Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

27-vuotias ja rypyt vain syvenee kalliista voiteista ja seerumeista huolimatta

Vierailija
26.08.2021 |

Kalliit retinoli- ja c-vitamiiniseerumit, yö- ja päivävoiteet käytössä ja lisäksi argan öljyä silmien ympärille yöksi. Silti juuri silmänympärysten rypyt lisääntyy ja syvenee :( Miten sen pystyy pysäyttämään? En halua mitään harakanvarpaita silmieni ympärille.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pahoittelut, geenit ratkaisee.

Olen 46 ja rypytön. Ei siis missään ryppyjä, ainoastaan kun nauran niin vähän silmäkulma rypistyy mutta palaa ennalleen. En hoida juuri mitenkään ihoa. (Muuten olen sitten kyllä kulahtanut, siis vartalo, hiukset ym eli en todellakaan väitä näyttäväni kaksikymppiseltä).

Koska et voi geeneille mitään, voit kuitenkin hoitaa ihoa sisäisesti. Se auttaa enemn kuin ryppyvoiteet. Vitamiinit orgaanisina - ei siis keino-puriste-c-vitamiinia joka on puristettu askorbiinimössö, vaan ruusunmarjajauhetta.

Moni on kollageenilisästä saanut apua.

Mä suosittelen yllättävää keinoa: etsi youtubesta hakusanalla wrinkless face subliminal ja kuuntele äänite iltaisin kolmen viikon ajan (tän verran kestää että näet muutokset). Saatat yllättyä.

Vierailija
42/62 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä! Iho tarvitsee kosteutusta sisältäpäin. Myös kollageenin syöminen on syytä aloittaa.

Harvat rasvat ja seerumit imeytyy iholta syvempiin kerroksiin, koska ihon tehtävä on suojata.

Tuo kollagenin syöminen/juominen on ihan höpöhöpöä. Sillä ei ole mitään vaikutusta ihoon, ihan tieteellinen fakta.

Ja itsekin join jonkun aikaa kalliita kollagenilitkuja, kunnes kaveri mulle näytti tutkimukset. Hukkaan meni rahat. Kyllähän näitä julkkikset mainostaa. Onhan sitä lumevaikutuksia ihmisillä jostain ”lääkkeistäkin”, miksei sitten julkkisten mainostamista ihoa muka nuorentavista pulvereista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ketjua, johon joku yksinäinen Sperma-Petteri ei tulisi puhumaan siitä mistä on puute.

Sulla puute yksinäisestä Sperma-Petteristä?

Vierailija
44/62 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Ordinaryn Peeling Solution toimii tehokkaana kuorintana. Poistaa kaiken sameuden ja kuorii kunnolla kasvot hehkeiksi toisin kuin muut kuorinnat ovat kotikäytössä tehneet.

Jos taas ammattilaisella haluat käydä niin kemiallista kuorintaa saa settinä otettua muutamalla satasella. Saa kunnolla uudistettua ihoa jos se on jotenkin epämiellyttävä ja ammattilainen näkee mikä on riittävä hoito parikymppiselle.

Tuo Ordinary on kotikäyttöinen tuote ja vaikka onkin paljon miedompi kuin ammattikäyttöön tarkoitetut tuotteet niin sen käytössä kannattaa olla varovainen.

Sitten iholle kannattaa käyttää ravitsevaa yörasvaa sekä kosteuttavaa seerumia kuten olet tehnytkin. Tietysti kaikkein tärkein on aurinkosuoja ympäri vuoden, mielellään SK 50, vaikka tuntuisi liialliselta niin kannattaa tehdä sen käytöstä rutiinia. Esim. jos käyttää varsinkin kemiallista kuorintaa niin silloin vahva suojakertoimellinen ihovoide on ehdoton.

Yksi mikä kannattaa myös muistaa on kasvojen ihonhoidon lisäksi myös kaula ja dekoltee! Itselläni nyt 35v on aivan selvästi alkanut näkyä rintakehän alueen ihon ahavoituminen eli kun pesee kasvot ja levittää voiteet ja seerumit niin samalla tekee puhdistuksen ja kosteutuksen myös tuolle alueelle. Ja suosittelen huivien ja erilaisten kaulusten käyttöä, itse en edes ymmärrä mistä olen saanut niin kuivan näköisen rintakehän.

Vierailija
45/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, stressi, liian matalat rasvat

Kaikki muu hölönpölöä etenkin noin nuoren kohdalla.

Vierailija
46/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian laihat kuivan kesän oravat rypistyvät ennenaikaisesti. Koskee sekä miehiä että naisia.

Vierailija
47/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit määrittelee pitkälti (valitettavasti) kuinka paljon ja milloin niitä ryppyjä tulee. Vähän voi vaikuttaa pitämällä oman painonsa ja elintapansa järkevähkönä + välttelemällä tupakkaa ja aurinkoa mutta siinä se taisi suunnilleen olla. Naamarasvoihin ja muihin kalliisiin hömppätuotteisiin voit kaataa vaikka koko omaisuutesi mutta ei se ryppyjäsi poista.

Parempi vaan opetella elämään asian kanssa, niin kamalata kun se kuulostaakin. Mitä tahansa teetkin ne tulee vain lisääntymään vanhetessasi. Ja kun ikää tulee parisenkymmentä vuotta lisää ne rypyt on valitettavasti pienempiä murheita kun pahempaakin tulee...

Vierailija
48/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoöljy ja säännölliset kosmetologikäynnit on suositeltavia.Ei öljyä silmänympäryksiin vaan voidetta. C vitamiinipitoiset ihonhoitotuotteet ja rasvaiset voiteet käyttöön.

Vierailija
49/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi rasvaa ruokavalioon: voita ja oliiviöljyä, vaikuttavat myös ihon kuntoon. Sokeria ja valkoisia viljatuotteita vain vähän. Hajusteettomat, edulliset perusvoiteet ovat (riittävän) hyviä.

Vierailija
50/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne rypyt tulee noiden ihmeseerumien ja voiteiden myrkyistä. Puhdistan herkän ihon kasvovedellä ja vain apteekin perusvoidetta. Apteekin rasvattomampi perusvoide on käynyt simänympärille. Niissä ei ole ärsyttäviä hajusteita eikä parabeeneja. A-Derma on talvella parasta yövoiteeksi jos iho kuivuu. 

En ole ap, mutta en ymmärrä tätä kosmetiikkavihaa, mitä tällä palstalla usein näkee. Tuntuu että joka kosmetiikkakeskustelussa puolet keskustelijoista tulee tuputtamaan jotain apteekin perusvoidetta ja sanomaan, että anna ihon vaan hengittää, ei se tarvitse mitään hoitoa, syöt vaan rasvoja niin kyllä se siitä. Kuitenkin on selvää, että esim. kuivaihoinen ihminen tai atoopikko tarvitsee myös ulkoista ihonhoitoa ja se tekee selkeän eron siihen ettei hän käyttäisi mitään kosmetiikkaa, vaikka joisi kaksin käsin oliiviöljyä. Samoin ihonhoidolla voidaan vaikuttaa akneen ja muihin iho-ongelmiin.

Käytän itse vain herkälle iholle suunnattua luonnonkosmetiikkaa, paljon sitä myrkyttömäksi ei kosmetiikkaa saa - ihan niissä apteekin perusvoiteissakin on usein esim. mineraaliöljyjä, silikoniyhdisteitä tai aineita, joiden valmistusprosessissa syntyy myrkyllisiä yhdisteitä (esim. etyleenioksidia). Mitään varsinaisesti ihoa hoitavia ainesosia näissä voiteissa ei useinkaan ole juuri nimeksikään. Itse käytän mieluummin voiteita ja tuotteita, joissa on oikeasti muutakin kuin synteettisesti luotuja täyteaineita.

Ikävä kyllä on myös totta, että luonnonkosmetiikka ei ole yhtä tasalaatuista, koska orgaanisista aineksista koostettu kosmetiikka tarkoittaa, että esim. joidenkin aineiden pitoisuudet voivat vaihdella sadon mukaan ja siksi synteettisen kosmetiikan on helpompi kilpailla sen kanssa mitä tulee ihoreaktioihin. Silti valitsen mieluummin iholleni sopivan, hyväksi todetun luonnonkosmetiikan voiteen kuin apteekin perusvoiteen.

Vierailija
51/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinolit ohentaa ihoa, kuten kemialliset kuorinnat jne. Varivaisuutta käyttöön tulee "silkkipaperin ohkanen iho huonolla tuurilla sitten vanhemmiten. Ohkanen, kuiva ja ryppyinen.

Vierailija
52/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retinolia ei tuon ikäinen tarvitse ja silmänympärykset kaipaavat todennäköisesti enemmän vesikosteutta kuin öljyä.

Kauneusgurut nimenomaan käskee aloittamaan retinolin käyttämisen nuorena, viimeistään 25-vuotiaana.

No noiden gurujen juttuihin nyt ei kannata uskoa.

Vierailija
53/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne rypyt tulee noiden ihmeseerumien ja voiteiden myrkyistä. Puhdistan herkän ihon kasvovedellä ja vain apteekin perusvoidetta. Apteekin rasvattomampi perusvoide on käynyt simänympärille. Niissä ei ole ärsyttäviä hajusteita eikä parabeeneja. A-Derma on talvella parasta yövoiteeksi jos iho kuivuu. 

En ole ap, mutta en ymmärrä tätä kosmetiikkavihaa, mitä tällä palstalla usein näkee. Tuntuu että joka kosmetiikkakeskustelussa puolet keskustelijoista tulee tuputtamaan jotain apteekin perusvoidetta ja sanomaan, että anna ihon vaan hengittää, ei se tarvitse mitään hoitoa, syöt vaan rasvoja niin kyllä se siitä. Kuitenkin on selvää, että esim. kuivaihoinen ihminen tai atoopikko tarvitsee myös ulkoista ihonhoitoa ja se tekee selkeän eron siihen ettei hän käyttäisi mitään kosmetiikkaa, vaikka joisi kaksin käsin oliiviöljyä. Samoin ihonhoidolla voidaan vaikuttaa akneen ja muihin iho-ongelmiin.

Käytän itse vain herkälle iholle suunnattua luonnonkosmetiikkaa, paljon sitä myrkyttömäksi ei kosmetiikkaa saa - ihan niissä apteekin perusvoiteissakin on usein esim. mineraaliöljyjä, silikoniyhdisteitä tai aineita, joiden valmistusprosessissa syntyy myrkyllisiä yhdisteitä (esim. etyleenioksidia). Mitään varsinaisesti ihoa hoitavia ainesosia näissä voiteissa ei useinkaan ole juuri nimeksikään. Itse käytän mieluummin voiteita ja tuotteita, joissa on oikeasti muutakin kuin synteettisesti luotuja täyteaineita.

Ikävä kyllä on myös totta, että luonnonkosmetiikka ei ole yhtä tasalaatuista, koska orgaanisista aineksista koostettu kosmetiikka tarkoittaa, että esim. joidenkin aineiden pitoisuudet voivat vaihdella sadon mukaan ja siksi synteettisen kosmetiikan on helpompi kilpailla sen kanssa mitä tulee ihoreaktioihin. Silti valitsen mieluummin iholleni sopivan, hyväksi todetun luonnonkosmetiikan voiteen kuin apteekin perusvoiteen.

Kosmetiikka vanhentaa.

Vierailija
54/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retinolit ohentaa ihoa, kuten kemialliset kuorinnat jne. Varivaisuutta käyttöön tulee "silkkipaperin ohkanen iho huonolla tuurilla sitten vanhemmiten. Ohkanen, kuiva ja ryppyinen.

Retinoli ohentaa ihoa aluksi totutteluaikana, jolloin voi tulla myös "retinol uglies" eli kaikenlaista näppylää, punoitusta, hilseilyä ja poltetta. Ihon totuttua retinoliin se kuitenkin tutkitustii paksuntaa ja vahvistaa ihoa, mekanismi on että retinoli lisää ihosolujen uusiutumisnopetta ja ihon kollageenipitoisuutta. Toki niille joiden iho ei retinoliin koskaan totu vaan jää punoitusta tms ei varmasti tee hyvää väkisin käyttää.

Vierailija
55/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttavat eniten, joille et valitettavasti voi mitään. Itselläni oli jo yläasteikäisenä juonteet silmien alla ja pienet myös silmäkulmissa, geeneistä ja kasvojen rakenteesta johtuen. Eli ei johtunut ikääntymisestä, mutta jo silloin ihmettelin että miten joillakin yli kolmikymppisilläkin on sileämmät silmänympärykset kuin minulla. Terveellisillä elämäntavoilla ja auringon välttelyllä voit vaikuttaa jonkin verran, samoin silmien siristelyn ja turhan ilmeilyn välttämisellä. Ihonhoitotuotteista ei juuri apua ole, lähinnä ne "meikkaavat" juonteita piiloon ja saattavat häivyttää kuivuusryppyjä kosteutuksen avulla, mutta isompia ryppyjä ei niillä voi poistaa. Muuten kai kalliita ihonhoitotuotteita käyttävät julkkiksetkin olisivat lähes rypyttömiä, mutta taustalla on usemmiten hyvät geenit tai pistoshoidot.

Vierailija
56/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retinoli ohentaa ihoa aluksi totutteluaikana, jolloin voi tulla myös "retinol uglies" eli kaikenlaista näppylää, punoitusta, hilseilyä ja poltetta. Ihon totuttua retinoliin se kuitenkin tutkitustii paksuntaa ja vahvistaa ihoa, mekanismi on että retinoli lisää ihosolujen uusiutumisnopetta ja ihon kollageenipitoisuutta. Toki niille joiden iho ei retinoliin koskaan totu vaan jää punoitusta tms ei varmasti tee hyvää väkisin käyttää.

Retinolin sijaan kannattaa kokeilla bakuchiolia, etenkin jos saa retinolista ei-toivottuja ihoreaktioita. Bakuchiol on luonnonmukainen vastine ja vaikuttaa samalla lailla, mutta ilman retinolin ikäviä vaikutuksia kuten ihon kuivumista. Itse olen havainnut bakuchiol-seerumin vaikuttavan hieman pieniin juonteisiin, joten aion käyttää jatkossakin ainakin kuuriluontoisesti.

Vierailija
57/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tummat renkaat silmien ympärillä viittaavat selvästi onanismiin. .

Vierailija
58/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, pahoittelut, geenit ratkaisee.

Olen 46 ja rypytön. Ei siis missään ryppyjä, ainoastaan kun nauran niin vähän silmäkulma rypistyy mutta palaa ennalleen. En hoida juuri mitenkään ihoa. (Muuten olen sitten kyllä kulahtanut, siis vartalo, hiukset ym eli en todellakaan väitä näyttäväni kaksikymppiseltä).

Koska et voi geeneille mitään, voit kuitenkin hoitaa ihoa sisäisesti. Se auttaa enemn kuin ryppyvoiteet. Vitamiinit orgaanisina - ei siis keino-puriste-c-vitamiinia joka on puristettu askorbiinimössö, vaan ruusunmarjajauhetta.

Moni on kollageenilisästä saanut apua.

Mä suosittelen yllättävää keinoa: etsi youtubesta hakusanalla wrinkless face subliminal ja kuuntele äänite iltaisin kolmen viikon ajan (tän verran kestää että näet muutokset). Saatat yllättyä.

Hahhaa! Noilla videoilla voi myös muuttaa silmiensä värin vaikka ruskeista sinisiksi. :D

Vierailija
59/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat rypistyy jo nuorena. Mä olen 42v, vähän ylipainoinen ja vieläki kysytään paperit alkossa. Ryppyjä ei vielä ollenkaan. Vaikka huonot elämäntavat. Alkoholia joka päivä jne.

Vierailija
60/62 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypyt kuuluu elämään, niitä ei voi ikuisesti paeta, joten en itse edes yritä. Ajattelen asiaa niin, että näytän niiden kanssa kokeneelta ja viisaalta nuorempien silmissä.

(Vaikka totuus onkin, että naururyppyjen lisäksi se on se jatkuva stressi, joka omaa naamaa kahden vuoden aikana on pääasiassa vanhentanut yllättävän rajusti. Ensimmäiset näyttää mielestäni kaikilla hyvältä, jälkimmäistä suosittelen varomaan.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän