Kertokaa kasvisruoka reseptejä joita mun mies
Suostuis syömään. Se väittää ettei kasvisruualla lähe nälkä. Tein pinaattilasagnea eikä juulemma lähtenyt nälkä vaan piti syödä kinkkua lisäksi.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:52"]Miksi miehen olisi syötävä kasvisruokaa, jos ei sitä halua? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Enkä tarvitse kertomusta kuinka liharuoka on saatanasta, vaan järkisyitä miksi mies ei ole itse pätevä päättämään mitä syö? Ja uskon että se mies kyllä osaa sen pihvin paistaa tai lihan tunkea uuniin itsekin. Mistä siis pakotus kasvissyöntiin? Jos mies pakottaisi naisen syömään vaikka pelkkiä hedelmiä, niin alkaisi huuto, kuinka naisella on itsemäärämisoikeus? Miehillä sitä ei mielestänne ole? [/quote] Höpöhöpö. Eiköhän tässä ole kyse puhtaasti siitä että kun toinen kokkaa mitä kokkaa, niin on aika lapsellista alkaa tarjottua ruokaa haukkumaan tai osoittaa mieltään VAIN omien asennevammojensa takia. Normaalisti perheessä syödään yhteinen ruoka, mutta jos ei aikuiselle ihmiselle kelpaa niin tehköön omat safkansa. Turha tehdä mitään sukupuolikysymystä tästä.
[/quote]
Eikö toisen syömisistä päättäminen ja väkisin tuputtaminen ole mielestäsi toisen aliarviointia?
Miehellä ei ole itsemääräämisoikeutta?
[/quote]
Onhan meillä kaikilla itsemääräämisoikeus, etkö tiennyt? Minä käytän sitä oikeutta niin ettei minun tarvitse valmistaa kanaa tai punaista lihaa, koska en osaa, enkä pidä sen mausta tai hajusta. Mies taas on käyttänyt itsemääräämisoikeuttaan siihen, että haluaa syödä kokkaamaani ruokaa, koska hänestä se on hyvää ja terveellistä vaikkei siinä ole lihaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:52"]
Miksi miehen olisi syötävä kasvisruokaa, jos ei sitä halua? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt.
Enkä tarvitse kertomusta kuinka liharuoka on saatanasta, vaan järkisyitä miksi mies ei ole itse pätevä päättämään mitä syö? Ja uskon että se mies kyllä osaa sen pihvin paistaa tai lihan tunkea uuniin itsekin.
Mistä siis pakotus kasvissyöntiin?
Jos mies pakottaisi naisen syömään vaikka pelkkiä hedelmiä, niin alkaisi huuto, kuinka naisella on itsemäärämisoikeus? Miehillä sitä ei mielestänne ole?
[/quote]
Tuskinpa kukaan sitä kasvisruokaa alkaa väkipakolla aikuisen miehen kitaan tunkemaan. Mies on hyvä ja paistaa itse sen pihvinsä tai käy vaikka mäkkärissä, jos toisen valmistama ruoka ei kelpaa. Tokkopa yksikään puoliso tätäkään rupeaa väkivalloin estämään. Puhe pakkottamisesta kuulostaa vähintäänkin kummalliselta. En myöskään keksi, miten esimerkiksi oma mieheni pystyisi pakottamaan minut elämään ainostaan hedelmillä.
[/quote]
Miehet eivät osaa laittaa ruokaa?
Onko liikaa vaadittu, että kasvisruokaa "jatketaan" lihalla ?
Tämä vaihtoehto on TÄYSIN pois-suljettu?????
Huikeata marttyyriasennetta muuten, "pikkuvaimo laittaa ihanaa maittavaa ruokaa, ja paha mies ei syö" =D
[/quote]
Kyllä mies osaa laittaa ruokaa. Mutta kysymys on, että jos mies osaa laittaa itselleen maistuvaa ruokaa, miten ihmeessä paha nainen voisi pakottaa hänet syömään hirveää kasvisruokaa?
En nyt oikein ymmärrä.
[/quote]
Se pikkuvaimo siis ei voi jatkaa miehen ruokaa lihalla, tai ei sen ole pakko olla edes lihaa, vaikka kalaa?
Asenteellisuutesi johtunee siitä, että olet mitä luultavimmin itse kasvissyöjä? Eikö?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:44"]Ei mullakaan lähde nälkä esim kasvispihveistä vaikka ihan hyviä ovatkin.
[/quote]
Voi ollakin jos pelkkiä kasvispihvejä vetää. Kuten liharuoankin kanssa, siihen lautaselle kuuluu muutakin, jotta ateria on monipuolinen ja täyttävä. Kun jo sekasyöjätkit kärsivät kaikenlaisista puutostiloista yksitoikkoisen ruokavalion takia, niin kannattaa tarkistaa saako päivittäin tarpeeksi kaikkea monipuolisesti.
[/quote]
En sanonut syöväni pelkkiä kasvispihvejä. Vaan esimerkkinä. Kasvisruoat ovat hyviä mutta kyllä mulle jää nälkä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:25"] Pitää syödä jauho-ihra-nahka-"liha"tuotteita, ravintoarvo nolla, että täyttyy? Joko syötät sen niin ähkyyn että oksentaa jos yrittää siihen vielä kinkku päälle tai sitten teet jauheliha bolognesen jota väität vegeksi, mutta paljastat vasta nälkävalituksen alkaessa että se oli lihaa. [/quote] Millä perusteella väität, että lihatuotteiden ravintoarvo on nolla? Tiedätkö sinä yhtään mitään ihmisen ravitsemuksesta? [/quote] Tiedätkö sinä mitä syöt? Minä olen aivan yhtä hämmilläni: kun menen kauppaan niin kaikenhan pitäisi olla ihan priimaa tavaraa, kun sitä sellaisena mainostetaan ja siitä maksetaan (Suomessa vieläpä kovaa hintaa). Ihmiset tutkivat vain hintaa, ei mitä tuote sisältää. Nyt meille tarjotaan prosessoitua "lihaa" tiskillä asti. Moni menee siihen halpaan että A-luokan makkarat ovat "sata rosenttia lihaa".
[/quote]
Pidätkö ihmisiä oikeasti noin tyhminä? Jokainen valitsee sen tuotteen kaupassa, mistä pitää/mihin on varaa/ mihin käyttöön se tulee.
Toki voi tehdä nakkikastikkeenkin sisäfileestä, sama asia se ei ole.
Itse kasvatat lihan ja rehut omassa luomupuutarhassasi ja jauhat omasta viljastasi jauhot ilman sähköä?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:08"]
Miksi miehen olisi syötävä kasvisruokaa, jos ei sitä halua? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt.
Enkä tarvitse kertomusta kuinka liharuoka on saatanasta, vaan järkisyitä miksi mies ei ole itse pätevä päättämään mitä syö? Ja uskon että se mies kyllä osaa sen pihvin paistaa tai lihan tunkea uuniin itsekin.
Jos mies pakottaisi naisen syömään vaikka pelkkiä hedelmiä, niin alkaisi huuto, kuinka naisella on itsemäärämisoikeus? Miehillä sitä ei mielestänne ole?
[/quote]
Tuskinpa kukaan sitä kasvisruokaa alkaa väkipakolla aikuisen miehen kitaan tunkemaan. Mies on hyvä ja paistaa itse sen pihvinsä tai käy vaikka mäkkärissä, jos toisen valmistama ruoka ei kelpaa. Tokkopa yksikään puoliso tätäkään rupeaa väkivalloin estämään. Puhe pakkottamisesta kuulostaa vähintäänkin kummalliselta. En myöskään keksi, miten esimerkiksi oma mieheni pystyisi pakottamaan minut elämään ainostaan hedelmillä.
[/quote]
Huikeata marttyyriasennetta muuten, "pikkuvaimo laittaa ihanaa maittavaa ruokaa, ja paha mies ei syö" =D
[/quote]
Kyllä mies osaa laittaa ruokaa. Mutta kysymys on, että jos mies osaa laittaa itselleen maistuvaa ruokaa, miten ihmeessä paha nainen voisi pakottaa hänet syömään hirveää kasvisruokaa?
En nyt oikein ymmärrä.
[/quote]
Se pikkuvaimo siis ei voi jatkaa miehen ruokaa lihalla, tai ei sen ole pakko olla edes lihaa, vaikka kalaa?
Asenteellisuutesi johtunee siitä, että olet mitä luultavimmin itse kasvissyöjä? Eikö?
[/quote]
Miksi sen pitäisi jatkaa sitä ruokaa lihalla tai kalalla jos kyseinen ainesosa ei siihen ruokaan kuulu? T. Sekasyöjä, joka syö käytännössä päivittäin lihaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En nyt oikein ymmärrä.
[/quote]
[/quote]
En ole tuo jolle olet vastaillut, mut en mä ainakaan ala erikseen jatkamaan miehen ruokaa yhtään millään. Tehköön itse omat ruokansa, jos ei minun laittama kelpaa. En tajua kuinka voi olla niin vaikea ajatus, että joka päivä ei ole tarjolla sitä omaa lempiruokaa jota juuri sillä hetkellä haluaisi syödä eniten maailmassa.
Olen sekasyöjä, sikäli kun sillä on jotain merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:52"]Miksi miehen olisi syötävä kasvisruokaa, jos ei sitä halua? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Enkä tarvitse kertomusta kuinka liharuoka on saatanasta, vaan järkisyitä miksi mies ei ole itse pätevä päättämään mitä syö? Ja uskon että se mies kyllä osaa sen pihvin paistaa tai lihan tunkea uuniin itsekin. Mistä siis pakotus kasvissyöntiin? Jos mies pakottaisi naisen syömään vaikka pelkkiä hedelmiä, niin alkaisi huuto, kuinka naisella on itsemäärämisoikeus? Miehillä sitä ei mielestänne ole? [/quote] Höpöhöpö. Eiköhän tässä ole kyse puhtaasti siitä että kun toinen kokkaa mitä kokkaa, niin on aika lapsellista alkaa tarjottua ruokaa haukkumaan tai osoittaa mieltään VAIN omien asennevammojensa takia. Normaalisti perheessä syödään yhteinen ruoka, mutta jos ei aikuiselle ihmiselle kelpaa niin tehköön omat safkansa. Turha tehdä mitään sukupuolikysymystä tästä. [/quote] Et vastaa varsinaiseen kysymykseen. En muuta odottanutkaan. [/quote] Vastataan sitten kun et hiffannut itse: ketään ei pakoteta vegeilemään (sekasyöjää ei käytännössä voikaan pakottaa, sillä kasvikset ovat osa tämän tavallista ruokavaliota). Normaali perhe syö yhdessä samaa ruokaa, mutta toki aikuinen ihminen - sukupuolesta viis vaikka väitit sillä olevan painoarvoa - saa itse päättää syökö sitä tarjottua vai tekeekö omat ruokansa. Ap:n miehen käytöksen kaltainen mielensä osoittaminen on taas lapsellista, kun on tarjottu ravitsevaa ruokaa.
[/quote]
Missä kohtaa tekstissä mies osoitti mieltään? Vääntelet juttua ihan minne sattuu , etkä vastaa esittämiini kysymyksiin
[/quote]
No, saat keskustelussa osaksesi sen mitä ansaitset. Kannattaisi keskustella aiheesta eikä poukkoilla sukupuoliasioissa. Ps. Tämä kommentti sisältää miesvihaa. ;)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En nyt oikein ymmärrä.
[/quote]
[/quote]
Miksi naisen pitäisi jatkaa miehen ruokaa lihalla? Miksi mies ei voi tehdä sitä itse? Tämä toimisi myös toisin päin. Jos mies olisi tehnyt kasvisruokaa ja se ei syystä tai toisesta naiselle kelpaisi, on mielestäni naisen oma asia joko jatkaa annosta lihalla tai etsiä itselleen mieluisampaa syötävää.
Sivuhuomautuksena, kalakin on lihaa. Se on eläin, ei kasvis.
