Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit tai muut ammattilaiset! Muotisairauksia?

Vierailija
25.09.2014 |

Mitkäs nyt ovat niitä "muotisairauksia", joita googlen aikakaudella on  vähintään joka toisella?

Kommentit (248)

Vierailija
121/248 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebola

Vierailija
122/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseeköhän niitä lääkäreitä koskaan mikään ikinä omatunnossa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutuimpia tutkimuksia ovat pään TT-kuva yms (aivokasvainpelko), liäksi jokaisen nuhaisen pitäisi saada "serpit" tarkistettua. Lisäksi  nilkan venähtämiset yms pitäisi saada vaikka keskellä yötä tutkittua "magneettikuvissa, koska eihän  se röntgen mitään kerro".     Tämä on selkeästi uusi linjaus, mitä ei joskus 10-15 vuotta sitten ollut.

Niin,  veroprossat kun pistetään kohilleen meillä kaikilla, niin mikä ettei :) Nyt ei vaan ihan siihen ole mahdollisuutta. Mutta ei myöskään tarvetta.

Vierailija
124/248 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotteko todella, että saamanne hoito perustuu useilla tuhansilla potilailla tehtyjen useiden tutkimusten pohjalta saadun TIEDON sijasta muutaman omalaatuisen henkilön OLETUKSIIN? Minä en.

Vierailija
125/248 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:43"]

"Erityisherkkä". Kaikki ihmiset on enemmän tai vähemmän herkkiä, siitäkin on pitänyt tehdä jotenkin erityistä. Samaan menee toi aistiyliherkkyys, hajusteyliherkkyys jne. Ja ymmärrän kyllä että voi olla ihmisiä jotka oikeasti potevat näitä sairauksia mutta ovat varmaan ääritapauksia ja harvassa. Paniikkihäiriötäkin varmaan joku oikeasti sairastaa mutta muutama vuosi sitten joka toisella oli joku paniikkikohtaus jos joutui vähän epämiellyttävään tilanteeseen. Sitten kukaan ei enää ota tosissaan jos joku oikeasti sairastaa tällaista muotisairautta.

[/quote]

Muuten hyvä, mutta erityisherkkyys EI OLE SAIRAUS, vaan neurologinen ominaisuus. 

Jos sinä et, niin turha tulla tänne inisemään, että kaikki muutkin feikkaa...

Vierailija
126/248 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 19:05"]

Kiva et oon muodikas! En pääse paniikkikohtausten takia ulos kämpästäni =) t. ahdistuneisuushäiriöinen nuori nainen

[/quote]

No niin, nyt sit vaan Trendin tms ohjeen mukaan meikit vähän suttusiksi ja avot!, oot kuule niin kuumaa kamaa, että!

Vierailija
127/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitäisköhän multa kattoo noi kilpirauhaset ihan varmuuden vuoksi, kun yhdellä työkaverillakin on se. Joo ei mulla oo mitään oireita."

"Laitatko mulle lähetteen kilpparikokeisiin. Niinku oon lihonut 10 kg muutamassa vuodessa." = lopetti kilpaurheilun ja söi entiseen malliin.

Hyvähän se on, että asioihin kiinnitetään huomiota, mutta osa oikeesti on näreissään, kun en katso tarpeelliseksi ottaa kilpirauhaskokeita firman laskuun, kun joku on lihonut ja todennäköisenä syynä on suklaalevy päivässä ja pari (3-4) sidukkaa saunan jälkeen. Ja saunahan lämpiää joka toinen päivä.

Ensin oli muodissa laktoosi-intoleranssi ja sitten paniikkihäiriö, kun Kauniiden ja rohkeiden Carolinellakin oli.

Vierailija
128/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: onko tsh 1,3 normaali? Lääkäri väittää, että on.

Vierailija
129/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:33"]Halutuimpia tutkimuksia ovat pään TT-kuva yms (aivokasvainpelko), liäksi jokaisen nuhaisen pitäisi saada "serpit" tarkistettua. Lisäksi  nilkan venähtämiset yms pitäisi saada vaikka keskellä yötä tutkittua "magneettikuvissa, koska eihän  se röntgen mitään kerro".     Tämä on selkeästi uusi linjaus, mitä ei joskus 10-15 vuotta sitten ollut.

Niin,  veroprossat kun pistetään kohilleen meillä kaikilla, niin mikä ettei :) Nyt ei vaan ihan siihen ole mahdollisuutta. Mutta ei myöskään tarvetta.

[/quote]

Isääni huimasi, lääkärin päätöksellä TT-kuvaukseen. Kyllä se aivokasvain oli.

Vierailija
130/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:41"]

"Pitäisköhän multa kattoo noi kilpirauhaset ihan varmuuden vuoksi, kun yhdellä työkaverillakin on se. Joo ei mulla oo mitään oireita."

"Laitatko mulle lähetteen kilpparikokeisiin. Niinku oon lihonut 10 kg muutamassa vuodessa." = lopetti kilpaurheilun ja söi entiseen malliin.

Hyvähän se on, että asioihin kiinnitetään huomiota, mutta osa oikeesti on näreissään, kun en katso tarpeelliseksi ottaa kilpirauhaskokeita firman laskuun, kun joku on lihonut ja todennäköisenä syynä on suklaalevy päivässä ja pari (3-4) sidukkaa saunan jälkeen. Ja saunahan lämpiää joka toinen päivä.

