Onko joku joskus oikeasti saanut opolta jotain apua?
Kolme lasta nyt käyneet peruskoulun ja lukion ja kaksi vaihtaria asuneet meillä, eikä yhdenkään koulun yhdestäkään oposta ole ollut minkäänlaista apua. Pelkkää ajanhukkaa.
Tuntuu että heillä on aina jokin oma visio, jota runttaavat väkisin tai sitten eivät kuuntele ollenkaan.
Yhdeltä vaihtarilta erikseen kysyi, että asuuko hän koulun lähellä, ei asu. Laati sitten lukkarin joka oli 8 - 16, mutta joka päivä keskellä päivää tuntikausien hyppytunteja kun "sinähän pääset kotiin hypärillä". No juu, ei päässyt ja toisekseen eihän se vaihtari saa mitään suomalaisesta koulusta kotona tai bussissa kököttämällä.
MIKSI heitä ylenesä on?
Kommentit (22)
Mulla lukion opo oli ihan ok, mutta yläasteella luokattoman huono. Väkisin yritti tunkea kaikki ammattikouluun ja jos ei siihen suostunut niin käytti lopun aikaa siihen että pelotteli lukion pitkällä matematiikalla. "Kun se on niin hirveän vaikea että ei sitä missään nimessä kannata ottaa"
Tytöille tuputti kieliä ja tosiaan ehdottomasti lyhyttä matematiikkaa. Sillä että olin lukihäiriöinen ja muutenkin kielissä surkea ei ollut mitään väliä.
nimin. pidin pääni ja pitkästä matematiikasta E (pistettä vajaa L ja vähän se ottaa vieläkin päähän vaikkei sillä lopulta mulle mitään väliä ole ollutkaan)
Minä olin tietenkin erikseen soittanut opolle, varannut ajan ja kertonut taustat.
AFS:llä vaihtarit tulivat tuolloin (en tiedä onko edelleen sama hölmö tilanne) aina kun lukiot olivat jo alkaneet. YFUlla ainakin käsittääkseni jo silloin tulivat etukäteen.