Hauskaa, että sanaa "pikkuvaimo" aktiivisesti käyttäjä antaa lausuntoja toisen asenteellisuudestasi. Ad hominem -oletukset eivät myöskään anna argumentaatiosta erityisesen vahvaa kuvaa: mitä väliä sillä on, olenko juuri minä kasvissyöjä vai en? Mutta ei, en ole kasvissyöjä. Minulla vain ei ole mitään henkilökohtaista ongelmaa kasvissyönnin, kasvissyöjien tai kasvisruuan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:25"] Pitää syödä jauho-ihra-nahka-"liha"tuotteita, ravintoarvo nolla, että täyttyy? Joko syötät sen niin ähkyyn että oksentaa jos yrittää siihen vielä kinkku päälle tai sitten teet jauheliha bolognesen jota väität vegeksi, mutta paljastat vasta nälkävalituksen alkaessa että se oli lihaa. [/quote] Millä perusteella väität, että lihatuotteiden ravintoarvo on nolla? Tiedätkö sinä yhtään mitään ihmisen ravitsemuksesta? [/quote] Tiedätkö sinä mitä syöt? Minä olen aivan yhtä hämmilläni: kun menen kauppaan niin kaikenhan pitäisi olla ihan priimaa tavaraa, kun sitä sellaisena mainostetaan ja siitä maksetaan (Suomessa vieläpä kovaa hintaa). Ihmiset tutkivat vain hintaa, ei mitä tuote sisältää. Nyt meille tarjotaan prosessoitua "lihaa" tiskillä asti. Moni menee siihen halpaan että A-luokan makkarat ovat "sata rosenttia lihaa".
[/quote]
Pidätkö ihmisiä oikeasti noin tyhminä? Jokainen valitsee sen tuotteen kaupassa, mistä pitää/mihin on varaa/ mihin käyttöön se tulee.
Toki voi tehdä nakkikastikkeenkin sisäfileestä, sama asia se ei ole.
Itse kasvatat lihan ja rehut omassa luomupuutarhassasi ja jauhat omasta viljastasi jauhot ilman sähköä?
[/quote]
Aivan vapaasti, mutta silloin sä et tutki. On ihan ok tietää mitä suuhunsa laittaa. Se vähän kalliimpi tuote voi olla ravintoarvoiltaan edullista versiota sen verran parempi, että se kannattaa ostaa jo ihan senkin takia että pysyy nälkä poissa, sen sijaan että pitäisi ostaa samalla rahalla ämpärillisen verran sitä huonolaatuista että edes tuntisi itsensä kylläiseksi. Kuluttaja valintoja tehdessään määrää tarjonnan ja tällä hetkellä kansa haluaa kaiken mahdollisimman halvalla = laadusta tingitään.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:15"]
Kasvisruoka-natsit siis jankkaavat , taas kerran ; ) Olette niin huvittavia =)
Mutta kasvis-natsi on samanlainen kuin av-mamma, vain oma mielipide on se ainoa oikea ja sitä jankataan vaikka maailman tappiin asti =)
[/quote]
Kysymyksiin ruokavaliosta ja itsemäärämisoikeuksista on vastannut myös aika moni sekasyöjä. Mutta vain av-palstalla sekäsyöjäkin voi olla "kasvis-natsi".
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En nyt oikein ymmärrä.
[/quote]
[/quote]
Miksi naisen pitäisi jatkaa miehen ruokaa lihalla? Miksi mies ei voi tehdä sitä itse? Tämä toimisi myös toisin päin. Jos mies olisi tehnyt kasvisruokaa ja se ei syystä tai toisesta naiselle kelpaisi, on mielestäni naisen oma asia joko jatkaa annosta lihalla tai etsiä itselleen mieluisampaa syötävää.
Sivuhuomautuksena, kalakin on lihaa. Se on eläin, ei kasvis.
Hauskaa, että sanaa "pikkuvaimo" aktiivisesti käyttäjä antaa lausuntoja toisen asenteellisuudestasi. Ad hominem -oletukset eivät myöskään anna argumentaatiosta erityisesen vahvaa kuvaa: mitä väliä sillä on, olenko juuri minä kasvissyöjä vai en? Mutta ei, en ole kasvissyöjä. Minulla vain ei ole mitään henkilökohtaista ongelmaa kasvissyönnin, kasvissyöjien tai kasvisruuan kanssa.
[/quote]
Ad-hominem-jankkaaja bongattu!!!!!!!!!!!!!! Pääset hienosti sivuamaan rakastamaasi miesvihaa =)
[/quote]
Sä olet hassu. Pus.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:15"]Kasvisruoka-natsit siis jankkaavat , taas kerran ; ) Olette niin huvittavia =)
Mutta kasvis-natsi on samanlainen kuin av-mamma, vain oma mielipide on se ainoa oikea ja sitä jankataan vaikka maailman tappiin asti =)
[/quote]
Jes, natsikortti! Ikävä pahoittaa mielesi (taas), mutta faktat kasvissyönnistä ovat faktoja, eivät mielipiteitä.
Tänään av-palstalla opittua: jos et jatka valmistamaasi kasvisruokaa lihalla, olet MIESVIHAAJA. Mahtavaa!
Etsi pakastealtaasta Quorn-kuuioita, mausta ja paista kuin kanat. Se on sieniproteiinia ja todella lihanomaista!! Aina ku oon kokannu sitä, vieraat kehuneet että mehukkainta ja mureita kanaa ikinä. Hahah:D
Hälsans Kökin soijatekstuuri-jutut myös uskomattomia - sesamnugetit aivan ku kanaa, hampurilaispihvit niin lihan makuisia ja tuntuisia, etten ite pysty ees syömään niitä( oon kasvissyöjä).
Suosittelen! Ei lihaa kalliimpia (paitsi jotain extra-kananjalkapaskaa.. Haha). Luulen että lihan korvike ja maku tosiaan on se mitä kannattaa aluks antaa..
90% tekemistäni ruuista on kasvisruokia. En pidä lihan mausta enkä sen tuomasta olotilasta, joten miksi söisin sitä? Joskus miehelle ei kelpaa, silloin saa tehdä itse omat ruokansa - vai pitäisikö minun tehdä kaksi ruokaa niinä päivinä? :D onneksi mies ei ole kädetön ja tajuaa olla valittamatta.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En nyt oikein ymmärrä.
[/quote]
[/quote]
Miksei pikkumies voi jatkaa niitä itse jos tarjottu ruoka ei kelpaa? Miksi hyvä kasvisruoka pitää edes pilata jollain lihamöllykällä?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:52"]Miksi miehen olisi syötävä kasvisruokaa, jos ei sitä halua? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Enkä tarvitse kertomusta kuinka liharuoka on saatanasta, vaan järkisyitä miksi mies ei ole itse pätevä päättämään mitä syö? Ja uskon että se mies kyllä osaa sen pihvin paistaa tai lihan tunkea uuniin itsekin. Mistä siis pakotus kasvissyöntiin? Jos mies pakottaisi naisen syömään vaikka pelkkiä hedelmiä, niin alkaisi huuto, kuinka naisella on itsemäärämisoikeus? Miehillä sitä ei mielestänne ole? [/quote] Höpöhöpö. Eiköhän tässä ole kyse puhtaasti siitä että kun toinen kokkaa mitä kokkaa, niin on aika lapsellista alkaa tarjottua ruokaa haukkumaan tai osoittaa mieltään VAIN omien asennevammojensa takia. Normaalisti perheessä syödään yhteinen ruoka, mutta jos ei aikuiselle ihmiselle kelpaa niin tehköön omat safkansa. Turha tehdä mitään sukupuolikysymystä tästä. [/quote] Et vastaa varsinaiseen kysymykseen. En muuta odottanutkaan. [/quote] Vastataan sitten kun et hiffannut itse: ketään ei pakoteta vegeilemään (sekasyöjää ei käytännössä voikaan pakottaa, sillä kasvikset ovat osa tämän tavallista ruokavaliota). Normaali perhe syö yhdessä samaa ruokaa, mutta toki aikuinen ihminen - sukupuolesta viis vaikka väitit sillä olevan painoarvoa - saa itse päättää syökö sitä tarjottua vai tekeekö omat ruokansa. Ap:n miehen käytöksen kaltainen mielensä osoittaminen on taas lapsellista, kun on tarjottu ravitsevaa ruokaa.
[/quote]
Missä kohtaa tekstissä mies osoitti mieltään? Vääntelet juttua ihan minne sattuu , etkä vastaa esittämiini kysymyksiin