Ensin oli muodissa laktoosi-intoleranssi ja sitten paniikkihäiriö, kun Kauniiden ja rohkeiden Carolinellakin oli.

[/quote]

Epäilemättä moni käyttää itse diagnosoitua kilpirauhasen vajaatoimintaa tekosyynä lihavuudelle, mutta entäs me joilla oikeasti on ongelmia kilpirauhasen kanssa? Kilpirauhasen suomalaiset viitearvot on suoraan sanottuna aivan perseestä, mutta tk-lääkärit lukevat niitä kuin jumalan sanaa eivätkä välitä tippaakaan potilaan oireista tai veriarvoista. Anteeksi avautumiseni, mutta ottaa päähän kun oma tilanne on mitä on ja lääkäri varmaan pitää minua muotitietoisena luulosairaana.

Vierailija
131/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:51"]

[/quote]

On normaali. Mulla TSH on 3,9 ja sekin on kuulemma normaali.

Vierailija
132/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 18:58"]

[/quote]

On normaali. Mulla TSH on 3,9 ja sekin on kuulemma normaali.

[/quote]

Ok, kiitti. Ei ole ennen otettu, niin en tiennyt.

Vierailija
133/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva et oon muodikas! En pääse paniikkikohtausten takia ulos kämpästäni =) t. ahdistuneisuushäiriöinen nuori nainen

Vierailija
134/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni kasvain päässä ja se löytyi kun tunsin äänet kipuina. Sitä on vaikea kuvitella, jos ei ole kokenut. Uskon, että pienet aivojen muutokset saa aikaan vaikka mitä tuntemuksia eli aistiyliherkkyyksiä. 

Vierailija
135/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Yksi ex-rouva, sukulainen, juuri kertoi ex-miehensä olevan narisisti. Aikamoinen syytös, kun huomioi, että ko. nimike sopisi vähintään yhtä hyvin rouvaan itseensä. Tuntuu vaan, että jokainen eksä ja nyksäkin on narsisti. Mä tiedän tasan yhden ja yhdestä olen kuullut kaverilta. Tämä tietämäni on ollut tiedossa jo ennen tätä muotijuttua ja siinä iskee kaikki ominaisuudet 6-0. Samaa mieltä on mm. siskoni ja veljeni sekä jopa isämme. Kyse on äidistä. Hänellä on juuri näitä suuruudenkuvitelmia, itseironian puutetta, riitoja ihmisten kanssa, tapana marssia saatuaan parkkisakon puhumaan suoraan pysäköinnin pomolle, joka siis tietysti ymmärtää heti, kun on "samalla tasolla" ja nää tavis pirkot on niin yksinkertaisia. Sairaan kateellinen, mutta varma, että kaikki kadehtii häntä ja jokainen toisen elekin on aina merkki suunnattomasta ihailusta ja kateudesta häntä kohtaan. Itsetunto silti nolla. Loukkaantuu mahdottoman herkästi, nostaa isoja sotia pystyyn ja ei hyväksy edes vitsinä itsessään mitään vikaa, ikinä.  On hurmaava tuntemattomille. Perheenjäseniä pomottaa ja alistaa, mutta ulos pitää olla kiiltävää ja kehuu retostelee lasten tekemiset yläkanttiin joka paikkaan.

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:30"]

"Ex-puolisoni oli narsisti"...... Tyyppillinen 5-kymppisen naisen lausahdus. Oikeita narsisteja on todella harvassa. Eri asia, jos muuten meni sukset ristiin tai mies oli juoppo tms... 

[/quote]

Vierailija
136/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän ettei näin ulkopuolisen korviin toi sun äitisi kuulosta yhtään sen narsistisemmalta kun toi sun sukulaises mieskään? :) Kuulostat ihan samanlaiselta muotisairauden valittelijalta.

Vierailija
137/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on ainakin muotilääke. Anopilla on sitä bipoon ja nukkuu 15 h päivässä. Mielestäni lääkitys ei ole ihan kohdallaan, mutta juu koulutettu lääkäri tietää...

Vierailija
138/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:40"]No onhan niitä. Luulotautisen lempilapsia: Mykoplasma= tupakkayskä,

borrelioosi= hyttysenpurema, lapsilla astma= laryngiitti ,   refluksi= kaikki puklaa joskus, jotkut enemmän

poskiontelontulehdus= nuha,  aivokalvontulehdus= lihassärky virustaudissa,  umpilisäkkentulehdus= eksynyt

pieru tai epäsopiva ruokavalio, fibromyalgia= ylipaino ja liikkumattomuus aiheuttavat lihassärkyjä

nim: Tervetuloa päivystykseen hoitamaan "päivystyksellisiä asioita"
[/quote] borrelioosia ollut lähipiirissä eikä paljon naurattanut! Samoin mykoplasmaa aivan labrakokeilla todettuna! Työnnä paskajuttusi perseeseen! Ihmiset ei aina saa hoitoa vaikka syöpä olisi!

Vierailija
139/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Erittäin normaali. t. toinen lääkäri. 

Vierailija
140/248 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari, ADHD, aivokasvaimet ehkä top 3.

Ja sit tosiaan tämä trendi, että heti kun johonkin vähän sattuu niin magneettiin vaan. "Kun siis mun selkä väsyy kun mä teen puutarhatöitä niin pitäishän se ottaa selvää mikä siellä on." Joo, laiskuudella, liikkumattomuudella ja ylipainolla ei oo mitään osuutta asiaan.