Soinilta aika kovia paljastuksia PS:n hallitustaipaleesta....
Hanna Mäntylän eron syyt ministerin paikalta kuulemma valehdeltiin julkisuuteen. Kokoomus ei ollut juuri ollenkaan puheenjohtajansa ohjauksessa, Risikko ja Berner olivat todella vaikeita ym. ym.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla löysällä ukolla muuta kovaa olekaan, kun puheet.
Näytöt on melko kovat, kun melkein nollasta rakensi Perussuomalaisen puolueen, jonka nyt Halla-lahkolaiset on sysännyt tuhon tielle… ja en todellakaan ole koskaan ollut persu, mutta Soinin taitoja on ihailtava.
Soini romahdutti ministerimersunsa takapenkiltä persujen kannatuksen 10 prosenttiin 2016. Halla-ahon valinta kesäkuussa 2017 puheenjohtajaksi palautti persujen kannatuksen nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla löysällä ukolla muuta kovaa olekaan, kun puheet.
Näytöt on melko kovat, kun melkein nollasta rakensi Perussuomalaisen puolueen, jonka nyt Halla-lahkolaiset on sysännyt tuhon tielle… ja en todellakaan ole koskaan ollut persu, mutta Soinin taitoja on ihailtava.
Soinihan rakensi perussuomalaisen puolueen hyväksymällä vaaliehdokkaiksi käytännössä ketä tahansa, jotka toivat puolueelle ääniä. Sitten hän sai selitellä ja pahoitella ääniharaviensa julkisia möläyttelyjä ja muita perseilyjä. Ei hän itse koskaan esim kuuhunmuuttokysymyksissä erityisen tiukka ollut, mutta antoi puolueen muuttua kuuhunmuuttokriitikoiden puolueeksi, koska halusi siitä Suomen suurimman puolueen ja itsestään sitä kautta pääministerin. Ennen kuin tämä ehti tapahtua, halla-aholaiset ottivat puolueessa vallan.
Mä en usko hetkeäkään, että Soini olisi luopunut puolueen puheenjohtajuudesta, ellei pj:n vaihdos olisi saanut puolueen sisällä niin suurta kannatusta kautta linjan syksyn 2015 tapahtumien jälkimainingeissa. Sampo Terhon valinta Halla-ahon vastaehdokkaaksi oli Soinin viimeinen yritys pitää puolue omissa hyppysissään. Ja kun sekin epäonnistui, hän suhmuroi yhdessä Sipilän ja Orpon kanssa sen kesäteatterin, jotta pystyi itse säilyttämään ulkoministerinsalkkunsa, vaikka kavereineen erosi PS:stä ja perustivat uuden yhdistyksen, jonka vasta myöhemmin saivat puoluerekisteriin.
Soini on mies, joka oli valmis tekemään puolueestaan suuren hinnalla millä hyvänsä, mutta ei kuitenkaan ymmärtänyt, että hän itse joutuisi maksajan saappaisiin, kun omat koirat alkoivat kaluta hänen nilkkojaan. Hänen johtamansa puolueen linjaukset muuttuivat vähän kerrassaan yhä kauemmas ja kauemmas siitä alkuperäisestä aatteesta, jolle hän alkoi puoluetta rakentamaan. Ja vallanhalussaan hän antoi sen tapahtua kunnes joutuikin omiensa syrjäyttämäksi. En sitten tiedä onko tuo suurikin meriitti loppujen lopuksi.
Ja en ole itsekään persujen kannattaja ollut koskaan.
Hanna Mäntylän poliittisesta pätevyydestä taisi puuttua lähinnä täydellinen röyhkeys. Yhtä epäpäteviä tyyppejä on ollut ministereinä muitakin, mutta kun ovat pitäneet itseään ihan osaavina, ovat saaneet pitää pestinsä.