Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monien naisten vaatteet haisee ihan hirveältä?

Vierailija
25.09.2014 |

Itsestään huoltapitäviä henkilöitä, mutta joka vaatteeseen tuntuu olevan pinttynyt semmoinen pistävä imelä, etäisesti hienhajua muistuttava tuoksu. Samatyyppinen haju vaikka eri ihmisiä kyseessä. Oksettavaa. Haju on lähtenyt vasta etikkaliotuksen ja parin pesun jälkeen. Nyt ostin vähän käytetyn talvitakin ja tästä haju tarttuu muihinkin vaatteisiin, mutta ei tuota viiti etikassa liotella. Mitä te löyhkämammat teette näille vaatteille??

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelä haju on homeen haju. Sellainen omenainen haju. Kirppisvaatteet haisevat usein homeelta. Tai sitten eltaantuneelta hajuvedeltä jos vaatteita ei ole käytön jälkeen pesty.

Vierailija
2/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 20:39"]

Jättäkää kaikki hajusteet ja roskaruokien syöminen, niin johan lakkaa haisemasta. Maito ensimmäiseksi pois ruokavaliosta

[/quote]

Joojoo, ei saa käyttää maitoa eikä lihaa, eikä syödä liikaa hiilareita mutta karpatakaan ei kannata. Ei saa käyttää hajustettua kosmetiikkaa tai hajustettuja pesuaineita muttei hajustamattomistakaan apua ole, kyllä joku vitun hienopieru nuuskanokka jaksaa kaikesta huolimatta hajuista nillittää, teki ihan mitä tahansa tai oli tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman aiheuttaa huuhteluaine. Kun kerran pistät sitä tekokuituihin, niin menee ne ns. hengittävät solut tukkoon ja näin ne imee kaikki hien- ja muut ulkopuoliset hajut itseensä.

Vierailija
4/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 20:39"]

Jättäkää kaikki hajusteet ja roskaruokien syöminen, niin johan lakkaa haisemasta. Maito ensimmäiseksi pois ruokavaliosta

[/quote]

Joojoo, ei saa käyttää maitoa eikä lihaa, eikä syödä liikaa hiilareita mutta karpatakaan ei kannata. Ei saa käyttää hajustettua kosmetiikkaa tai hajustettuja pesuaineita muttei hajustamattomistakaan apua ole, kyllä joku vitun hienopieru nuuskanokka jaksaa kaikesta huolimatta hajuista nillittää, teki ihan mitä tahansa tai oli tekemättä.
[/quote]

Pidä sitten löyhkäsi, jos ei neuvot kelpaa, mutta älä ihmettele miksi ihmiset vetäytyvät kiireesti kauemmas kun yrität liittyä seuraan

Vierailija
5/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:22"]

Mulla on itselläni tuo ongelma :( Käyn suihkussa joka aamu ja peseydyn hyväntuoksuisilla aineilla. Laitan deodoranttia ja vartalovoidetta jossa on tuoksu. Vaatteet pesen hyvillä aineilla ja hyväntuoksuista huuhteluainetta. 

Mutta silti: kun vaatteet on päälläni puoli päivää, niihin tarttuu minusta pistävä epämiellyttävä haju :( 

[/quote]

Nii-in, oiskohan tuolla hirveällä kemikaalikuormalla ja vaatteisiin pinttyvällä hajulla joku yhteys, mietipä sitä!

Vaihda ainakin se deodorantti (jonka tarkoitus on peittää hienhaju toisella hajulla!) tuoksuttomaan antiperspiranttiin (joka estää hikoilua, ei vain peitä sitä), lopeta huuhteluaineen käyttö ja vaihda pyykinpesuaine tuoksuttomaan. Saattaa loppua vaatteidenkin haiseminen.

Vierailija
6/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää varmaan oon semmonen, jonka vaatteet haisee pahalta, koska en itse haista mitään enkä ole koskaan huomannut kenenkään muun haisevan pahalle. Omaan nenään tuntuu pahalta se haju, jos vaatteet haisee liikaa pesuaineelta tai huuhteluaineelta. Tai niistä olen kuvitellut sen hajun tulevan, vai onkohan tää nyt se haju mistä täällä puhutaan? :D Kirppiksellä joskus haisee ne vaatteet semmoselle pahalle pesuaineelle.

Vierailija
7/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote]
Nimenomaan. Ja pakkoko se on kirppareilta hankkia ryysynsä ja sitten valittaa, että haisevat edelliselle omistajalle. Hankkii vaan uutena, niin ei varmaan haise kuin kambotsan myrkkytehtaille.

Vierailija
8/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkasinpa saman tien koneeseen muutamat pyykit ja perään huuhteluainelokeroon etikkaa. Jossain alitajunnassa koen/pelkään kuuluvani tähän haisuliryhmään. Mun vaatekaappini on vähän tunkkainen ja siellä on puhtaat ja vähänkäytetyt sekaisin..

Just tän takia täällä vauvalla roikun että tämmöiset jutut tulee sanottua. Ei livenä näitä sanota!

Vierailija
9/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:19"]

Nakkasinpa saman tien koneeseen muutamat pyykit ja perään huuhteluainelokeroon etikkaa. Jossain alitajunnassa koen/pelkään kuuluvani tähän haisuliryhmään. Mun vaatekaappini on vähän tunkkainen ja siellä on puhtaat ja vähänkäytetyt sekaisin..

Just tän takia täällä vauvalla roikun että tämmöiset jutut tulee sanottua. Ei livenä näitä sanota!

[/quote]

Tuskin olet. Se haju on todella pistävä, kyllä sen huomaa itsekkin. Deodoranteissa on paljon eroja. Ystävälläni on tuo ongelma ja hän käyttää jotain kalliimpaa voidemaista deodoranttia. Harmi kun en muista merkkiä.

Vierailija
10/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet naisten paidat sisältävät viskoosia, se haisee aina vaikka pesisi missä lämpötilassa. Eikä riipu käyttäjästä vaan materiaalista.

Vierailija
11/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:19"]

[/quote]

Tuskin olet. Se haju on todella pistävä, kyllä sen huomaa itsekkin. Deodoranteissa on paljon eroja. Ystävälläni on tuo ongelma ja hän käyttää jotain kalliimpaa voidemaista deodoranttia. Harmi kun en muista merkkiä.

[/quote]

Toivottavasti olet oikeassa :) Tosin minä itse en käytä deodoranttia koska hikeni ei haise. Tämä on todettu monen hämmästyneen toimesta ihan vaikka raskaan salitreenin jälkeen :D Ainoastaan kaikkein pahin stressihiki haisee. Ja jos kirppispaitaan on pinttynyt haju ennestään (jonka senkin saa helposti pois etikalla).

Vierailija
12/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni tuo ongelma :( Käyn suihkussa joka aamu ja peseydyn hyväntuoksuisilla aineilla. Laitan deodoranttia ja vartalovoidetta jossa on tuoksu. Vaatteet pesen hyvillä aineilla ja hyväntuoksuista huuhteluainetta. 

Mutta silti: kun vaatteet on päälläni puoli päivää, niihin tarttuu minusta pistävä epämiellyttävä haju :( Erityisen paha haju on erilaisissa nivuskohdissa kuten polvitaipeissa, kyynärtaipeissa, nivustaipeissa, tissien alta. En oikein tiedä mitä tälle voisi tehdä, ei kai sitä deodoranttiakaan voi kok kroppaan laittaa kun koko kroppa erittää pahanhajuista hikeä eikä vain kainalot :(

[/quote]

Käytä niihin kohtiin mineraalikiveä. Niitä myydään luontaistuotekaupassa ja apteekissa.

Vierailija
13/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:57"]

Mutta silti: kun vaatteet on päälläni puoli päivää, niihin tarttuu minusta pistävä epämiellyttävä haju :( Erityisen paha haju on erilaisissa nivuskohdissa kuten polvitaipeissa, kyynärtaipeissa, nivustaipeissa, tissien alta. En oikein tiedä mitä tälle voisi tehdä, ei kai sitä deodoranttiakaan voi kok kroppaan laittaa kun koko kroppa erittää pahanhajuista hikeä eikä vain kainalot :(

[/quote]

Käytä niihin kohtiin mineraalikiveä. Niitä myydään luontaistuotekaupassa ja apteekissa.

[/quote]

Kiitos muuten vinkistä, tuollaisen hankinkin ja kokeilen :) 

Vierailija
14/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys on nuo hajustamattomat pesuaineet. Pesu niillä saa vaatteet haisemaan tunkkaisen pahalle, ihme etteivät niitä käyttävät ihmiset itse tuota kammottavaa katkua huomaa!

Vierailija
15/47 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:24"]

Tosi monet naisten paidat sisältävät viskoosia, se haisee aina vaikka pesisi missä lämpötilassa. Eikä riipu käyttäjästä vaan materiaalista.

[/quote]Viskoosi on luonnon materiaali, eikä haise polyesterit ym keinoaineet haisevat ja jotkut tummat väriaineet haisevat aivan homeelta

Vierailija
16/47 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaisi tavaksi käyttää huuhteluaineena etikkaa?

Vierailija
17/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 taitaa olla jäljillä. Tästä tulee mieleen semmoinen halpojen hajusteiden megakoktail johon on sekoittunut rexonahikeä. Pesu 60 asteessa kahteen kertaa ei auta, vaan vaatii liotuksen etikassa. Hajusteiden kanssa vähemmän on enemmän.

14 menee nyt puurot ja vellit, tai paremminkin savi ja lika, muiden asioiden kanssa sekaisin.

Ap

Vierailija
18/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valitettavasti tuo ongelma. Hikoilen paljon. Naisten vaatteet ovat useammin tekokuituisia ja kireitä kuin miesten. Tietysti kainaloiden kohdalta ihonmyötäiseen polyesteripaitaan tarttuu hienhaju ihan eri lailla kuin miehen väljään puuvillapaitaan. Puuvillan saa sitäpaitsi pestä 60 asteessa, tekokuituvaatteissa on yleensä ohje 30 asteen pesusta.

Vierailija
19/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:17"]

Selitys on nuo hajustamattomat pesuaineet. Pesu niillä saa vaatteet haisemaan tunkkaisen pahalle, ihme etteivät niitä käyttävät ihmiset itse tuota kammottavaa katkua huomaa!

[/quote]

No ei todellakaan oo, itse käytän hajustamattomia pesuaineita astman takia, eikä mun vaatteet haise tunkkaisen pahalle. Tosin en myöskään käytä mitään halpishajuvesiä yms.

Vierailija
20/47 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haisevat naiselle. Tämä tulee väistämättä mieleen, jos kyse on tosiaan monien eri naisten vaatteista. Naisen ominaishaju varmaan tuntuukin toisen naisen nenään yleensä pahalta, luonnollisesti. Tämä on syy, miksi en itse tykkää ostella vaatteita kirppikseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan