Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis... kuinkas nuoret lapset nykyää jo meikkaa kouluun?

Vierailija
11.08.2008 |

Oma tyttöni lähti ekalle ja koulun pihalla oli vastassa 4:nnen luokan aloittava kummioppilas, tyttö siis, joka oli (siististi kylläkin) meikattu ihan rajauksin, reiluin ripsivärein jne.. Hiukset värjätty kirkkaan punaisiksi.

Noh, myönnetään, taidan olla takapajulasta, mutta omaan ala-asteaikaan me ei saatu meikata ollenkaan. Hämmästyttää nykylasten aikuisuus, edelleen..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmannella luokalla oli eka kerran meikkiä koulussa ja samaan aikaan aloin värjätä hiuksia. Meikkaus unohtui sitten jossain vaiheessa muutamaksi vuodeksi ja jatkui sitten joskus kuudennella. Ylä-asteellakin kasi luokan kuljin meikkaamatta mutta muuten oli kunnon pakkelit. Nykyään olen maailman laiskin meikkaaja eli juhliin ja iltamenoihin tulee laiteltua....... ja kun laitan käytän muutakin kuin ripsaria ja huulikiiltoa :D

P.S. äitini on ammatiltaan kosmetologi........ olin siis ensimmäinen meikkaaja ikäryhmästäni

Vierailija
2/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin koulun 1994 ja kuudennella meidän luokalla oli ekat tytöt, jotka meikkas. Mutta ei nekään mun muistaakseni säännöllisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäinen joka alkoi meikkaamaan kuudennella. Sitä ennen ei kellään ollut naamassa edes puuteria.

Vierailija
4/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin laittaa hieman ripsiväriä ja huulikiiltoa :)

En usko tytön vielä alkavan ihan tosissaan päivittäin meikkaamaan, mutta mieluummin annan luvan ja neuvon siistin meikin tekemisessä (+ ihon puhdistuksessa) kuin että tyttö käyttää kaverin äidin vanhoja meikkejä salaa!

Tytön luokalla jo viime vuonna oli tyttöjä, jotka meikkaa päivittäin ja ovat muutenkin paljon vanhemman oloisia (liekö matkivat isompia sisaruksiaan, kaikilla heillä kun on teini-ikäisiä sisaruksia)

Vierailija
5/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäiset leikkivät kyllä äitien meikeillä kotosalla, mutta ulos ei ollut asiaa meikattuna.

Vierailija
6/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäiset leikkivät kyllä äitien meikeillä kotosalla, mutta ulos ei ollut asiaa meikattuna.

mutta kyllä jo 5-6-luokkalaiset oli 80-luvun alun maaseutukirkonkylässä sen verran ovelia, että meikkasivat vasta kotipihasta poituttuaan...

Eli tuohon aikaa alkoi "suosituilla" tytöillä olemaan meikkiä. Sinistä ripsiväriä ja vaaleanpunaista luomiväriä ja mitä niitä siihen aikaan muodissa oli.

Vierailija
7/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meikkauksen ehkä 4-5. luokalla, en muista enää tarkkaan. Se oli aika satunnaista ja meikkasin salaa kun äiti oli joskus vähän älähtänyt kun näki. ELi menin just ennen kouluunlähtöä vessään vetämään rajaukset ja huulipunan, sitten suoraan ulos =) Vasta seiskalla meikkasin joka päivä, välillä vähemmän ja siistimmin, välillä enemmän ja vähemmän siististi.

Vierailija
8/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 5-luokkalaiset tytöt olivat niin isoja kun niillä oli siniset ripset ja kajaalia.

Vierailija
9/9 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaamisen reilu 11 vuotiaana. Kevyt ja nätti meikki kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan