4v tyttö päiväkodissa ja minä kotona 1v pojan kanssa, mitä mieltä?
Kommentit (12)
Toivottavasti lapsesi on yksityisessä päivähoidossa, ettette vie paikkaa joltain joka tarvitsisi sitä enemmän... Itse olisin ollut menossa töihin (parin viikon " keikka" ) mutta en saa lastani hoitoon...
ei niitä lapsia olis kannattanut tehdä jos ei itse jaksa niitä hoitaa
..että yli 3-vuotiaat lapset viedään tarhaan. Äidit saattavat olla kotona, vaikka kotona ei olisi pienempää lastakaan. Tosin tarhassa lapset ovat yleensä puolipäiväisesti. Minulta kyseltiin tosi usein, miksi en vie lapsiani Kindergarteniin. Itse kun olin tottunut suomalaiseen systeemiin hoitaa lapseni itse ollessani kotona.
Se olisi hyvä systeemi että niitä kerhoja olisi tarjolla paremmin ja niitä myös muistettaisiin mainostaa äideille.
Toivottavasti kukaan ei jaksa innostua sauhuamaan enää tästä aiheesta...
Isompi lapsi on jo sen ikäinen että tarvitsee seuraa ikäisistään.
Oppiis sosiaalisuutta ja ryhmässä olemista.
Äitien syyllistäminen päivähoitopaikkojen viemisestä on ihan turhaa, kun kerran hoitoon on oikeus. Syyllistäkää mielummin päättäjiä jotka eivät järjestä tarpeeksi päiväkotipaikkoja.
Tyhmäähän olisi olla hyödyntämättä systeemiä. Vai kuinka moni esim. palauttaa vapaaehtoisesti lapsilisät, mikäli niille ei ole oikeaa tarvetta?
Taloudellisesti tyhmempää on hoitaa lapset itse kotona naurettavan pienellä rahasummalla. Ja sitten valittaa köyhyyttä.
lapset tekemättä" . 4 vuotias NAUTTII päiväkodista ja kavereista. Ihan takuulla
viikossa, niin hieman ihmettelen mutta jos taas vain osapäivän tai pari päivää viikossa, niin varmaan tervetullutta vaihtelua.
4-vuotias on iso jo eikä 1-vuotiaasta vielä ole leikkiseuraa. 4-vuotias tarvitsee myös jo kavereita, meillä tarvitsee 3-vuotiaskin.
Ikävä ettei se näytä onnistuvan. Kokeileppa aiheella: sosiaalipummit? :D
Mietitään kuka saa viedä hoitoon yms. Onneksi ruotsissa on kaikilla yli 4-vuotiailla oikeus olla 15h / vko päiväkodissa maksutta!
Teidän perheessä tehdään niin kuin parhaaksi näette.