Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olitte aikuisia jo 90-luvulla olisitteko ikinä uskoneet miten ahdasmielinen ja itsekäs 2020-luvun maailman on?

Vierailija
26.08.2021 |

Minä en.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuori aikuinen siinä noin 2000-2007. Asuin ulkomailla, ensi töissä ja myöhemmin opiskelijavaihdossa. Meille ei tullut silloin siinä monikansallisessa nuorten porukassa mieleenkään että asenneilmasto muuttuisi ja tavallaan otetaan takapakkia (esim. Puola ja Unkari). Oli tunne, että maailma on avoin ja sillä ei niin kamalasti ole väliä mistä ihminen on kotoisin. Onhan toki maailma avoin vieläkin, mutta jotenkin tuntuu että se sellainen yleinen asenne on paljon torjuvampi. 

Vierailija
22/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikuinen jo 80-luvulla. Nykyaika on kuin ulkomailla olisi, ilman että tarvitsee lähteä minnekään.

Arvot ovat päälaellaan ja moni muukin asia. Elämä on kuin karuselli, mikään ei ole totta eikä mikään pysy.

Vähän kuin huvipuisto illalla. Tosissaan olevat vakavat ihmiset huvittavat.

Nauran nykyään kaikelle, aivan kaikelle.

Minä 50+ ukko olen samaa mieltä kanssasi, asioiden stabiilisuus on kadonnut, voidaan muuttaa mieltä miten halutaan, jos jokin ei huvita niin heitetään hanskat tiskiin ja vedotaan ties mihin mielenterveysongelmaan. Mutta on tämä 2020-luku tuonnut hyviäkin asioita, sitä en kiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisuus ja itsekkyys on tämän ajan vahvimmin esillä olevat ominaisuudet ihmisissä.

Neutraalius seksuaalisuudessa on kadonnut. Heteroseksuaalinen tavallinen ihminen on mediassa harvinaisuus ja siihen määrittelyyn kuuluvat ihmiset ovat yhtäkkiä muuttuneet poikkeaviksi, jos median antia katsotaan.

Kulloisetkin muotiasiat, kuten esim. itsensä ulkonäöllisten "virheiden" korjaaminen tietyn muotin mukaisiksi, on luonut ison lauman "klooneja", jotka eivät enää ulkonäöltään muistuta pohjoismaalaista ihmistä muuten, kuin kalpeudeltaan. Kaikki "korjataan" muovilla ja Barbinuket ovatkin eläviä.

Päivittäisissä iltapäiväjulkaisuissa mielenkiintoisinta uutisainesta on kenen vuoro tänään on näyttää tissit.

Tämä maailma on muuttunut sekopäisemmäksi ja pinnallisia arvoja kunnioittavaksi hullujenhuoneeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan