Tuuli A. kertoo työkokemuksistaan Hesburgerissa neljän vuoden ajalta
Kommentit (116)
Onneksi on anonyymi palsta, muuten tämä yksi regional manager jankkaaja aiheuttaisi aikamoiset vahingot firmalle vielä lisää tähän keissiin. Vai onko tämä itse herra Salmela?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuli on kyllä vetänyt hesemössöö, kun paino lähentelee 150kg.
tämä ja koko olemus huokuu vihervasemmistofeminismiä
Eli teillä ei ole mitään sanottavaa itse asiasta, kunhan vain haluatte haukkua jotain ihmistä. Miksi edes avasitte ketjun? Eikö täällä ole tarpeeksi ketjuja, joissa keskitytään vain ulkonäön haukkumiseen?
Niinhän te wokelampaatkin haukutte yhtä henkilöä, Salmelaa ja yhtä yritystä, eli Hesburgeria.
Ongelma koskee koko ravintola-alaa, ja monia muita palveluammatteja.
Kun teille on lusikalla annettu, niin ei teiltä voi kauhalla vaatiakaan
Missä mä oon haukkunut Hesburgeria, kerro se.
En ymmärrä, miten keskustelu menee jotenkin pilalle, jos se alkaa vaikka Hesburgerista. Miten se ei voi laajentua koskemaan koko alaa? Miten jonkun ihmisen ulkonäön haukkuminen netissä auttaa nyt sitä, että saadaan tämä keskustelu koskemaan koko alaa?
Musta tuntuu kyllä, että sä keksit vain tekosyitä jonkun ulkonäön haukkumiselle. Tai yleiselle haukkumiselle, haukuthan sä muakin, vaikka et tiedä musta mitään.
Koska nämä somepaskakohut on aina yksipuolisia väritettyjä tarinoita. Joissa on toisella puolella nämä somehuomiota hakevat Tuulit . Näihin mollaamiskampanjoihin voi osallistua myös kuka tahansa netissä, kuten sinäkin teet.
Meneekö jo nyt jakeluun?
Eikös tämä koskenut äsken koko ravintola- ja palvelualaa, mutta nyt onkin sitten kyse yksipuolisesta ja väritetystä tarinasta? Nyt on suorastaan vaikeaa ymmärtää, kumpaa nyt tässä tarkoitatkaan. Kerropa nyt, millä tavalla mä oon osallistunut tähän mollaamiskampanjaan netissä, koska itse en ole tietääkseni semmoiseen osallistunut.
Ei mene jakeluun, kun ensin sanot yhtä ja sitten toista, ja kuorrutat kaiken varmuuden vuoksi haukuilla ja oletuksilla.
Ravintola-alan ongelmat ja somehuoraaminen on täysin kaksi eri asiaa.
Kai sentään asiakkaat saavat ilmaista tyytymättömyyttään? Vai onko sekin kielletty? Enkä ole lukenut mistään jodelista tai muualtakaan mitään, olen vain tehnyt omat havaintoni. Esimerkiksi oman työpaikkani lähellä on kaikki 3 johtavaa burgeriravintolaa ja meillä on puolen tunnin ruokatauko. Minä ja kaikki työkaverini ollaan huomattu, että ei kannata mennä hesburgeriin jos meinaa ehtiä syödä puolessa tunnissa. Mieluiten kävisin hesessä, heillä on maistuvimmat tuotteet. Mutta johtaminen sakkaa. On tainnut tapahtua niin, että ahneus on ottanut vallan yrityksen johtajilla, eikä heitä enää oikeastaan edes kiinnosta mitä kentällä tapahtuu kunhan rahaa tulee.
niin, vikahan ei ole voi olla purkkapalloa puhaltelevissa pissiksissä?
jos se hampurilaispaikan pissis ei saa puolessa tunnissa paistettua hampurilaista, joka on noin 2 minuutin homma, niin vika ei ole yrityksen johdossa
Nyt alkaa tuntua, että tämä asia on sulle jotenkin henkilökohtainen.
Sinä siis todellakin väität, että nykyinen somepissisnuoriso on tehokasta työvoimaa?
Kas kummaa, kun yleensä palstalla ollaan täysin toista mieltä.
Jos eivät ole hyvää työvoimaa, niin eihän teidän siellä Hesellä ole heitä pakko palkata.
Pakko sanoa, että sun käytöksesi kyllä on tämän ketjun myötä luonut Hesburgerista paljon negatiivisemman kuvan kuin avauksen uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole mitään sanottavaa itse asiasta, kunhan vain haluatte haukkua jotain ihmistä. Miksi edes avasitte ketjun? Eikö täällä ole tarpeeksi ketjuja, joissa keskitytään vain ulkonäön haukkumiseen?
Niinhän te wokelampaatkin haukutte yhtä henkilöä, Salmelaa ja yhtä yritystä, eli Hesburgeria.
En ymmärrä, miten keskustelu menee jotenkin pilalle, jos se alkaa vaikka Hesburgerista. Miten se ei voi laajentua koskemaan koko alaa? Miten jonkun ihmisen ulkonäön haukkuminen netissä auttaa nyt sitä, että saadaan tämä keskustelu koskemaan koko alaa?
Musta tuntuu kyllä, että sä keksit vain tekosyitä jonkun ulkonäön haukkumiselle. Tai yleiselle haukkumiselle, haukuthan sä muakin, vaikka et tiedä musta mitään.
Koska nämä somepaskakohut on aina yksipuolisia väritettyjä tarinoita. Joissa on toisella puolella nämä somehuomiota hakevat Tuulit . Näihin mollaamiskampanjoihin voi osallistua myös kuka tahansa netissä, kuten sinäkin teet.
Meneekö jo nyt jakeluun?
Eikös tämä koskenut äsken koko ravintola- ja palvelualaa, mutta nyt onkin sitten kyse yksipuolisesta ja väritetystä tarinasta? Nyt on suorastaan vaikeaa ymmärtää, kumpaa nyt tässä tarkoitatkaan. Kerropa nyt, millä tavalla mä oon osallistunut tähän mollaamiskampanjaan netissä, koska itse en ole tietääkseni semmoiseen osallistunut.
Ei mene jakeluun, kun ensin sanot yhtä ja sitten toista, ja kuorrutat kaiken varmuuden vuoksi haukuilla ja oletuksilla.
Kai sentään asiakkaat saavat ilmaista tyytymättömyyttään? Vai onko sekin kielletty? Enkä ole lukenut mistään jodelista tai muualtakaan mitään, olen vain tehnyt omat havaintoni. Esimerkiksi oman työpaikkani lähellä on kaikki 3 johtavaa burgeriravintolaa ja meillä on puolen tunnin ruokatauko. Minä ja kaikki työkaverini ollaan huomattu, että ei kannata mennä hesburgeriin jos meinaa ehtiä syödä puolessa tunnissa. Mieluiten kävisin hesessä, heillä on maistuvimmat tuotteet. Mutta johtaminen sakkaa. On tainnut tapahtua niin, että ahneus on ottanut vallan yrityksen johtajilla, eikä heitä enää oikeastaan edes kiinnosta mitä kentällä tapahtuu kunhan rahaa tulee.
niin, vikahan ei ole voi olla purkkapalloa puhaltelevissa pissiksissä?
jos se hampurilaispaikan pissis ei saa puolessa tunnissa paistettua hampurilaista, joka on noin 2 minuutin homma, niin vika ei ole yrityksen johdossa
Nyt alkaa tuntua, että tämä asia on sulle jotenkin henkilökohtainen.
Sinä siis todellakin väität, että nykyinen somepissisnuoriso on tehokasta työvoimaa?
Kas kummaa, kun yleensä palstalla ollaan täysin toista mieltä.
Kyllä niistä monessa muussa firmassa pystytään kouluttamaan tehokasta työvoimaa. Mutta vika on siis Jodelissa, selkis.
Oma vika, että jättää tauot pitämättä ja tekee palkatonta ylityötä.
Jos jono ei näytä loppuvan, pitää vaan sanoa että nyt on lakisääteisen tai vessatauon paikka.
Jos esimiehet nillittää niin "Tee itse".
Kenttäpäällikkö voi tulla sitten näyttämään mallia "tehottomille" kuinka homma normiajassa hoituu. Veikkaan, että jää näyttämättä.
Siellähän on ihan Anazon - meininki.
Kannattaako ihmetellä, miksi ammattiyhdistykset on perustettu.
Ja uskovaiset firmojen omistajat on kyllä pahimpia.
Asia itsessään ei ole koominen, kaikkea muuta, mutta kun tuo joku Hesen isopamppu on nyt raivonnut sivutolkulla Jodelista ja pissiksistä, niin eihän tuolle voi olla nauramatta.
[quodte=Vierailija]Oma vika, että jättää tauot pitämättä ja tekee palkatonta ylityötä.
Jos jono ei näytä loppuvan, pitää vaan sanoa että nyt on lakisääteisen tai vessatauon paikka.
Jos esimiehet nillittää niin "Tee itse".
Kenttäpäällikkö voi tulla sitten näyttämään mallia "tehottomille" kuinka homma normiajassa hoituu. Veikkaan, että jää näyttämättä.
Siellähän on ihan Anazon - meininki.
Kannattaako ihmetellä, miksi ammattiyhdistykset on perustettu.
Ja uskovaiset firmojen omistajat on kyllä pahimpia.[/quote]
Ai se on uskovainen se Salmela. Nehän aina luulee olevansa Jumalan armosta muita ruoskimassa töihin.
Salmela, nyt äkkiä palaveri koolle, miettimään, miten tästä somekohusta päästään ulos puhtain paperein. Kenttäpomot koolle asap! Ehkä hamppari kerran viikossa ja pissatauko kerran päivässä olisi ok? Joku Afghanistanista tullut ilmaisorja kiireapulaiseksi? Te - keskus varmasti auttaa asiassa? (te - keskus tarjoaa 9€/pv ilmaisorjia). Joku maisteri voisi olla hyvä typ: n toimesta kiire apulaiseksi. Vink vink.
No nyt se Hesepamppu tais vaieta, ehkä ymmärsi itsekin tekevänsä enemmän haittaa kuin hyötyä.
Salmela on hellari. Itse aina asian haastatteluissa tuo esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella sääli.
Olin 80-luvun lopulla Carrolsissa osa-aikatöissä. Se on edelleen hauskimpia työkokemuksia mitä on ollut.
Siitä matka jatkui oikeisiin ravintoloihin.
Työolot olivat hyvät, ravintoloissa oli kivoja etuja työntekijöille. Ei olisi tullut
kuuloonkaan ettei ruokataukoa (vähintään 1x30min jokaista 6 työtuntia kohden, sisältyi tietenkin työaikaan) ja vähintään kahta kahvitaukoa (n. 10 min kpl, mutta ei siinä kukaan sekuntikellolla aikaa ottanut) olisi saanut pitää. Lisäksi vessaan tai siistiytymään pääsi aina kun oli tarvetta. Ravintolatyö on hikistä hommaa ja rapatessa roiskuu.Joskus kun oli hiljaista, tehtiin esivalmistelutöitä, mitä ne missäkin on, tai rupateltiin ja viihdyttiin.
Puhut täyttä paskaa, jos väität että kuudessa tunnissa on ollut ruokatauko ja kaksi kahvitaukoa.
Ei niin ikinä.
Itse en ole ollut Carrolsissa töissä, mutta pikaruoka-alalla kuitenkin. Meillä oli käytäntönä se, että taukoja pidettiin sillon, kun oli mahdollista. Jos oli hiljaista taukoiltiin tessiä runsaammin. Osittain tämän ansiosta työntekijät olivat hyvin joustavia ja fiilis pysyi hyvänä ja kiireaikaan tinkivät oma-aloitteisesti lakisääteisistä tauoistaan. Vaihtuvuus oli pientä ja töissä oli kiva olla. Lisäksi homma oli jopa taloudellisesti kannattavaa työnantajalle, koska työntekijät olivat sitoutuneet työpaikkaan ja halusivat homman toimivan.
No just se hyvä fiilis oli se juttu. Vuoropäälliköt oli mukavia, kuten myös ravintolapäällikkö. Työt tehtiin kunnolla. Kun oli kiire kipitettiin letti suorana, ja kun kiire loppui, kaikille ylimääräinen tauko.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
Kun työntekijöillä on hyvä fiilis, he sitoutuvat työhön ja työpaikkaan eikä ovi käy jatkuvasti kun työntekijät häipyvät ja uusia aloittelijoita otetaan tilalle.
Tarvittaessa vuoropäällikkö tuli mukaan kassalle purkamaan sumaa.
Ja tottakai asiakkaat huomaavat jos työntekijöitä on liian vähän tai nämä ovat umpiväsyneitä ja sali seisoo likaisena eikä kukaan tee asialle mitään.
Todella sääli että Carrols lopetettiin. Siellä hommat toimi ja hampparit oli parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö jo nyt jakeluun?
Luuletko tosiaan asiakkaiden olevan niin tyhmiä, että uskovat pelkästään jotain "somehuomiota" hakevia, eivätkä ollenkaan omia silmiään? Näistä hesburgerin ongelmista on puhuttu jo pitkään työpaikkojen kahvihuoneissa, vasta nyt niistä aletaan puhua myös julkisesti. Ja tietenkin heti lynkataan ensimmäinen ex-työntekijä, joka uskaltaa tulla esille omalla naamallaan, näinhän se aina menee.
Muistathan syyttää somehuomiota hakevaksi myös jokaista omalla naamallaan asiaa kommentoivaa asiakasta esimerkiksi Facebookissa? Vai ollaanko siinä kohtaa ihan hipihiljaa, koska "asiakas on aina oikeassa"?
Hesburgerissa on todellakin johtajilla peiliin katsomisen paikka, ollut jo ennen koronaa, mutta korona räjäytti ongelmat silmille, joten turha siihen pelkästään vedota. Enkä usko vian olevan työntekijöissä, koska näen heidät aina täydessä työn touhussa ja kaikesta stressistä huolimatta ovat aina olleet ystävällisiä, pahoitelleet kiirettä jne. Mutta se, että se on sitä pahoittelua ja kiirettä AINA, ei ole hyväksyttävää. Jotain on silloin pielessä johtamisessa. Ei samaa näe esimerkiksi mäkkärissä, muuta kuin ajoittain, jos on ruuhkaa. Hesellä on normaalia, että kestää niin kuin olisi AINA ruuhkaa. Vaikka olisi vain muutama asiakas.
Orjaplantaasin isäntä taitaa olla heikossa hapessa, kun orjat käyvät kapinaan. Some rules. 😂😂 Hyvä Tuuli! Konkurssiin koko paska.
Tämähän kuulostaa ihan siltä, että virastolla on vakava ihmiskauppacase tutkittavanaan Suomessa. Tuleekohan isommat sakot kuin sille marjayrittäjälle?
Hauska myös, että tuon Hesen pomon mielestä työntekijöiden ei ole sopivaa kertoa omia huonoja kokemuksiaan vaikkapa Jodelissa, mutta se on ihan ok, että hän haukkuu muita nimettömänä vauvapalstalla. Olisko nyt hyvä laittaa korkki kiinni?
Aa, ei se lähtenytkään vielä pois! Lisää raivoamista tiedossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö jo nyt jakeluun?
Eli ravintola-alan ongelmia ei sinun mielestäsi voi tuoda esille omakohtaisilla kokemuksilla, koska se on silloin somehuoraamista? Millä tavoin sinun mielestäsi ne ongelmat pitäisi tuoda esille, jos ihmiset eivät saa niistä julkisesti puhua?
eli nimettömänä netissä määkiminen ja somehuoraaminen, sekä jopa valheiden levittäminen on sinun mielestäsi ainoat vaikuttamiskeinot?
montako päivää olet ollut ravintoloissa töissä?
Minä kysyin sinulta, mikä on se sopiva keino, kun sinun mielestäsi omista henkilökohtaisista kokemuksistaan ei saa puhua, koska se on somehuoraamista. Sinä vastustat omista henkilökohtaisista kokemuksista puhumista, joten ole hyvä, ja kerro minulle nyt, mitkä ovat SINUN mielestäsi ne sopivat keinot tuoda epäkohtia esille, älä kysele niitä minulta.
sitä keskustelua ei käydä nimettömänä pissis-somekanavilla.
vai sieltä jodelistako meinasit niiden olojen paranevan?
niin montako päivää olet ollut ravintola-alalla? vastaatko viimeinkin?
Siis häh? Tässä on lähes puoli vuosikymmentä Hesburgerissa työskennellyt henkilö omalla nimellä ja naamalla isossa valtakunnallisessa lehdessä puhumassa asiasta. Miten tämä on susta nimetöntä somehuutelua ja hu*raamista?
On se jännää, kuinka tämäkään haastateltava ei ollut samanikäinen Joonas, vaan kaikki varoitusmerkit täyttävä naisoletettu. Miksi näitä uhritumisia ei kuulu miehiltä koskaan millään alalla?
Voit miettiä sitä ihan itseksesi.
Yhden ihmisen omat ja yksipuoliset "kokemukset" ei ihan kata 5400 työntekijän näkemyksiä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varmaan täysin erilainen elämänkatsomus kuin Tuuli Atchinsonilla, mutta kyllä arvostan tällaista ulostuloa 👍
Vierailija kirjoitti:
Niin, voisiko joku kitisijöistä kertoa, miksi he eivät sitten hakeutuneet johonkin muualle?
Kuvan haastateltu, voi olla tosi iloinen, että on saanut edes olla asiakaspalvelutyössä. Ja jos oli mielestään niin hyvä, niin miksi ihmeessä ei hakeutunut parin vuoden jälkeen muualle. Missä mätti ja mättää?
Jos ei osaaminen riitä muun tyyppisiin ravintoloihin, niin miksei hakenut sitten esim kilpailijalle tai esim juuri sinne kaupan kassalle tms?
Kysyn tätä ihan tosissani. En ymmärrä tätäkään tyyppiä, en alkuunkaan.
Ymmärrät varmasti, ettei ihan kaikilla paikkakunnilla ole niin paljon töitä, että niihin vain kävellään. Mutta siis niinhän moni on lähtenytkin. Etkö ole kuullut, kun viime päivinä on uutisoitu työvoimapulasta ravintola-alalla? Ei taida vastaus siis olla se, että ne, jotka eivät kestä, vaihtavat pois, kun kohta ei ole ketään jäljellä.
Siis häh? Tässä on lähes puoli vuosikymmentä Hesburgerissa työskennellyt henkilö omalla nimellä ja naamalla isossa valtakunnallisessa lehdessä puhumassa asiasta. Miten tämä on susta nimetöntä somehuutelua ja hu*raamista?