ja yleensä ihan ymmärtäväisiä että heillekin voi virheitä sattua.

Vierailija
14/20 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kannattaisi silti soittaa ja antaa palautetta asiasta

Vierailija
15/20 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko soittaa ja tarkistaa asia? Minulle tulee nettilasku sähköpostiin, ja joskus kun on ollut kuukausia että käyttää vähemmän sähköpostia, tai sinne tulee paljon roskapostia, hukkuu/unohtuu lasku. Karhukirje tulee sitten ihan kirjeenä. Ja jos laskusi tulee sähköpostiin, niin olethan antanut varmasti oikean osoitteen?

Vierailija
16/20 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihmetellyt ajoittain tuota ihan samaa, maksumuistutus tulee vaikka alkuperäistä laskua en ole saanut! Itselläni ei ole nettilasku käytössä, ja kotiin tulevat laskut laitan kaikki heti samaan pinoon kaapissa, joten hukkuminen ei ole mitenkään mahdollista. 

Vierailija
17/20 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut nettilaskua käyttöön ja vaikka se sähköpostiin silti tulisi, käyn s.postilla päivittäin, joten olisin sen huomannut. Lisäksi verkkokaupasta on tullut s.postiin esim. tilausvahvistus, joten luulisi saman s.postin (jota en ole vuosiin muuttanut) menneen tiedoksi myös Klarnalle.

Ekalla kerralla soitin Klarnalle ilman tulosta. Nyt tokalla kerralla vain maksoin laskun.

Tuttavallani oli kerran vastaava tilanne (en muista oliko Klarna vai joku muu vastaava), että hän sai sovittua, ettei sitä muistutusmaksua tarvitse maksaa, koska eka lasku puuttui. No, sitten tuli karhukirje, että tämä muistutusmaksu on maksamatta. Jälleen soitti ja asia piti olla sillä selvä, kunnes sai taas kirjeen, jossa muistutusmaksulle oli kasvanut korkoa. Hänkään ei jaksanut taistella, joten maksoi pois. Joten tämä mielessä en itsekään ole jaksanut alkaa taistelemaan 5e muistutusmaksun takia...

ap

Vierailija
18/20 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäänyt myös laskuja saamatta. Laitoin säpoa ja nyt tulee laskut säpon kautta niin ei mee hukkaan.

Vierailija
19/20 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep klarnan kans sama ongelma,samoin dnan o.o

Vierailija
20/20 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkulaa vaan. Minullakin tuli karhua, korkoa, laskutuslisää ja ties mitä, kun tilasin vaatteita ja palautin osan. Klarna yritti jupista jotain, että palautus ei ollut rekisteröitynyt vielä heille ja maksamalla osan laskusta olin *plaaplaaplaaa*... lyhyestä virsi kaunis: valitus -> laskun mitätöinti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän