Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joutuisit olemaan koko loppuelämäsi kotona niin mistä saisit merkityksen elämääsi?

Vierailija
26.08.2021 |

Mulla siis tilanne että olen ollut jo vuosia kotona. Käynyt vain lähikaupassa. Nyt alkanut tuntua että elämässä ei oo mitään järkeä. Herään joka aamu ja teen ne samat rutiinit. (katson tv:tä, kuuntelen musaa, selaan kännykkää) joka päivä mulla on tosi tylsää eikä enää mitään merkitystä elämässä. Ei asioita mitä odottaa. Eli kysyn teiltä että mitä tekisit jos olisit samassa tilanteessa etkä pääsisi kotoa kun lähikauppaan. Voi ehdottaa myös että mitä muuta kotona voi tehdä kun noita ylläluettelemiani asioita.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetin selaamisesta.

Vierailija
42/45 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sieltä kotoa pääsisi mihinkään? Ollaanko tässä kuvitelmassa kaulasta alaspäin halvaantuneita, vai mitä?

Niin kauan, kun jalat toimii, tässä maassa saa luultavasti meidän elinaikanamme mennä vapaasti metsiin kävelemään ja jopa leiriytymään. Joten ketään ei kyllä ole sidottu kotiin, jos liikuntakyky ei ole mennyt.

Minulle olisi kyllä kova paikka, jos ei saisi ulkoilla. Pääni ei ehkä kestäisi sitä. Mutta jos saisin ulkoilla joka päivä pari tuntia kuten nytkin, ei tuo "kotona olo" isommin tästä elämästäni poikkeaisi.

Luen, kirjoitan, voimistelen, teen käsitöitä. Käytän todella paljon aikaa itseni henkiseen kehittämiseen. Ei sillä että se missään näkyisi vielä.

Se vielä tuli mieleeni, että esim. vanhempieni koti on 30 hehtaarin maatila. Voin kertoa, että siellä kotona ei kyllä tule ikinä hetkeä, ettei olisi tekemistä. Vaikka pellot on vuokralla.

Ai niin, unohtui sanoa, että elämäni tärkein sisältö on mieheni. Olen siis sairauden takia kotona, mutta pystyn kuitenkin hoitamaan osan kaupassakäynneistä ja suurimman osan kotitöistä. Minulle on todella merkityksellistä, että saan huolehtia meidän pienestä kodistamme. Säästän siinä sentään hiukan työtä mieheltäni, ja hän arvostaa sitä että saa tulla valmiseen pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana talo, kaunis puutarha, uimajärvet, mustikka- ja sienimetsät vieressä. Lapset ja lastenlapset joita ruokkia pari kertaa kuukaudessa ja mies jonka kanssa riittää tekemistä vielä 25v jälkeenkin.

Vierailija
44/45 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonahan voi harrastaa vaikka mitä. Taiteilua, urheilua, lukemista, käsitöitä, voit opetella äärettömän määrän uusia taitoja. Nytkään en ole poistunut viikkoon kotoa, kun on kiinnostanut omat kotiharrastukset enemmän.

Vierailija
45/45 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on crps2 monimuotoinen paikallinen kipuoireyhtymä hermovauriolla. Sen vuoksi olen paljon kotona. Kivut rajoittavat liikkumista. Olen koittanut tehdä kodista mieleisen esimerkiksi sisustamalla. Huopia ja tyynyjä ei voi koskaan olla liikaa.😁 oon panostanut hyvään sänkyyn ja patjaan. Kun nukkuu hyvin,on parempi päivä.☀️ muutenkin koitan saada kodista toimivan just meille ja sellaisen jota helppo pitää siistinä. luen kirjoja/kuuntelen paljon äänikirjoja. Katson Netflixistä/netistä sarjoja tai leffoja. Leivon. Leipominen rentouttaa ja asunnon täyttää ihana tuoksu. Teen ruokaa yhdessä mieheni kanssa. Aloin neuloa/virkkaamaan,kun toivuin leikkauksesta ja piti olla paikallaan. Tykkään googlettaa netistä ja tutkia asioita. Luen netistä paljon lehtiä/blogeja. Yleensäkin päätin tietoisesti hiljentää tahtia, kuunnella itseäni mistä nautin. On toki välillä ulkopuolinen olo, olen eläkkeellä potilasvahingon vuoksi. mutta sitten mietin että kaikilla on arjessa jotain. Aina on jotain mikä mättää toisillakin. Opin armollisuutta itseäni kohtaan. Keskityn omaa elämään. Onneksi on aina uusi päivä!☀️😁💕 mieheni tykkää piristää minua tilaamalla Woltista hyvää ruokaa tai joskus hän haluaa helpottaa arkea tilaamalla Prismasta ruokaa kotiinkuljetuksella tai laittaa itse ruokaa. Kaikista parasta kuitenkin on kun pystyn itse lähtemään asioille. Todella arkinen juttu, mutta kun liikkuminen rajoittui,huomasin ilahtuvani pääseväni itse asioille. Kesäisin liikkumiseni helpottuu,joten tuulen vire kun ajan fillarilla ja auringon lämpö kasvoilla!ah just parasta! Tietysti ystävät ja sukulaiset. Lyhyesti sanottuna ihan mukava arki/elämä koostuu pikku seikoista ja iloista!