Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Onko teillä noita puhelin+liittymä 24kk -sopimuksia?

Vierailija
30.08.2006 |

Kertokaa kaikki niistä!

Onko ne vaan huijausta vai miksi tuntuu niin ihmeellisen järkevältä ottaa sellainen puhelin tässä tilanteessa kuin oma puhelimeni on huono? Nyt maksan noin 25 eur/kk (tietty määrä puheaikaa ja viestejä) ja puhelimeni on siis jo maksettu. No, jos ottaisin tuommosen 3G-puhelimen, maksaisin samasta määrästä puheluita ja viestejä 30 eur/kk ja saisin siis sen puhelimen itselleni. Mikä tässä nyt mättää, että se tuntuu suorastaan järkevältä vaihtoehdolta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan meidän tarpeisiin hyvä ratkaisu, molemmilla oli puhelinmenvaihto ajankohtainen, ja laskut aleni entisestään, puhutaan kuitenkin paljon joka tapauksessa niin sellainen iso puhepaketti oli meille edullisin, muuten laskut oli ennen näitä melkein tuplat.

Vierailija
2/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näissä kahdessa puhelinlaskussa summa on mennyt yli tuon tekstarin/puheajan mitkä otin suurimmat vaihtoehdot, lisälaskua tulee palvelunumeroista. Aika hurjia laskuja siis :(

Halvemmaksi olis tullut jos olisi ollut entinen liittymä. Mutta tässä kuitenkin saa tuon kännykän mukaan. Tosi raivostuttavaa, ettei tuohon puhelimeen käy muiden Sim kortit, eikä mun Sim kortti toimi muissa puhelimessa.

Mutta kyllä mä ihan tyytyväinen olen ollut. Puhelin hyvä (oli ajankohtaista se nyt uusia kesän aikana, joten olisin kuitenkin joutunut maksamaan uudesta kännystä) ja liittymäkin on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli otat velkaa puhelimesta jota joudut lyhentämään vaikka 2v. Jokainen kuukausi 20e ja jos puhelin rikkoutuu itse aiheutetusti, joudut silti lyhentämään sitä puhelinta ja ostamaan vielä uudenkin.

Vierailija
4/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sun max. puheajat ovat?

Mulla kun on nyt 500 min + 100 tekstaria ja hinta jotakin noin 23,90/kk. Ja puhelin on kyllä alle vuoden vanha, mutta HUONO, elämäni virheostos (maksoi 140 eur) ja haluaisin siitä eroon.

Mulle ei oo tullu montaakaan kertaa tilanteita, että SIM-korttia pitäis vaihtaa toiseen puhelimeen, milloin sulla?

Mitenköhän näissä hienoissa puhelimissa kestää akku? Vievätkö ihmetoiminnot paljon virtaa? Se kun on tärkein ominaisuus MUN puhelimessa. En kyllä käytä mitään data ym. palveluita, käytätkö sä ja sen vuoksi maksut menee yli?

Nyt mulla on menny ton vastaavan paketin kanssa ehkä max. 5 euroa yli, yleensä ei ollenkaan, ajattelin, että pysyisi samalla lailla toi paketti kurissa.

Kiitos, jos jaksat vastata!

Vierailija
5/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä rikkonut itse aiheutetusti puhelinta, mutta kai sekin on mahdollista:) Mutta mutta, voinkohan sitten ostaa toisen puhelimen, jonka saan tähän kauppaan mukaan eli se toinen toimisi mun SIM-kortilla? Vai meniskö se tosiaan niin tyhmästi, että jos rikon sen, niin mun on hommattava toinen liittymäkin? Ja siis tietysti kiltisti maksettava tätä vanhaa sen uuden ohessa... kai siihen nyt tätyy joku järkevämpi ratkaisu olla, jos vaikka hukkaan puhelimen???

Vierailija
6/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitkä sun max. puheajat ovat?

- 1000 minuuttia ja 300 tekstaria. Kiinteää Datapakettia en ottanut. Ja toi puhelin, niin vakiolasku tais olla jotain 58e/kk, mut näissä kahdessa laskussa mennyt aika reilusti yli.

Mulle ei oo tullu montaakaan kertaa tilanteita, että SIM-korttia pitäis vaihtaa toiseen puhelimeen, milloin sulla?

- Joskus kun jollain tai mulla loppuu akku, niin sim korttiahan pystyis käyttämään toisen puhelimessa, mutta näissä ei näköjään voi käyttää.

Mitenköhän näissä hienoissa puhelimissa kestää akku? Vievätkö ihmetoiminnot paljon virtaa?

- Niin no tässä mun kännyssä toi akku on aika sökö, ei lataa aina. Pitäis viedä se tuonne takuuhuoltoon, mutten ole saanut vielä aikaseks. Mutta silloin kun lataa ja toimii normaalisti, niin kyl se hyvin kestää. Radioo kuuntelen aika paljon ja se vie virtaa kyllä.

Se kun on tärkein ominaisuus MUN puhelimessa. En kyllä käytä mitään data ym. palveluita, käytätkö sä ja sen vuoksi maksut menee yli?

- Käytän dataa ja viestit ja puheaika menee yli, koska soitan ja tekstaan aika paljon. Myös ne palvelunumerot veloittaa enemmän.

Vierailija
7/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

>jos puhelin rikkoutuu itse aiheutetusti

totta.

puhelinmyyjä perustelee asiaa sillä, että kyse ikään kuin osamaksukaupasta. jos ostaa auton osamaksulla, joutuu senkin maksamaan, vaikka se olisi romuttamolla ennen kuin se on maksettu.

itellä ei kytkyä eikä 3g-puhelinta, koska:

- vanha 3210 toimii. miksi vaihtaa toimiva puhelin satunnaisesti toimivaan

- 3g-puhelimen ominaisuudet ylittää sen, mitä käytännössä voisin hyödyntää. olen vain harvoin 3g-alueella. gprs/egprs-nopeudella en todennäköisesti jaksaisi netissä imuttaa, varsinkin kun selain saattaisi kaatua ennen kuin sivu on näkyvissä.

harkitsen kuitenkin 3g-puhelinta, koska netin käyttö mobiilisti kiinnostaa.

harkitsen kytkyä, koska en jaksa kilpailuttaa puhelujani. nytkin sopimukseksi varmaan markkinoiden kalliimmasta päästä. kytkyllä saisin sopimuksen ehkä edullisemmin kuin valitsemalla nyt satunnaisesti palveluntarjoajan ja pitämällä valintani 2 vuotta.

minulle on väitetty, että puheluiden hinnat eivät enää tulevaisuudessa laskisi. veikkaan kuitenkin, että datansiirtomaksut laskevat, joten uskon, että edullisimmalla pääsisi, jos ei valitsisi kytkyä vaan kilpailuttaisi säännöllisesti palveluntarjoajan.

lisäksi tulevaisuudessa puhelumaksuista voi päästä ehkä eroon, jos soittaa kännyllä nettipuheluja. mutta en usko, että soitan kännyllä nettipuhelua kahden vuoden sisällä.

Vierailija
8/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään vikaa ei ole puhelimessa ollut ja takuuhan kestää sen 24kk. Tottakai jos itse hajotat niin voi voi...

Ainakin mun SIM-kortti toimii myös muissa puhelimissa, mutta tuo N70 toimii vain mun SIM-kortilla.

Vierailija
9/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ajattelin vain, että sellaisen saisin nyt melkein samaan hintaan...

Se mietityttää, että jos puhelin hajoaa, niin olenko ihan yksin sen liittymän kanssa? Siis sitä kun ei voinut muihin puhelimiin työntää sitä korttia siis, niin eikö siihen rikkoutumistilanteessakaan saa uutta puhelinta käyttöön? Eli onko se tosiaan vain ja ainoastaan siihen yksittäiseen puhelimeen sidottu? Eli se on vaan sitten voi voi, jos hukkaat ja jousut maksamaan liittymästäkin, jota et käytä, koska et voi käyttää koska ei ole enää puhelinta?

Vierailija
10/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen Samsungin simpukka-malli, jota piti ladata varmaan joka toinen päivä :-/ Tätä Nokiaa ei tarvitse kuin kerran-kaksi viikossa, vaikka ihan yhtä paljon käytän puhelinta kuin ennenkin.

Vierailija
11/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ainakin mun SIM-kortti toimii myös muissa puhelimissa, mutta tuo N70 toimii vain mun SIM-kortilla.

Vierailija
12/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten jo sanoin, nykyinen korttisi toimii myös muissa puhelimissa, mutta kytkykauppa-luuri vain omalla SIM-kortillasi.

9

Vierailija
13/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stella80 - 30.08. 14:21 vastaa tähän viestiin (12/13)

Missä puhelimessa sun Sim kortti toimii? Kun mä en ainakaan saanut omaani toimimaan muissa puhelimissa.

9

Vierailija
14/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas: tuossa sopparissakin lukee, että PUHELIMESI voi olla SIM-lukittu eli korttihan pitäis kyllä käydä, eikö vain?

Koska jos esim joudut laittamaan 3G-puhelimesi huoltoon, täytyyhän sinulla olla toimiva kortti toiseen puhelimeen.

9 taas :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi