Tuuli A. kertoo työkokemuksistaan Hesburgerissa neljän vuoden ajalta
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kyllä jännän puolustelevia kommentteja tässä ketjussa. Miksihän Hesen kritisoiminen menee niin ihon alle?
Koska samat ongelmat koskee koko ravintola-alaa. Mutta kummasti vain tämä kaadetaan yhden yrityksen niskaan. Vastustan ihan kaikkea tätä some-paska-cancellointia, olen tehnyt niin jo siitä ilmapallo-isästä lähtien.
Ravintola-ala naukuu koko ajan. Milloin rajoituksista, milloin työntekijöiden puutteesta. Ehkä perimmäinen syy onkin itse ravintola-alassa. Olisiko omistajien aika katsoa peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yleisesti ei osta johtaa, mutta myös "alaistaidoissa" olisi paljon petrattavaa; ensimmäiseksi jokaisen tulisi kysyä itseltään ottaisinko itseäni töihin, kuin myös olisiko minusta luomaan itselleni työpaikka, ennen kuin lähtee haukkumaan työnantajaansa. Näitä urputtajia ja valittajia on joka paikka täynnä nykyisin.
Yhtä paljon on huonoja työnantajia.
Varsinkin siivousfirmoissa, jossa hyvä kello kauas kuuluu mutta paha vielä kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Noista jodel jutuista ja lehtien jutuista 99% on pelkkää jonnejen trollailua. Olen hesessä töissä. Palkka 17,3 euroa tunti, päivässä 30min ruoka tauko sekä 2x15min kahvi taukoa. Siivous tehdään ihan työajalla.
Juu aivan varmasti
Luulisi, että hampurilaisten paistamiseen ja kokoamiseen ja ranskisten tekoon ja colan valuttamiseen olisi helposti kehitettävissä kone. Ovat niin standardeja tuotteita. Ainoa syy, miksi konetta ei vielä ole, on se, että on ollut saatavilla alipalkattua työvoimaa. Tilauksenhan voi nykyän jo koneella hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yleisesti ei osta johtaa, mutta myös "alaistaidoissa" olisi paljon petrattavaa; ensimmäiseksi jokaisen tulisi kysyä itseltään ottaisinko itseäni töihin, kuin myös olisiko minusta luomaan itselleni työpaikka, ennen kuin lähtee haukkumaan työnantajaansa. Näitä urputtajia ja valittajia on joka paikka täynnä nykyisin.
Yhtä paljon on huonoja työnantajia.
Varsinkin siivousfirmoissa, jossa hyvä kello kauas kuuluu mutta paha vielä kauemmaksi.
Olen onnellinen että olen päässyt niistä, kuten joistakin S-ravintoloiden tiskarin töistä.
Siinä on toinen kartettava.
Ravintoloilla ja kahviloilla on paljon omahyväisiä omistajia, joille asema ja ego on tärkeimmät.
Pariskunnista, jotka noita pyörittää, on usein mies kiva mutta tossukka. Nainen on bitch.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa Tuuli! Tuulin kaltaisia rohkeita ihmisiä tarvitaan! Tuuli on todellinen soturi, joka uskaltaa taistella oikeuksien puolesta!!!
Tuuli <3
Juu, helvetin rohkea NIMETÖN paska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista jodel jutuista ja lehtien jutuista 99% on pelkkää jonnejen trollailua. Olen hesessä töissä. Palkka 17,3 euroa tunti, päivässä 30min ruoka tauko sekä 2x15min kahvi taukoa. Siivous tehdään ihan työajalla.
Juu aivan varmasti
Olen käynyt Hesessä siellä täällä Suomessa ja palvelu ollut jokapaikassa hyvää. Ystävällisiä nuoria tiskin takana ja ahkerasti näyttävät tekevän töitä.
Onko se koomikko tämän riistofirman omistaja? Sami Hesburger?
Eipä tule käytettyä ketjuravintoloita. Yleensä käyn niin hiljaisissa paikoissa, että jopa tarjoilijat ovat varmaan onnellisia, ettei tarvitse koko vuoroa istua tyhjän panttina.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä Heikki, Kari ja Marko ekat kommentoijat?
Ketä ne on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuli on kyllä vetänyt hesemössöö, kun paino lähentelee 150kg.
tämä ja koko olemus huokuu vihervasemmistofeminismiä
Eli teillä ei ole mitään sanottavaa itse asiasta, kunhan vain haluatte haukkua jotain ihmistä. Miksi edes avasitte ketjun? Eikö täällä ole tarpeeksi ketjuja, joissa keskitytään vain ulkonäön haukkumiseen?
Niinhän te wokelampaatkin haukutte yhtä henkilöä, Salmelaa ja yhtä yritystä, eli Hesburgeria.
Ongelma koskee koko ravintola-alaa, ja monia muita palveluammatteja.
Kun teille on lusikalla annettu, niin ei teiltä voi kauhalla vaatiakaan
Missä mä oon haukkunut Hesburgeria, kerro se.
En ymmärrä, miten keskustelu menee jotenkin pilalle, jos se alkaa vaikka Hesburgerista. Miten se ei voi laajentua koskemaan koko alaa? Miten jonkun ihmisen ulkonäön haukkuminen netissä auttaa nyt sitä, että saadaan tämä keskustelu koskemaan koko alaa?
Musta tuntuu kyllä, että sä keksit vain tekosyitä jonkun ulkonäön haukkumiselle. Tai yleiselle haukkumiselle, haukuthan sä muakin, vaikka et tiedä musta mitään.
Koska nämä somepaskakohut on aina yksipuolisia väritettyjä tarinoita. Joissa on toisella puolella nämä somehuomiota hakevat Tuulit . Näihin mollaamiskampanjoihin voi osallistua myös kuka tahansa netissä, kuten sinäkin teet.
Meneekö jo nyt jakeluun?
Eikös tämä koskenut äsken koko ravintola- ja palvelualaa, mutta nyt onkin sitten kyse yksipuolisesta ja väritetystä tarinasta? Nyt on suorastaan vaikeaa ymmärtää, kumpaa nyt tässä tarkoitatkaan. Kerropa nyt, millä tavalla mä oon osallistunut tähän mollaamiskampanjaan netissä, koska itse en ole tietääkseni semmoiseen osallistunut.
Ei mene jakeluun, kun ensin sanot yhtä ja sitten toista, ja kuorrutat kaiken varmuuden vuoksi haukuilla ja oletuksilla.
Ravintola-alan ongelmat ja somehuoraaminen on täysin kaksi eri asiaa.
Eli ravintola-alan ongelmia ei sinun mielestäsi voi tuoda esille omakohtaisilla kokemuksilla, koska se on silloin somehuoraamista? Millä tavoin sinun mielestäsi ne ongelmat pitäisi tuoda esille, jos ihmiset eivät saa niistä julkisesti puhua?
eli nimettömänä netissä määkiminen ja somehuoraaminen, sekä jopa valheiden levittäminen on sinun mielestäsi ainoat vaikuttamiskeinot?
montako päivää olet ollut ravintoloissa töissä?
Minä kysyin sinulta, mikä on se sopiva keino, kun sinun mielestäsi omista henkilökohtaisista kokemuksistaan ei saa puhua, koska se on somehuoraamista. Sinä vastustat omista henkilökohtaisista kokemuksista puhumista, joten ole hyvä, ja kerro minulle nyt, mitkä ovat SINUN mielestäsi ne sopivat keinot tuoda epäkohtia esille, älä kysele niitä minulta.
sitä keskustelua ei käydä nimettömänä pissis-somekanavilla.
vai sieltä jodelistako meinasit niiden olojen paranevan?
niin montako päivää olet ollut ravintola-alalla? vastaatko viimeinkin?
Siis häh? Tässä on lähes puoli vuosikymmentä Hesburgerissa työskennellyt henkilö omalla nimellä ja naamalla isossa valtakunnallisessa lehdessä puhumassa asiasta. Miten tämä on susta nimetöntä somehuutelua ja hu*raamista?
On se jännää, kuinka tämäkään haastateltava ei ollut samanikäinen Joonas, vaan kaikki varoitusmerkit täyttävä naisoletettu. Miksi näitä uhritumisia ei kuulu miehiltä koskaan millään alalla?
Voit miettiä sitä ihan itseksesi.
Yhden ihmisen omat ja yksipuoliset "kokemukset" ei ihan kata 5400 työntekijän näkemyksiä asiasta.
Ymmärräthän sä, että tämä sun mustamaalaaminen on todella läpinäkyvää? Että kaikille on selvää, että olet Hesburgerin palveluksessa? Tällainen viestintä antaa Hesburgerista todella huonon kuvan. Sä haukut Jodelissa keskustelevia, mutta samalla itse haukut entisiä työntekijöitä, jotka ovat tuoneet ongelmia esille, nimettömänä vauvapalstalla. Mikä tekee susta nyt tässä paremman ihmisen?
Mutta eikö niitä Jodelissa keskustelevia pissiksiä, kuten heitä nimitit, ollut iso porukka? Ei ollutkaan tämä yksi omalla nimellään avaunut, vaan monta.
Mä vähän luulen, että tämä vauvapalstaviestintä ei nyt auta teidän firmaanne tässä tilanteessa.
Rauhoitu, se on joku trolli.
Turha paikkailla enää :D
Voiko Hesellä tehdä kunnon nousujohteisen uran ja päästä hyville tienisteille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole mitään sanottavaa itse asiasta, kunhan vain haluatte haukkua jotain ihmistä. Miksi edes avasitte ketjun? Eikö täällä ole tarpeeksi ketjuja, joissa keskitytään vain ulkonäön haukkumiseen?
Niinhän te wokelampaatkin haukutte yhtä henkilöä, Salmelaa ja yhtä yritystä, eli Hesburgeria.
En ymmärrä, miten keskustelu menee jotenkin pilalle, jos se alkaa vaikka Hesburgerista. Miten se ei voi laajentua koskemaan koko alaa? Miten jonkun ihmisen ulkonäön haukkuminen netissä auttaa nyt sitä, että saadaan tämä keskustelu koskemaan koko alaa?
Musta tuntuu kyllä, että sä keksit vain tekosyitä jonkun ulkonäön haukkumiselle. Tai yleiselle haukkumiselle, haukuthan sä muakin, vaikka et tiedä musta mitään.
Koska nämä somepaskakohut on aina yksipuolisia väritettyjä tarinoita. Joissa on toisella puolella nämä somehuomiota hakevat Tuulit . Näihin mollaamiskampanjoihin voi osallistua myös kuka tahansa netissä, kuten sinäkin teet.
Meneekö jo nyt jakeluun?
Eikös tämä koskenut äsken koko ravintola- ja palvelualaa, mutta nyt onkin sitten kyse yksipuolisesta ja väritetystä tarinasta? Nyt on suorastaan vaikeaa ymmärtää, kumpaa nyt tässä tarkoitatkaan. Kerropa nyt, millä tavalla mä oon osallistunut tähän mollaamiskampanjaan netissä, koska itse en ole tietääkseni semmoiseen osallistunut.
Ei mene jakeluun, kun ensin sanot yhtä ja sitten toista, ja kuorrutat kaiken varmuuden vuoksi haukuilla ja oletuksilla.
Eli ravintola-alan ongelmia ei sinun mielestäsi voi tuoda esille omakohtaisilla kokemuksilla, koska se on silloin somehuoraamista? Millä tavoin sinun mielestäsi ne ongelmat pitäisi tuoda esille, jos ihmiset eivät saa niistä julkisesti puhua?
eli nimettömänä netissä määkiminen ja somehuoraaminen, sekä jopa valheiden levittäminen on sinun mielestäsi ainoat vaikuttamiskeinot?
Minä kysyin sinulta, mikä on se sopiva keino, kun sinun mielestäsi omista henkilökohtaisista kokemuksistaan ei saa puhua, koska se on somehuoraamista. Sinä vastustat omista henkilökohtaisista kokemuksista puhumista, joten ole hyvä, ja kerro minulle nyt, mitkä ovat SINUN mielestäsi ne sopivat keinot tuoda epäkohtia esille, älä kysele niitä minulta.
Siis häh? Tässä on lähes puoli vuosikymmentä Hesburgerissa työskennellyt henkilö omalla nimellä ja naamalla isossa valtakunnallisessa lehdessä puhumassa asiasta. Miten tämä on susta nimetöntä somehuutelua ja hu*raamista?
On se jännää, kuinka tämäkään haastateltava ei ollut samanikäinen Joonas, vaan kaikki varoitusmerkit täyttävä naisoletettu. Miksi näitä uhritumisia ei kuulu miehiltä koskaan millään alalla?
Voit miettiä sitä ihan itseksesi.
Yhden ihmisen omat ja yksipuoliset "kokemukset" ei ihan kata 5400 työntekijän näkemyksiä asiasta.
Ymmärräthän sä, että tämä sun mustamaalaaminen on todella läpinäkyvää? Että kaikille on selvää, että olet Hesburgerin palveluksessa? Tällainen viestintä antaa Hesburgerista todella huonon kuvan. Sä haukut Jodelissa keskustelevia, mutta samalla itse haukut entisiä työntekijöitä, jotka ovat tuoneet ongelmia esille, nimettömänä vauvapalstalla. Mikä tekee susta nyt tässä paremman ihmisen?
Mutta eikö niitä Jodelissa keskustelevia pissiksiä, kuten heitä nimitit, ollut iso porukka? Ei ollutkaan tämä yksi omalla nimellään avaunut, vaan monta.
Mä vähän luulen, että tämä vauvapalstaviestintä ei nyt auta teidän firmaanne tässä tilanteessa.
Rauhoitu, se on joku trolli.
Turha paikkailla enää :D
Olen kyllä eri, se ex-orjatiskari. Olen tunnistavinani kommenteista yhden vakihuutajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö jo nyt jakeluun?
Mä en ole koskaan edes kokeillut Jodelia, joten en osaa sanoa siitä mitään. Kommentoin nyt tähän avaukseen linkitettyä uutista. Ja jos nyt tosiaan kertoisit, että mitkä ovat niitä hyväksyttäviä keinoja avata keskustelua, jos henkilökohtaisista asioista kertominen ei ole ok. Musta alkaa pikkuhiljaa tuntua, että sulla ei oikeastaan olekaan tästä asiasta juuri muuta sanottavaa kuin vihervassari, pissis ja läski.
En ole ollut ravintola-alalla töissä. En ymmärrä, miten se tähän liittyy. En ole ollut kertomassa omista ravintola-alan kokemuksistani. Tunnen kyllä paljon ihmisiä, jotka ovat olleet ravintola-alalla, ja myös sellaisia, jotka ovat vaihtaneet pois, kun ei ole enää terveys kestänyt työtä.
Hyvä että myönnät, että et tiedä koko alasta yhtään mitään. Ja sen kyllä huomaa.
Voit lopettaa lässytyksesi, kiitos.
Eli nyt on sitten tulkittava, että säkään et osaa sanoa, mikä olisi hyvä tapa vaikuttaa ravintola-alan työoloihin, ellei missään saa puhua julkisisesti omista kokemuksistaan. Sen sijaan, että myöntäisit tämän, turvaudut siihen ainoaan asiaan, jossa olet tässä ketjussa kunnostautunut: haukkumiseen.
Jos tarkoituksesi on saada Hesburger näyttämään hyvältä haukkumalla ongelmia julki tuonutta entistä työntekijää ja samalla kaikkia, jotka ovat kiinnostuneet ravintola- ja palvelualan ongelmista, olet epäonnistunut.
Ajattelin laittaa palautetta että en aio enää kantaa rahojani Hesburgeriin koska joku heidän väliportaan pomonsa haukkuu asiakkaita karkealla tavalla koska nämä ovat huolissaan työntekijöiden hyvinvoinnista. Heidän olisi hyvä selvittää kuka on tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttava henkilö ja irtisanoa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulta on painavaa :)
Kulta on suhteellisen painavaa koska se on suhteellisen tiheää. Tuuli eli vesi ja sen sellainen eivät tiheydeltään ole lähelläkään kullan tiheyttä joten Tuuli ei ole sen painavempi kuin kukaan muukaan.
Siinä samassa 2 minuutissa pitäisi pyyhkiä pöydät edellisten asiakkaiden jäljiltä, moppailla lattioita, siivota vessat, käydä vessassa itse paskalla jne.