Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvantuotteet Saksassa puolet halvempia kuin Suomessa?

Vierailija
24.09.2014 |

Ajattelin ostaa Eisbärchen-lämpöpussin. Hinta Suomessa 47,90€, Saksassa 29€. Ja näemmä Suomessa ei juuri edes myytävissä noita parempia malleja, joiden hinnat Saksassa 80-120€.

Ihan järjetöntä. Edes suurempi arvonlisävero ei selitä tuota Suomen hintaa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:36"]

Olen asunut jo vuosia Saksassa ja tosiaan tuon hintaeron tuntee, kun käymme Suomessa lomilla. Hintaero on osittain järkyttävä eikä ole kyllä millään muulla persuteltua kuin ökykorkeilla katteilla. Ymmärtäisin jos ero olisi esim. 10%, muuta se on usein 50%. Silloin herää kysymys mitä yrityksen omistaja tekee... istuu toimistossa ja johtaa 5 myyjää?? Vai voisiko itse myydä ja osallistua varsinaiseen työntekoon, järjestää tavaravirran järkevästi, etsiä hyviä ja edullisia toimittajia ympäri maailmaa ym.? Jos hintaero on kymmeniä %:ja niin silloin näen Suomessakin yrityksen hoidossa jotain vikaa tai yrittäjä on vain pirun ahne.

Usein suorastaan naurattaa, kun suomalaisessa kaupassa katsoo hintaja esim. Soda Stream-pullot näyttää olevan jo lähellä 10€, täällä 3,99€, leipää saa uunituoreena keskim. 1,5€/kg, grilliliha siivuiksi leikattuna ilman marinaadiliejua maksaa 4-5€/kg. Ynnä paljon muuta ja päälle saat vielä kiitoksia useaan kertaan, nätit hyvän päivän toivotukset, pahoitellaan joskus jonkin tuotteen "korkeaa" :) hintaa ja muutenkin hyvää palvelua esim. eilen paikallinen apteekki soitti minulle ja ajoi kotiini vaihtamaan erään lääkkeen.

Ymmärrän eron maiden verotuksessa, mutta kyllä Suomessa on vielä paljon opittavaa yrittämisen saralla.

[/quote]

Oletko itse toiminut yrittäjänä , mieluummin vielä molemmissa maissa?

Jos et, niin ota asioista selvää, jookos.

Vai oletko normaali av-mamma , joka on joka-alan-asiantuntija?

Lentokoneessa osaisit ohjata lentokonettakin?

[/quote]

Joo, täällä Saksassa olen yrittäjä. Suomessa ei voinut, koska kaikkien piti istua omassa karsinassaan elättämässä toimitusjohtajaa. Yli ei saanut hypätä tai toimari ja asiakas uhkaili työn menetyksellä.

Vierailija
22/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuu Trapp-tuoli Suomessa tarjouksella 179€. Saksassa tuo on normaali ovh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxi-cosin vauvan autokaupan 60€ halvempi... MIKSI?

Vierailija
24/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo vuosikausia tilannut Saksasta kaikki lastentarvikkeet, sieltä saa laatua halvalla. Nyt olen innostunut aliexpress.com sivustosta, laatu ei välttämättä ole kohdillaan, mutta hinnat ja postituskulut edulliset, täältä tilaan joululahjatkin. E-bay toinen josta tilaan.

Vierailija
25/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät liikkeet, jotka toimittaa Suomeen? Esim pari nettikauppaa,  joista katsoin, ei toimita joitakin tuotteita, kuten noita Eisbärchen -pusseja Suomeen.

Vierailija
26/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja toimiva nettikauppa on myös Kikiwelt, edullinen ja nopea toimitus! Turvaistuimen tilasin sieltä.

Vierailija
27/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mytoys.de, täältä olen löytänyt kaiken tarvitsemani.

Vierailija
28/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on kaikki halvempaa, kuin meillä. Jopa olut ja silti siellä ei kuolla viinaan sen enempää, kuin muuallakaan.

Vierailija
29/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on isosti ihmisiä joilla on rahaa, varaa kilpailla tuotteilla ja verot on pienet

verrattuna suomeen jossa joka asia pitää olla säädeltyä lailla tai asetuksella ainaki.

Vierailija
30/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että mä lähden syyslomalla Saksaan ostamaan nuo vauvantarvikkeet autolla. Tulee lomareissu samaan syssyyn. Olen oikeasti aika hämmästynyt, miten suomalaiset firmat rahastaa noilla vauvantavaroilla. Ja valikoimatkin on suppeat. 

Vierailija
31/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no osta Saksasta tietenkin. Hulluhan sinä olet jos ostat kalliimman

Vierailija
32/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:22"]

siellä on isosti ihmisiä joilla on rahaa, varaa kilpailla tuotteilla ja verot on pienet

verrattuna suomeen jossa joka asia pitää olla säädeltyä lailla tai asetuksella ainaki.

[/quote]

Jaa, että meinaat, että Saksassa olisi kevyemmät vaatimukset tuotteiden turvallisuudelle? Enpä usko, kun eikös ne säädökset ole koko EUssa samat. Samoista tehtaista ne tuotteet Saksaan tulee kuin Suomeenkin, joten kun markkinana on Koko Eurooppa, turha vedota ihmismääriin.

Vierailija
33/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:22"]

[/quote]

Jaa, että meinaat, että Saksassa olisi kevyemmät vaatimukset tuotteiden turvallisuudelle? Enpä usko, kun eikös ne säädökset ole koko EUssa samat. Samoista tehtaista ne tuotteet Saksaan tulee kuin Suomeenkin, joten kun markkinana on Koko Eurooppa, turha vedota ihmismääriin.

[/quote]

Myyntimäärät, rahti. Jos et tätä yhtälöä käsitä niin oma on häpeäsi.

Vierailija
34/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos suomalaisten kauppojen on saatava kovemmat voitot, niin repiköön ne joltain muulta.

Vierailija
35/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:40"]

No, jos suomalaisten kauppojen on saatava kovemmat voitot, niin repiköön ne joltain muulta.

[/quote]

Kokonaiskustannus. Vieras käsite?

Vierailija
36/57 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, kun siellä on kaikki muukin puolta halvempaa.

Vierailija
37/57 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 08:04"]siksi, kun siellä on kaikki muukin puolta halvempaa.
[/quote]ei oo asunnot ainakaan halvempia eikä vesi eikä sähkö!!!

Vierailija
38/57 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kilpailua, alemmat palkkakustannukset. Vähän reilut 1000 euroa on myyjälle ihan tavallinen palkka. Tai ns. minijobbarille, joka tekee osapäiväistä 400 euroa kuussa.

Vierailija
39/57 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 08:04"]siksi, kun siellä on kaikki muukin puolta halvempaa. [/quote]ei oo asunnot ainakaan halvempia eikä vesi eikä sähkö!!!

[/quote]

Asunoot varmasti halvempia kuin samankoisella paikkakunnalla Suomessa. Vesi ja sähkö taas selvästi kalliimpa esim. sähkö yli 20 cnt/kwh... normihinta jotain 25-27.

Vierailija
40/57 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on myynnin volyymi. Kuten täälläkin on jo moneen kertaan sanottu, niin katteet voi pitää pienempänä, kun myyntiä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän