Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kasvisruoka reseptejä joita mun mies

Vierailija
26.09.2014 |

Suostuis syömään. Se väittää ettei kasvisruualla lähe nälkä. Tein pinaattilasagnea eikä juulemma lähtenyt nälkä vaan piti syödä kinkkua lisäksi.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa lukiessa vois joku vaikka päätyä ajattelemaan, että lihan syöjät ovat myös aktiivisia sovinisteja, jankkaajia ja hieman epävakaita. T. Seka-syöjä

Mutta itse asiaan. Ap ei nyt ole tietääkseni vastannut millaisista ruoista mies muuten tykkää. Jos saisi vähän vinkkiä niin olisi helpompi ehdottaa reseptejä. Joku on tottunut påerinteisempiin suomalaisiin makuihin, tällaista varten perinteisiä reseptejä on aika helppo fiksata. Toisaalta perinneruoista löytyy paljon myös kasvisruokia. Jos mausteisempi ruoka maistuu niin tehtävä on vielä helpompi. Vastailes ap, niin laitetaan reseptiä pinoon. 

Vierailija
2/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea näitä viestejä, enkä pääse kakkossivulle, joten valitan jos tää on jo sanottu. Mut mä oon meiän koululla ainakin pari kertaa jo syöny lasagnea tai makaroonilaatikkoa, ilman et oon ees tajunnut et niis ei oo lihaa. Ihan täydestä on menny ja nälkä on lähteny. Eikä mulla siis tavallisestikaan oo mitään kasvisruokaa vastaan, mutta pointti oli, et jos ei tiedä, niin kasvisruuastakin voi saada täysin samannäköistä ja -makuista ku lihaversioistakin. Eli tee jotain tällaista, äläkä kerro ettei siinä oo lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestistä ei nyt käynyt ilmi, onko aloittaja itse täysin kasvissyöjä ja ajatuksena olisi että mieskin siirtyisi kasvissyöjäksi, vai haetaanko tässä nyt vain vaihtelua ja täydennystä tavalliseen sekasyöjien arkiruokavalioon?

Vierailija
4/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa huomaa hyvin naisten tarpeen alistaa miestä.

Kyllä se mies lähtee kävelemään, jos kaikki toimintanne on tarkoituksenhakuista miehen alistamista =)

Vierailija
5/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:08"]

Kyllä se mies lähtee kävelemään, jos kaikki toimintanne on tarkoituksenhakuista miehen alistamista =)

[/quote]

Onko se ihan tosissaan sun mielestä tarkoituksenhakuista miehen alistamista, jos jokaikinen (toisen laittama, huom huom) ateria ei ole miehen makuun?

Vierailija
6/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt Hesarin ruokaohjeista: http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/?haku=&laji=Kasvisruuat

Vierailija
7/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:08"]

[/quote]

Tota. Mun mies on kasvissyöjä, mä olen sekasyöjä. Kun mies tekee kasvisruokaa, alistaako hän minua? Onko vegemieheni piilosovinisti? Ja ei, se ei todellakaan jatka minun annoksiani lihalla.

Vierailija
8/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:08"]Ketjussa huomaa hyvin naisten tarpeen alistaa miestä.

[/quote]

Kiitos kun valaisit meitä tämän asian suhteen. Menin oitis pyytämään mieheltäni anteeksi että rikon hänen ihmisoikeuksiaan tekemällä kasvispainotteista ruokaa. Hän vähän hämmentyi, mutta selitin teoriasi. Hän nauroi ja sanoi ettei sillä ole merkitystä, tänäänkin ruoka oli muka tosi hyvää... Pitääkin avata uusi keskustelu tänne "Apua! Mieheni alistuu vapaasti, mitä teen?".

Vierailija
9/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:09"]

Jos haluaa esim fyysistä työtä tekeväll  tarjota kasvisruokaa niin siinä olisi hyvä olla jotain proteiinia, esim papuja, herneitä, linssejä. (Kaikki tarjoaa tähän sitä soijaa tai tofua, mutta se on mautonta, epäekologista ja epäterveellistä, linssit taas on maailman pelastus, myös kulinaristille) 

[/quote]

Mikään ei ole epäekologisempaa kuin lihan syönti! 85% maailmassa viljellystä soijasta menee rehuun, jolla ruokitaan eläimiä ja noiden soijaviljelmien alta kaadetaan lukemattomat määrät sademetsää. Sitä voi jokainen miettiä kuin paljon lehmä syö soijaa vs kuinka paljon ihminen sitä syö. Lihan vaihtaminen kasvisruokaan, myös soijaan, on ympäristöteko! 

Vierailija
10/57 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:05"]

Jos haluaa esim fyysistä työtä tekeväll  tarjota kasvisruokaa niin siinä olisi hyvä olla jotain proteiinia, esim papuja, herneitä, linssejä. (Kaikki tarjoaa tähän sitä soijaa tai tofua, mutta se on mautonta, epäekologista ja epäterveellistä, linssit taas on maailman pelastus, myös kulinaristille) 

[/quote]

Mikään ei ole epäekologisempaa kuin lihan syönti! 85% maailmassa viljellystä soijasta menee rehuun, jolla ruokitaan eläimiä ja noiden soijaviljelmien alta kaadetaan lukemattomat määrät sademetsää. Sitä voi jokainen miettiä kuin paljon lehmä syö soijaa vs kuinka paljon ihminen sitä syö. Lihan vaihtaminen kasvisruokaan, myös soijaan, on ympäristöteko! 

[/quote]

Sinä voisit siirtyä ruohoa syövien lehmien syöntiin. Siinä vasta ympäristöteko! Soijaa ei yksikään täysjärkinen suosittele syötäväksi missään muodossa ihmisille eikä lihakarjalle ympäristö- eikä terveyssyistä.

Vierailija
11/57 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote]

Sinä voisit siirtyä ruohoa syövien lehmien syöntiin. Siinä vasta ympäristöteko! Soijaa ei yksikään täysjärkinen suosittele syötäväksi missään muodossa ihmisille eikä lihakarjalle ympäristö- eikä terveyssyistä.
[/quote]

Tosissaanko luulet, että kaikki lihaa syövät syövät vain ruohoa syöneitä lehmiä?

Ympäristösyistä kannattaa suositella soijatuotteita, koska ne ovat helppoja ja tutunoloisia. Tavis sekasyöjä voi siirtyä lähikaupan halvasta sika-nautajauhelihasta lähikaupan halpaan soijarouheeseen.

Ruoholehmiä syövät taas jaksavat välittää syömisistään, joten he voivat siirtyä härkäpapuihin. Mutta mitenkään et saa keskivertoihmistä perustamaan ruokavaliotaan et härkäpapuihin etkä "eettiseen" lihaan. Ei tavallinen kuluttaja yksinkertaisesti jaksa.

Vierailija
12/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ruoasta eikä reseptistä kiinni vaan asenteesta. Hänellä  on luutunut käsitys, että "rehusta" ja "kanin ruoasta" ei mies voi saada vatsaansa täyteen ja nälkäänsä pois. Vaikka syöttäisit hänelle rasvaisia pähkinöitä öljyisessä kastikkeessa, niin ei se tilannetta muuttaisi.

Vierailija
13/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytety paprikat! Voit täyttää millä vain :) lähtee nälkä ja on hyvää :)

Vierailija
14/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan tehdä ruokia, joille on olemassa "lihainen vastine", jos asenne on tuollainen. Ei mitään turhan eksoottista, vaan perusruokaa.

Nakkikeitto tai kastike soijanakeista, kasvispitsa jossa liha korvattu soijarouheella. Oletko kokeillut soijasuikaleita? Niistä saa hyvän kastikkeen riisin tai vaikka lohkoperunoiden kanssa. Laita tosi perinteisiä lisukkeita kylkeen niin mies kokee saavansa "rehellistä oikeaa ruokaa".

Näitä minä kokkasin miehelleni, nyt syö tyytyväisenä mitä vain kasvisruokaa ja kehuskelee kavereilleen erikoisuuksia joita kotona saa. 

Vierailija
15/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun miehellä nälkä lähe jos se tietää että on kasvisruokaa. Asennevamma.

Vierailija
16/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUota, eikö yksinkertaisinta olisi kokata mitä mieli tekee ja huvittaa, ja antaa miehen syödä "kinkkua lisäksi", jos se häntä huvittaa. Siis ottakoon lisäksi jääkaapista mitä haluaa, jos se hänet onnelliseksi tekee. EHkä ennen pitkää asenne muuttuukin.

Jos haluaa esim fyysistä työtä tekeväll  tarjota kasvisruokaa niin siinä olisi hyvä olla jotain proteiinia, esim papuja, herneitä, linssejä. (Kaikki tarjoaa tähän sitä soijaa tai tofua, mutta se on mautonta, epäekologista ja epäterveellistä, linssit taas on maailman pelastus, myös kulinaristille) Pelkkä rasva ei vie nälkää. Pinaattilasagnessahan on käytännössä vain juustoa, jossa on vähän proteiinia. Sinänsä pinaatti on hyvää, mutta kasvisruokaa ei ehkä kannata aloittaa siitä, koska se  ulkonäkö on, hm - ja valmistaminenkin hankalaa ja niin edelleen..

Vierailija
17/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

quornia suosittelen. Ei ole vegaanille sopiva (sis. kananmunaa) mutta parempi vaihtoehto kuin esim. soija miehelle. Quorn löytyy pakastealtaasta, rouheena kuutioina ainakin.

Vierailija
18/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/m/blogi/kiusauksessa/a1305759359146

Tee tätä äläkä kerro mitä siinä on

Vierailija
19/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies tottunut vain ns. perinteisiin liharuokiin vai onko hänellä laajempi makukokemus? 

Itse en pidä soijasta enkä käytä soijatuotteita juuri koskaan, mutta kasvisruokaa teen aika usein. Olen huomannut, että esimerkiksi pastassa lihan makua muistuttaa esimerkiksi aurinkokuivattu tomaatti. Täyttävyyttä taas saa juuri pavuilla ja linsseillä. Jos miehesi on siis muuten makujen suhteen avoin, niin tekaises alkuruoaksi linssikeittoa (kookos-curry esimerkiksi) ja pääruoaksi vaikka pastaa, jonka pääraaka-aine on (pastan lisäksi) aurinkokuivattu tomaatti. Kaveriksi sopii vaikka vuohenjuusto ja pinjansiemenet. Lisukkeeksi salaattia ettei mene liian raskaaksi. 

Tuo kinkun mielenosoituksellinen syöminen on ihan takuulla vain mielenosoitusta, mutta kunhan siihen liikoja huomiota kiinnittämättä vain tarjoilet hyviä ja täyttäviä kasvisruokia, niin saattaapa se pelleily joskus hiljalleen vaikka unohtuakin.

Vierailija
20/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä jauho-ihra-nahka-"liha"tuotteita, ravintoarvo nolla, että täyttyy? Joko syötät sen niin ähkyyn että oksentaa jos yrittää siihen vielä kinkku päälle tai sitten teet jauheliha bolognesen jota väität vegeksi, mutta paljastat vasta nälkävalituksen alkaessa että se oli lihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan